• 0

Discussie potentiële nieuwe plannen Google

Ik merk een nieuwe strategie van Google, laatste mails zijn in teken van aanvullen van de gegevens voor Google Ads/Shopping. 

Bijv. aanvulling retouroptie, retourkosten, verzendkosten etc.

 

What if: volgende stap: Google payments uitrollen en bezoekers direct te kunnen laten betalen voor de producten, Google genereert met provisie een extra businessmodel. 

Het verkeer gaat dus niet meer naar de websites. Wat zou dit kunnen betekenen voor de kleinere bedrijven.

 

Hoe denken jullie hierover?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, Macs zei:

Ik merk een nieuwe strategie van Google, laatste mails zijn in teken van aanvullen van de gegevens voor Google Ads/Shopping. 

Bijv. aanvulling retouroptie, retourkosten, verzendkosten etc.

 

Het valt mij ook op als ik in het merchant center kijk.

 

Op zich niet verkeerd natuurlijk. Het scheidt het kaf van het koren, en dan met name de dropshippers die een product voor een laag tarief direct uit China laten verzenden maar geen fatsoenlijk retourbeleid kennen. Of je concurrent die in shopping wel een product een euro goedkoper aanbied maar daarnaast 2 euro meer verzendkosten rekent, wat dan pas blijkt als de klant aan het afrekenen is.

 

Ik denk dat Google gewoon het totaalplaatje wilt hebben om zo de beste resultaten te kunnen tonen.

 

Mocht Google direct uit de zoekresultaten gaan verkopen zou dat voor mij niet handig zijn, ik verkoop meerdere producten per order.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Joost Rietveld zei:

Dus je denkt dat het Google zou lukken om producten te verkopen vanaf hun eigen zoekresultatenpagina zonder toestemming/medewerking van de eigenaar van de betreffende site?

Hoe komt de klant dan aan zijn product?

Nee, met toestemming alleen zonder het verkeer naar jouw website en de bijbehorende upselling. 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de complexiteit van Google op den duur veel ondernemers boven het hoofd zal groeien. Iets anders gesteld: ik denk dat op de wat langere termijn alternatieven voor Google ontstaan die minimaal even goed werken voor de consument. Want waar Google de ondernemer veel tijd en geld kost kun je veel goedkoper dezelfde consument bereiken met minder moeite. Immers, het grootste deel van de omzet komt vaak uit een klein deel van het assortiment. En wat zoekt de consument? Vaak gaat het om de best mogelijke prijs die er te vinden is, bij het liefst een gekende leverancier. We hebben al wat gepionierd met een systeempje en op zich draait dat wel lekker. 

 

Op zich moet bij webwinkeliers een beetje het besef gaan indalen dat zij Google niet machtig maken, maar vooral machtig houden. Krachten bundelen kan een veel beter effect sorteren dan solo veel tijd en geld spenderen aan zoekwoorden, snippets et cetera. Iets anders gesteld: waarom zou je een euro per klik, of welk bedrag dan ook, aan Google betalen terwijl je door een select groepje wordt gevonden (de mensen die zoeken op jouw keywords) terwijl je veel goedkoper met hagel kan schieten op de massa? 

 

 

briefondernummer.nl

contactadvertenties, zoals vroeger

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.