Ik heb hier al veel nuttige informatie gelezen, maar heb nu de volgende situatie. Ik heb een eenmanszaak in NL, zelf ben ik verhuisd naar het buitenland (Europa) en ik wil de eenmanszaak nu omzetten naar een BV.
1. Kan mijn buitenlandse holding de eigenaar worden van de nieuwe BV in NL?
2. Zo ja, is het DGA salaris niet van toepassing omdat dit vanuit de holding zou worden betaald en dus niet in NL?
3. Moet er nog een bestuurder worden aangesteld voor de werk BV in NL (er is nl in NL wel een vaste inrichting met personeel).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tom2023
Tom2023
Hallo,
Ik heb hier al veel nuttige informatie gelezen, maar heb nu de volgende situatie. Ik heb een eenmanszaak in NL, zelf ben ik verhuisd naar het buitenland (Europa) en ik wil de eenmanszaak nu omzetten naar een BV.
1. Kan mijn buitenlandse holding de eigenaar worden van de nieuwe BV in NL?
2. Zo ja, is het DGA salaris niet van toepassing omdat dit vanuit de holding zou worden betaald en dus niet in NL?
3. Moet er nog een bestuurder worden aangesteld voor de werk BV in NL (er is nl in NL wel een vaste inrichting met personeel).
Avlast bedankt,
Tom
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag