Ga naar inhoud

prive gebruik zakelijke bankrekening

Geplaatst:

Dennis wit

Hallo,

Als eigenaar van een klein bedrijf heb ik een vraag over mijn administratieve opzet. Om mijn privéadministratie te stroomlijnen, heb ik een extra zakelijke rekening voor mijn BV, waarvan ik 100% aandeelhouder ben, geopend. Deze rekening gebruik ik voornamelijk om inkomsten uit vastgoedverhuur te monitoren, een activiteit die momenteel nog tot mijn privébezit behoort. Gezien de mogelijke verwarring bij de belastingdienst, bankvoorwaarden en juridische implicaties, vraag ik me af of deze aanpak wel geschikt is. Ik sta open voor feedback of suggesties voor een betere aanpak.

Alvast bedankt voor eventueel advies.

Met vriendelijke groet, Dennis

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Gewoon mee stoppen Dennis. Het biedt geen enkel voordeel om op naam van de BV een rekening aan te houden, die voor privé aangelegenheden is. Gewoon op privé een aparte bankrekening openen hiervoor. BV en jij strikt gescheiden houden, jullie hebben niet voor niets ieder een zelfstandige rechtspersoonlijkheid.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Dennis wit

• Auteur

ok bedankt voor de reactie, ik vergat wel te melden dat het vooral is om mijn boekhoud software met zakelijke rekening wel kan koppelen en met prive rekening niet. vroeg me dus af of daar andere oplossingen voor zijn.

Geplaatst:

herman van der helm

Gewoon op persoonlijke basis een zakelijke bankrekening gebruiken/aanvragen

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Waarom gebruik je boekhoudsoftware voor vastgoed transacties die privé zijn?

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Dennis wit

• Auteur
14 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Waarom gebruik je boekhoudsoftware voor vastgoed transacties die privé zijn?

in 1 woord: overzicht

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dan herhaal ik toch maar de gouden tip: houd BV en privé gescheiden. Nu is het nog overzicht, zodra de fiscus vragen gaat stellen, is het ellende 

Geplaatst:

StevenK

4 uur geleden, Dennis wit zei:

Hallo,

Als eigenaar van een klein bedrijf heb ik een vraag over mijn administratieve opzet. Om mijn privéadministratie te stroomlijnen, heb ik een extra zakelijke rekening voor mijn BV, waarvan ik 100% aandeelhouder ben, geopend. Deze rekening gebruik ik voornamelijk om inkomsten uit vastgoedverhuur te monitoren, een activiteit die momenteel nog tot mijn privébezit behoort. Gezien de mogelijke verwarring bij de belastingdienst, bankvoorwaarden en juridische implicaties, vraag ik me af of deze aanpak wel geschikt is. Ik sta open voor feedback of suggesties voor een betere aanpak.

Alvast bedankt voor eventueel advies.

Met vriendelijke groet, Dennis

Het mooie van een BV is nu net dat je een volledige scheiding hebt tussen privé en zaak. Met wat jij doet maak er al snel een bende van. Vooral het stuk:'voornamelijk' doet mij de - toch al kort geschoren - haren te berge rijzen.

Zoals als Joost al zei: als het privé is, doe het dan op een rekening op je eigen naam. 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.