• 0

Vindbaarheid op google meer dan gehalveerd.

Onze bedrijfswebsite heeft sinds eind augustus ruim minder dan de helft aan bezoekers t.o.v. vorige jaren/perioden. We merken dat ook aan minder aanvragen. Diverse mensen geven aan dat google, waar we grotendeels van afhankelijk zijn, zijn zoekcriteria heeft aangepast. Ons product wordt bijna uitsluitend verkocht aan mensen die een "probleem" Googelen. Het probleem lijkt niet aan grenzen gebonden.

Hebben meer mensen hier last van? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb mijn eigen oplossing even door google een duckduckgo gestuurd en sta daar nog steeds op plek 1 (DDG) of op de eerste pagina.

Maar ondanks dat, ook ik merk een zeer grote teruggang in het aantal bestellingen.

 

Gelukkig is bij mij de omvang gestegen maar als dit maatgevend is voor volgend jaar dan wordt het schraal in de handel in mijn onderschrift.

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 1

Ik heb gelijkaardige problemen in het verleden wel gehad.

 

Google past inderdaad soms zijn algoritme aan om (volgens hen) relevantere resultaten aan de zoekers te kunnen presenteren. Of dat inderdaad zo is, laten we maar even in het midden.

 

Soms scoor je slechter na zo'n aanpassing, (maar soms ook beter), en je hebt eigenlijk geen idee waarom.

 

Het enige dat erop zit is om gewoon terug te gaan naar de basics van SEO: relevante content leveren (wel, wat volgens Google relevant is, natuurlijk) voor de betreffende zoekopdracht.

 

Ik ben zeker geen SEO expert (maar ben er wel mee bezig geweest), maar ik heb even je 'tiller' site bekeken.

 

Die lijkt me, grosso modo, correct om een fatsoenlijke ranking te behalen, maar in combinatie met je opmerking dat  je vooral gevonden werd/wordt op mensen die problemen googlen, heb ik wel de indruk dat je in de text relatief weinig op die problemen focust. Ik kan me voorstellen dat als je de problemen (in bewoordingen die je klanten ook gebruiken) wat nauwkeuriger en vaker benoemt, dat je hoger scoort voor die zoekopdrachten van je klanten.

 

En kleine aanpassingen kunnen grote gevolgen hebben. Het kan zomaar zijn dat jij maar een klein beetje slechter scoort dan anderen, maar dat dat kleine beetje een hoop plaatsen in de ranking vertegenwoordigt.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Google heeft de afgelopen maanden ontzettend veel updates doorgevoerd. Zowel voor linkbuilding, on-page SEO als technische SEO.

 

Heel veel websites hebben momenteel last van deze updates, dat zie je terug in een daling van bezoekersaantallen maar ook in daling van zoekresultaatposities.

 

Dit heeft deels te maken met het feit dat veel SEO bedrijven niet verder kijken dan hun neus lang is en alleen short-term denken. Snelle oplossingen welke je dus kwijt raakt op het moment dat Google veranderingen doorvoert.

 

Het enigste wat je kan doen is alles even laten bezinken, een stap terug doen, en rustig gaan kijken hoe je kan optimaliseren, en eventueel je teksten herschrijven zodat ze weer beter gaan ranken.

 

(Mod edit, zelfpromo verwijderd)

 

Wat ik zou doen als ik je advies mag geven:

  • Doe een technische SEO scan en los problemen op
  • Herschrijf de teksten (deels) van de pagina's die in ranking gedaald zijn
    • Schrijf voor mensen, niet voor zoekmachines
    • Verwerk de juiste keywords op natuurlijke wijze
    • Kijk af bij de top 5 concurrenten
    • Voeg media toe (foto, video, podcast, et cetera)
  • Bouw een natuurlijk backlink profiel op
    • Kwalitatieve backlinks uit dezelfde branche
  • Wacht een paar maanden

Dat je DA gezakt is (sommige van mijn blogs ook) wilt niet zeggen dat je traffic permanent afneemt. Een van mijn blogs is letterlijk 60% omlaag gegaan met zijn DA, echter de traffic is met 60% toegenomen.

 

Soms heeft het even tijd nodig en moet je gewoon geduld hebben. In de tussentijd kan je bovenstaande stappen volgen.

 

(Mod edit, zelfpromo verwijderd)

 

Heel veel succes!

aangepast door Joost Rietveld
Zelfpromo
Link naar reactie
  • 0

Sluit me aan bij het bovenstaande. Verder is Google in de afgelopen perioden veel bezig geweest met problemen en vragen direct beantwoorden door middel van rich snippets en veelgestelde vragen. Wellicht dat je hier op de pagina's aan kan werken. Door veelgestelde vragen of problemen zo goed mogelijk te beantwoorden, zal Google wellicht jouw website gebruiken als bron voor het antwoord op deze vragen en problemen.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.