• 0

Freelance / Zzp-ers

Ik zit met een vraagstuk waar ik niet helemaal uit kom.

 

Wij als aannemer werken naast eigen personeel ook met een flink aantal ZZPers.

Nu hebben wij een een clousbased programma voor het registeren van uren, materialen en natuurlijk ook foto's waarin wij de ZZPers toegang willen geven zodat zij direct alles kunnen noteren.  Er is alleen twijfel ontstaan of dit wel mag van de belastingdienst, dat zij niet aangeven dat hierdoor de ZZPers in dienst bij ons zijn.

 

Ik dacht dit op te kunnen lossen door de ZZPers het abonnement te laten betalen, zeg maar als credit op hun wekelijke factuur (€ 4,00 per week).

 

Zou dit een mogelijke oplossing kunnen zijn in deze?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
2 uur geleden, EstherO zei:

Ik dacht dit op te kunnen lossen door de ZZPers het abonnement te laten betalen, zeg maar als credit op hun wekelijke factuur (€ 4,00 per week).

 

Zou dit een mogelijke oplossing kunnen zijn in deze?

Niet dé oplossing , maar een van de vele stapjes naar zelfstandigheid.

Als de ZZP'ers hetzelfde doen en laten als het personeel, dan heb je een probleem.

Dus niet gratis van voorzieningen gebruik laten maken en zelfs niet met een busje het personeel én ZZP'ers gezamenlijk naar de werkplek vervoeren. Het zijn al die kleine beetjes tezamen die ZZP'ers tot personeel maakt.

Het klink allemaal een beetje kinderachtig, maar geef de Belastingdienst wat ze zo graag wil zien en hebben.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Als jij die freelancers al jaren inhuurt en ze hetzelfde behandelt als je werknemers dan maakt die software van 4 Euro per maand niks uit.

 

Kijk dus eerder naar al het andere (en het door Joost aangehaalde stuk)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.