• 0

Tips en ideeën gezocht

Hi allemaal,

 

Al een aantal jaren heb ik een webshop. Begonnen als hobby en een beetje uit de hand gelopen. Omdat de webshop nog ieder jaar groeit, ben ik op zoek naar oplossingen om alles makkelijker te realiseren. Ik doe op dit moment alles zelf: website onderhouden, marketing, advertentiecampagnes, inpakken bestellingen, voorraad aan huis etc. 

 

Op dit moment verkoop ik via 2 eigen Woocommerce webshops, Bol, Amazon, Etsy en Ebay. Ik ben op zoek naar een manier om de voorraad gemakkelijk bij te kunnen houden. Als nu een product is uitverkocht moet ik dit dus op 6 platforms gaan aanpassen. Iemand tips hoe dit gemakkelijker kan?

 

Gedurende 3 maanden in het jaar is er altijd een enorme bestellingen-piek. Ik kan het nu nog net aan, maar wil me alvast gaan oriënteren op de mogelijkheden als dit wordt uitgebreid. Dan heb ik niet genoeg ruimte meer voor de voorraad en red het niet meer bestellingen op tijd te verzenden. Zou e-fulfilment een oplossing kunnen zijn? Ik verkoop zowel kleine (sieraden) als middelgrote (kleding) producten wereldwijd. Vorig jaar waren er zo'n 3500 bestellingen uit 40 verschillende landen. Aan welke kosten moet ik denken? Of zijn er andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb?

 

Ik denk dat mijn bedrijf nog veel meer kan groeien maar gebrek aan tijd (om de pieken op te vangen) en ruimte houden me op dit moment tegen om uit te breiden en meer te adverteren. Ik heb naast deze webshop geen ervaring als ondernemer en heb ook geen ondernemers in mijn netwerk. Alle tips zijn dus welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

23 minuten geleden, EstherB321 zei:

Zou e-fulfilment een oplossing kunnen zijn? Ik verkoop zowel kleine (sieraden) als middelgrote (kleding) producten (...) Aan welke kosten moet ik denken?

Dat kan een oplossing zijn. De prijs hangt af van onder meer het aantal orders, de omvang van de voorraad en de tijd die nodig is om een order samen te stellen en te verpakken. Maatwerk dus, waardoor het goed is om met fulfilment partijen in gesprek te gaan en te kijken naar de mogelijkheden. 

 

Het kan zijn dat je schrikt van de prijzen. Voor veel webshops kan het uit om alles zelf te doen, maar bij uitbesteden blijft er dan opeens geen winst meer over. Niet omdat die fulfilment partijen zo duur zijn, maar omdat je zelf waarschijnlijk ongemerkt heel veel tijd investeerde voor weinig geld. Laat je niet afschrikken, maar kijk hoe je die hobbel overkomt door de schaalgrootte op te voeren en het interessant te maken. De tijd die je terugkrijgt door uit te besteden kun je weer richten op verkoop en marketing, bijvoorbeeld. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 2

Werken met een fulfilmentpartner geeft heel veel voordelen

 

- Je kunt bijvoorbeeld het hele jaar door verkopen zonder dat jij fysiek in Nederland bent.

- Nooit geen leveringen meer aan je deur, alles gaat direct naar je fulfiller.

- Je hebt altijd zicht op je voorraad.

- Automatische koppeling met je winkel, dus alles gaat automatisch.

 

Als je op diverse platforms verkoopt kan je dit koppelen aan je shop dmv een datafeed manager. Hiermee haal je je orders automatisch binnen vanuit de diverse platforms, en gaan automatisch door naar je warehouse. En omgekeerd ook, op het moment dat je order verzonden is gaan die gegevens terug naar het platform. Je voorraad blijft ook automatisch op peil. Op het moment dat nieuwe voorraad ingeslagen wordt door je fulfilment partij gaat de voorraad in je shop en al je platforms automatisch mee. 

 

Vanaf het moment dat je werkt met een fulfilment partij kan je je volledig focussen op inkoop en marketing. Het hele pakjes inpakken en verzenden hoef je niet meer te doen.

 

Een ander voordeel van een fulfilment partij is dat je je kosten volledig helder hebt. Zij rekenen namelijk een x bedrag per pakket, daarnaast een inslag en uitslag kost en soms ook opslag. De verzendlabels gaan ook via hun, je profiteert dus van een betere prijs omdat die partijen heel vaak grote contracten hebben met meerdere vervoerders. 

 

Het enige nadeel is dat je er een dikke factuur bij krijgt op het eind van de maand. Maar zoals Ron al zegt, laat je je daar niet door afschrikken. Het geeft zoveel voordelen dat je dit normaal gesproken makkelijk terug verdient als je gaat groeien.

 

Ik ben vanaf dag 1 gaan werken met een fulfilment partij en ik heb van deze keuze nog geen spijt gehad.

 

Met jouw aantallen moet er zeker een goede partij te vinden zijn. Je mag altijd een pm sturen voor de contactpersoon van mijn fulfiller.

Link naar reactie
  • 1

Nog even terugkomend op je initiele vraag :

 

Je kan je Woocommerce koppelen via een datafeed manager zoals Channable of Channelengine. Op het moment dat je dan iets update in je Woocommerce dan gaan je platforms automatisch mee.

 

Op het moment dat je op een platform dan een bestelling krijgt komt die automatisch binnen in je Woocommerce en kan je die daar zelf afhandelen.

 

Zo'n channable is wel prijzig en het kost even wat om in te stellen maar als het eenmaal loopt dan gaat alles vanzelf en hoef je nog maar op 1 plek alles bij te houden.

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend op Derek-Jan: als je serieus naar fulfilment gaat kijken raad ik je aan om ook op dat moment naar systemen zoals Channable, ChannelEngine, EffectConnect, etc te gaan kijken. Dan kun je meteen bekijken met welke systemen je toekomstige fulfilmentpartner kan koppelen en voorkom je dat je opeens weer over moet stappen op een ander systeem.

Link naar reactie
  • 0

Hey Esther,

 

Het klinkt alsof je al een goed beeld hebt van wat je volgende mogelijke stappen zijn. Wat mij ook helpt bij groeien en beslissen wat je kan gaan uitbesteden: bijhouden wat je per dag doet en hoeveel tijd het kost. Dat geeft enorm veel inzicht in taken waarvan je misschien het idee hebt dat ze weinig tijd kosten, je toch veel tijd en energie aan kwijt bent. Denk na over welke werkzaamheden alleen jij kan doen (je unieke vaardigheden), en wat anderen zouden kunnen overnemen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.