• 0

Btw aan detailhandel binnen EU

hallo vraagje, ik verkoop via een Europe site waar detailhandel mijn producten kan inzien en inkopen, nu rekent deze website een percentage omdat ze zeg maar de klant binnenhalen, ik had nu iets verkocht aan een detailhandel in Frankrijk

 

nu rekenen ze geen btw aan de koper (de detailhandel) met de reden (vertaald): 

Er wordt geen BTW geheven op grensoverschrijdende bestellingen wanneer zowel het BTW-nummer van het merk als de detailhandelaar geregistreerd zijn voor grensoverschrijdende handel binnen de EU

 

als ik dit nu opzoek op google dan kom ik op deze site

https://www.fiscaalvanmorgen.nl/dossier/toepassen-0-btw-tarief-bij-grensoverschrijdende/#:~:text=Bij grensoverschrijdende leveringen mag een,toe gaan (het bestemmingsland).

 

dus mijn vraag moet ik nu 0% btw rekenen als ik dit invoer in mijn boekhouding? en houdt dat in dat ik geen btw hoef te rekenen aan bedrijven binnen de EU?

 

hoor het graag, bvd

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 23-3-2024 om 18:27, dani2011 zei:

nu rekenen ze geen btw aan de koper (de detailhandel) met de reden (vertaald): 

Er wordt geen BTW geheven op grensoverschrijdende bestellingen wanneer zowel het BTW-nummer van het merk als de detailhandelaar geregistreerd zijn voor grensoverschrijdende handel binnen de EU

 

Jij bent het merk, de koper heeft een BTW nummer, het platform gaat er zo te lezen vanuit dat de producten vanuit NL naar Frankrijk verzonden worden, dat is dus een gewone intracommunautaire levering tegen het nul-tarief. Wie maakt de factuur?

Link naar reactie
  • 0

 

3 uur geleden, Bert. zei:

Jij bent het merk, de koper heeft een BTW nummer, het platform gaat er zo te lezen vanuit dat de producten vanuit NL naar Frankrijk verzonden worden, dat is dus een gewone intracommunautaire levering tegen het nul-tarief. Wie maakt de factuur?

 

ik maak het factuur, alleen voor mijn eigen administratie, koper zal niet aan mij btw gespecificeerd vragen

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.