Ik ben bezig met de verkoop van mijn bedrijf. Een Amerikaanse koper gaat dit overnemen en bied mij '€5,000 units in the new Company'. Ik dacht dat het altijd op basis van percentages ging, het is mij dus niet helemaal duidelijk hoe dit werkt / hoe wij dit in Nederland noemen.
Mijn vraag is; waar moet ik rekening mee houden als ik aandelen in een Amerikaanse LLC bezit? Moet ik dat willen voor een klein bedrijf? Betaal ik daar belasting over in Nederland of moet ik mijzelf ook kenbaar maken bij de belastingdienst in Amerika?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sslp18
sslp18
Beste forumleden,
Ik ben bezig met de verkoop van mijn bedrijf. Een Amerikaanse koper gaat dit overnemen en bied mij '€5,000 units in the new Company'. Ik dacht dat het altijd op basis van percentages ging, het is mij dus niet helemaal duidelijk hoe dit werkt / hoe wij dit in Nederland noemen.
Mijn vraag is; waar moet ik rekening mee houden als ik aandelen in een Amerikaanse LLC bezit? Moet ik dat willen voor een klein bedrijf? Betaal ik daar belasting over in Nederland of moet ik mijzelf ook kenbaar maken bij de belastingdienst in Amerika?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen