• 0

Op zoek naar jullie inzichten voor startup van een nieuwe gezonde koffie topping!

Omschrijving van je concept:

Met onze start-up hebben we vorig jaar een innovatieve kruidige en pikante topping gelanceerd voor koffie, die veganistisch is en laag in calorieën. Dit product biedt een geheel nieuwe koffie-ervaring en nodigt mensen uit om hun traditionele koffiegewoonten te heroverwegen. Het is veelzijdig en kan ook worden gebruikt bij andere drankjes zoals chai, matcha-thee, chocoladedrankjes en cocktails. Nu willen we ons assortiment uitbreiden met een nieuw product speciaal voor koffie, maar deze keer zonder de pikante twist. Ons doel is om toegankelijkheid te combineren met gezondheid, dus het nieuwe product moet laag in calorieën zijn en gezonde voordelen bieden. We streven naar een zoete en mogelijk fruitige smaak, en we onderzoeken momenteel ingrediënten zoals kokos, vanille, maca en cacao. We zijn op zoek naar feedback om een goed beeld te krijgen van welke ingrediënten het meest in de smaak zouden vallen.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben actief input verzameld van onze klanten en volgers om inzicht te krijgen in hun smaakvoorkeuren. Daarnaast hebben we een uitgebreide enquête opgesteld die we van plan zijn om breed te verspreiden, gebaseerd op de ontvangen feedback van jullie ondernemers. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We streven ernaar om een smaakvolle en gezonde koffietopping te ontwikkelen die aantrekkelijk is voor een breed publiek. We willen graag inzicht krijgen in welke ingrediënten geschikt zijn hiervoor. Deze moeten veganistisch zijn, weinig calorieën bevatten en de smaak van de koffie verrijken. Ons doel is om een lekker product te creëren dat een gezondere koffie-ervaring biedt aan consumenten.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit concept verschilt van bestaande producten doordat het zich richt op het bieden van een gezond alternatief voor koffietoppings. In tegenstelling tot veel bestaande toppings op de markt, die vaak vol zitten met suikers, calorieën of smaakmakers, is ons product ontworpen om een lichtere en gezondere optie te bieden. Hierdoor kunnen consumenten genieten van een verrijkte koffie-ervaring zonder de negatieve effecten van overtollige suikers. Dit is een uniek kenmerk dat ons onderscheidt van traditionele koffiesiropen, zoals die van Monin, die doorgaans niet voldoen aan de behoefte aan gezonde keuzes in de koffie-industrie.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te ontvangen die me kan helpen bij het bepalen van de richting voor mijn tweede product. Dit omvat inzichten in de optimale samenstelling van ingrediënten en suggesties over wat de gemiddelde koffiedrinker zoekt in een koffietopping. Daarnaast waardeer ik advies over hoe ik een effectieve enquête kan opstellen om nog meer waardevolle input te verzamelen.

We zijn zeer benieuwd naar jullie mening en advies over dit nieuwe concept. Wat denken jullie dat echt zou kunnen werken?
 

Alvast bedankt voor jullie waardevolle input!

Vriendelijke groet, 
Michaël

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 2
(aangepast)

Hallo Michaël, mijn belangrijkste advies: Keep it simple! 

 

Maak het jezelf én je potentiële klanten niet te moeilijk,

introduceer eerst jullie Gezonde koffie toppings op grotere schaal.

Er zal zeker een markt voor de ‘gezonde’ kant  zijn, in koffie drinkend Nederland. 

 

Je hebt het over ‘uitbreiden’, maar is het concept koffie toppings zelf al breed genoeg bekend? Ik vermoed van niet, maar dat kan geheel aan mij liggen. 

Ik ben koffieliefhebber, maar heb nog nooit toppings gebruikt. Niet dat ik een smaak-purist ben, maar ook lui, ( en bloedhekel aan slappe Senseo koffie :grinning-face:)

Met iets nieuws introduceren ( de uitbreiding waar je het over hebt) in een relatief nieuwe categorie, maak je het jezelf heel moeilijk. 

 

Als je meer wil lezen over zelf marktonderzoek doen, en welke valkuilen je daarbij kunt  vermijden raad ik je het boekje ‘The mom test’ ban  Rob Fitzpatrick aan 

https://www.amazon.nl/Mom-Test-klanten-bedrijf-iedereen/dp/B08K9XD2YH

 

Ik ben visueel ingesteld en denk gelijk al in merk / naam/ verpakking oplossingen  Ik denk dat een vorm /stijlelement toevoegen heel sterk werkt, zeker voor drank en voeding. Denk aan Pringles in de koker,  chips in een andere verpakking. Waardoor het veel lastiger na te maken.  Daar wil ik best eens vrijblijvend met je over sparren!

 

Grote groet, Dirk-Pieter

aangepast door Dirk-Pieter van Walsum

dpid.nl | onderscheidend ontwerp
tagtika.com | onze tool & methode om snel en doelgericht kernwaarden te bepalen

  • 0
(aangepast)

Dag Dirk-Pieter, 

Bedankt voor de feedback. Ondertussen ben ik nog altijd volop bezig met het uitwerken van ideeën. Je zou mij enorm kunnen om eens kort te sparren. Stuur me gerust een PM met beschikbaarheden!

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet, 
Michaël

 

aangepast door Hans van den Bergh
Contactgegevens uit post vervangen door pm
  • 0

Beste ondernemers,
 

Ik ben op zoek naar waardevolle inzichten en feedback vanuit jullie ervaring.
 

Vorig jaar ben ik gestart met mijn start-up, gericht op een niche: pikante toppings voor koffie (vooral lattes en cappuccino’s). Ons product is een vloeibare topping in een unieke spray, waarmee klanten één keer sprayen voor een 'spiced' drankje. Hoewel het oorspronkelijk veelbelovend leek, merk ik dat we in België en Nederland moeilijk voet aan de grond krijgen.
 

Wat hebben we tot nu toe gedaan?
 

We richten ons vooral op koffiebars, horecazaken, conceptstores en koffiebranderijen.

Ons product is niet alleen geschikt voor koffie, maar ook voor chai, matcha en cocktails, al besloten we de focus op de koffiemarkt te leggen vanwege de beperkte cocktailmarkt.
 

Qua vergelijking met bekende siropen zoals Monin, hebben we enkele sterke USP’s:
 

- Slechts 4 calorieën versus 100 bij traditionele siropen.

- 2,5 ml per serving versus 20 ml.

- Behoud van authentieke koffiesmaak.

- Gebruiksvriendelijke spray.
 

Bij tastings merken we dat het product goed in de smaak valt, maar de uitdaging blijft om van onbekend naar geliefd te gaan. Dit resulteert in weinig recurrente klanten.
 

De realiteit na één jaar:

Ondanks een bewezen concept tijdens gratis tastings, lukt het ons niet om met dit product door te breken. We hebben een 50-tal zaken klant gemaakt, maar de producten roteren nauwelijks. We werken momenteel aan een tweede, minder pittige en toegankelijkere smaak, maar dit zal nog enige tijd duren voor het klaar is. Ondertussen overweeg ik om het over een andere boeg te gooien.
 

Waar ben ik naar op zoek?

Ik denk aan het ontwikkelen van iets gezonds. Dit eventueel gericht op de voedingsmarkt, gezien de groeiende trend van health-conscious consumenten. Maar ik sta open voor ideeën. Wat denken jullie dat vandaag de dag zou werken?
 

Daarnaast zou ik graag in contact komen met iemand met ervaring in productontwikkeling en marktkennis om ons productaanbod verder uit te breiden.
 

Alvast bedankt voor jullie feedback!
 

Met vriendelijke groet,
Michaël

  • 0

Mod-edit: topics van hetzelfde lid en over dezelfde propositie samengevoegd. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
1 uur terug, Michaël S. zei:

Maar ik sta open voor ideeën. Wat denken jullie dat vandaag de dag zou werken?

De kans dat iemand je hier een briljant idee in de schoot werpt lijkt me klein.

 

 

1 uur terug, Michaël S. zei:

We hebben een 50-tal zaken klant gemaakt

Dit lijkt me een prachtige groep mensen om het gesprek mee aan te gaan en te horen wat zij in hun branche zien. Wellicht geeft dat je aanknopingspunten om verder onderzoek te doen naar mogelijke kansen.

  • 0

Wees overigens terughoudend met de claim 'gezond'.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.