• 0

starterskrediet UWV

Hoi allemaal 

 

Ik ben me een beetje aan het oriënteren want ik wil voor mezelf beginnen .

Ik ben momenteel nog in loondienst maar kan ik dan via het uwv een starterskrediet krijgen ,of moet dan eerst werkeloos zijn .

Zoja hoe gaat dat in zijn werk .

Ik heb inprincipe alles al kvk bedrijfsrekening accountant een vrachtwagen op hold staan daarbij de verzekeringen tankpassen deze staan momenteel op hold. 

Graag had ik hier meer info over 

 

Grz Marcel 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Beste marcel_A, allereerst welkom op Higherlevel@!

 

1 uur geleden, marcel_A zei:

maar kan ik dan via het uwv een starterskrediet krijgen

 

Die regeling is voor zover mij bekend alleen bedoeld voor mensen met een "structurele functionele beperking". In normaal Nederlands: een ziekte of handicap die normaal werk of een normale opleiding onmogelijk maakt. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Norbert als eerste dank je wel . Dan vind ik het eigenlijk best wel discriminatie ten opzichte van de normaal werkende mensen die voor zich zelf willen beginnen 

aangepast door marcel_A
Link naar reactie
  • 0

Jochem wou het eigenlijk zeker weten en wil weten of dit eventueel ook buiten qredits om zou kunnen ivm als je een afwijzing zou krijgen . 

Daarom wil ik op zoiets voorbereid zijn en weten wat de andere kansen zijn .

 

Grz Marcel 

Link naar reactie
  • 1
11 uur geleden, marcel_A zei:

Dan vind ik het eigenlijk best wel discriminatie ten opzichte van de normaal werkende mensen die voor zich zelf willen beginnen 

 

Ik niet. het is geen taak van de Overheid om iedereen met plannen om te gaan ondernemen een krediet te verstrekken . 

 

Het starterskrediet is een maatregel voor mensen met grote afstand tot de arbeidsmarkt die daardoor geen arbeidsverleden én geen kredietwaardigheid (meer) hebben of hebben kunnen opbouwen en daarom niet dezelfde kans hebben als een werkende. 

 

En het is maar één van de vele maatregelen. Voor mensen in de bijstand is er een BBZ Krediet en wie wil gaan ondernemen nadat hij onvrijwillig werkeloos is geworden kan gebruik maken van de WW startersregeling. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
13 uur geleden, Norbert Bakker zei:

 

Ik niet. het is geen taak van de Overheid om iedereen met plannen om te gaan ondernemen een krediet te verstrekken . 

 

Het starterskrediet is een maatregel voor mensen met grote afstand tot de arbeidsmarkt die daardoor geen arbeidsverleden én geen kredietwaardigheid (meer) hebben of hebben kunnen opbouwen en daarom niet dezelfde kans hebben als een werkende. 

 

En het is maar één van de vele maatregelen. Voor mensen in de bijstand is er een BBZ Krediet en wie wil gaan ondernemen nadat hij onvrijwillig werkeloos is geworden kan gebruik maken van de WW startersregeling. 

Helenaal mee eens,. Ondernemen is niet alleen 'iets doen' maar ook een plan van a tot z uitwerken en financiering is daar een onderdeel van. Als je de financiering al niet voor elkaar krijgt, dan betekent dat ofwel dat je de waarde van je plan niet over kunt dragen op potentiële financiers of dat je plan minder waarde heeft dan de huidige - lage - marktrente.

 

Vanuit het UWV zijn er regelingen voor juist die mensen die op dit moment aangewezen zijn op een uitkering en vanuit die situatie een (nieuwe) start willen maken. En juist vanwege het vooruitzicht van besparing op die uitkering is het begrijpelijk en logisch dat het UWV dan wel iets biedt, net zoals er bij een bijstandsuitkering een vergelijkbare oplossing voor handen kan zijn. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.