Ik heb 100 euro gestort van mijn prive rekening naar mijn zakelijke rekening en dit in mijn bankboek geboekt op 'Eigenaarstegoeden' zodat dit onder eigen vermogen komt te staan.
Echter, als ik dan een factuur inboek van 50eur op bijvoorbeeld 'Verkoopkosten' en deze vervolgens van mijn zakelijke rekening betaal en netjes afletter raakt mijn administratie uit balans en heb ik een verschil van 50eur omdat eigen vermogen onaangetast blijft .
Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen zodat activa en passiva weer gelijk zijn?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
danema
danema
Beste community,
Ik heb 100 euro gestort van mijn prive rekening naar mijn zakelijke rekening en dit in mijn bankboek geboekt op 'Eigenaarstegoeden' zodat dit onder eigen vermogen komt te staan.
Echter, als ik dan een factuur inboek van 50eur op bijvoorbeeld 'Verkoopkosten' en deze vervolgens van mijn zakelijke rekening betaal en netjes afletter raakt mijn administratie uit balans en heb ik een verschil van 50eur omdat eigen vermogen onaangetast blijft .
Kan iemand me vertellen hoe ik dit kan oplossen zodat activa en passiva weer gelijk zijn?
---
Activa
Liquide middeken
- 1100 Bank: 50,00 (debet)
Passiva
Eigen vermogen
- 0600 Eigenaarstegoeden: 100,00 (credit)
Resultaat
- Periode 1-12: 50,00 (debet)
Winst & Verliesrekening
Overige bedrijfskosten
- 5540 Verkoopkosten: 50,00 (debet)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76403-administratie-uit-balans-na-betalen-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag