Wij huren sinds 10+ jaren een bedrijfspand in een bedrijfsverzamelgebouw. Dit bedrijfsverzamelgebouw is van eigenaar veranderd. De oude eigenaar nam de volgende zaken voor zijn rekening: onderhoud toegangshek, onderhoud buitenterrein, onderhoud cv ketel, onderhoud overheaddeur, onderhoud brandblushaspels.
De nieuwe eigenaar wil deze onderhoudskosten gaan doorberekenen als zijnde 'servicekosten' aan de huurders met een maandelijks voorschot en jaarlijkse afrekening. Mag hij dit of konden (kunnen) wij er vanuitgaan dat deze kosten inclusief de huur waren (zijn)?
In de huurovereenkomst wordt nergens gesproken over servicekosten; slechts het standaard verhaal: verhuurder zorgt voor buitenkant, huurder voor binnenkant daarbij behoren alle installaties zoals CV, Sanitair, hang en sluitwerk.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Janszen
Janszen
Beste,
Wij huren sinds 10+ jaren een bedrijfspand in een bedrijfsverzamelgebouw. Dit bedrijfsverzamelgebouw is van eigenaar veranderd. De oude eigenaar nam de volgende zaken voor zijn rekening: onderhoud toegangshek, onderhoud buitenterrein, onderhoud cv ketel, onderhoud overheaddeur, onderhoud brandblushaspels.
De nieuwe eigenaar wil deze onderhoudskosten gaan doorberekenen als zijnde 'servicekosten' aan de huurders met een maandelijks voorschot en jaarlijkse afrekening. Mag hij dit of konden (kunnen) wij er vanuitgaan dat deze kosten inclusief de huur waren (zijn)?
In de huurovereenkomst wordt nergens gesproken over servicekosten; slechts het standaard verhaal: verhuurder zorgt voor buitenkant, huurder voor binnenkant daarbij behoren alle installaties zoals CV, Sanitair, hang en sluitwerk.
Dank voor jullie input
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76561-doorberekening-servicekosten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag