• 0

WAADI-registratie , Enkel KVK activiteiten aanpassen?

Beste Higherleveler's,

Ik heb een BV en vanuit die BV 'detacheer' ik mijzelf. Zelf ben ik software ontwikkelaar en maar dus ook de eigenaar.

Vraag #1 :

Is de WAADI nu überhaupt vereist als ik mijzelf detacheer?

Vraag #2 : 

Is de WAADI registratie echt alleen de KVK activiteiten aanpassen zodat het tevens 'Uitzendbureau/Payrolling/Banenpools/Uitleenbureau' bevat?

Of moet er nog meer gebeuren voordat ik door de WAADI check kom op https://www.kvk.nl/personeel/waadi-check/ ?

Met vriendelijke groet,

A

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Alleen als je de werkzaamheden onder toezicht en leiding van de opdrachtgever verricht, is de waadi van toepassing. De verantwoordelijkheid en het risico van de uitgevoerde werkzaamheden liggen in dat geval bij de opdrachtgever (er is geen registratie vereist bij aanneming van werk of overeenkomst van opdracht)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 3

Wellicht niet specifiek de vraag van TS, maar ter volledigheid:
Voor de DGA die 90%+ van de aandelen bezit en als enige ter beschikking wordt gesteld, volgt er echter geen boete als een KvK-registratie ontbreekt, zie de tarieflijst in de Bijlage behorende bij artikel 1 van de Beleidsregel boeteoplegging Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs 2014.

• 1
15 uur geleden, Holland_ zei:

Is dat alles?

in elk geval voldoende om hiervoor niet beboet te worden, maar zie ook opmerking Signature.

Verder rijst dan wel de vraag of er geen sprake is van een verkapte dienstbetrekking bij je opdrachtgever, nu je impliciet bevestigt dat je onder leiding en toezicht van hen werkt..

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar