• 0

Hoe algemene voorwaarden introduceren bij bestaande klanten?

(aangepast)

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en ben onder de indruk van de goede kwaliteit van de adviezen!

Op dit moment ben ik zo'n twee jaar actief als freelance softwareontwikkelaar. Helaas heb ik nog nooit algemene voorwaarden opgesteld.

Na me hierin te hebben verdiept, lijken de NLDigital voorwaarden me geschikt.

Maar hoe kan ik deze het beste introduceren bij mijn bestaande klanten? Heb ik een handtekening van hen nodig, of is een e-mailbericht waarin zij akkoord gaan voldoende?

Hartelijke groeten,

Jan

aangepast door Jan Klaas
typo

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Algemene voorwaarden hoeven niet geaccepteerd te worden, die worden door de gebruiker van toepassing verklaard voor of bij het sluiten van de overeenkomst. Dus jouw mededeling *dat* de voorwaarden van toepassing op toekomstige opdrachten is voldoende om ze van toepassing te laten zijn. Daarbij is het heel verstandig die voorwaarden ook mee te sturen.

De 'acceptatie' van die voorwaarden is dan impliciet wanneer de klant een nieuwe opdracht verstrekt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0
31 minuten geleden, StevenK zei:

die worden door de gebruiker van toepassing verklaard voor of bij het sluiten van de overeenkomst

Is dat voor bestaande klanten, waar Jan Klaas naar vraagt, ook het geval? Als er al een overeenkomst is gesloten kun je er niet zomaar meer AV op van toepassing verklaren, toch?

• 0

Ik zou er een vriendelijke mailtje aan wijden dat de voorwaarden vanaf een bepalde datum van toepassing zijn. Als er niets verandert voor de klanten, dan kun je dat ook melden, is dat wel het geval, dan lijkt me een melding hoerover ook wel beschaafd. 

Ik heb de voorwaarden gedeponeerd bij de KvK en in mijn contracten de volgende clausule opgenomen: 

<

"Op deze overeenkomst en de uitvoering er van zijn de Algemene Voorwaarden van Insparcom van toepassing. Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel op <datum> onder nummer <nummer>. De Opdrachtgever verklaart bij ondertekening van deze overeenkomst de Algemene Voorwaarden te hebben ontvangen en ermee bekend te zijn."

In mijn email handtekening verwijs ik er ook naar met een link.

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

• 0
8 uur geleden, RubenT zei:

Is dat voor bestaande klanten, waar Jan Klaas naar vraagt, ook het geval? Als er al een overeenkomst is gesloten kun je er niet zomaar meer AV op van toepassing verklaren, toch?

Daarom schreef ik ook over 'toekomstige opdrachten'. Je kunt niet zomaar tijdens het spel de regels veranderen en je kunt dus ook niet in een opdracht andere voorwaarden gaan hanteren. Maar hoe je dan precies die voorwaarden kunt introduceren is afhankelijk van de inhoud van de overeenkomst en het contact met de klant. 

Ik heb de voorwaarden gedeponeerd bij de KvK en in mijn contracten de volgende clausule opgenomen: 

<

"Op deze overeenkomst en de uitvoering er van zijn de Algemene Voorwaarden van Insparcom van toepassing. Deze Algemene Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel op <datum> onder nummer <nummer>. De Opdrachtgever verklaart bij ondertekening van deze overeenkomst de Algemene Voorwaarden te hebben ontvangen en ermee bekend te zijn."

In mijn email handtekening verwijs ik er ook naar met een link.

Maar als je ze laat tekenen voor ontvangst, stuur je dan ook die voorwaarden mee?

De hoofdregel van algemene voorwaarden is dat ze voor of bij het sluiten 'ter hand gesteld' moet worden en de makkelijkste manier is ze mee te sturen.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar