• 0

Kan buitenlandse partij beslag leggen in Nederland?

Er tussen ons en een tegenpartij in een ander Europees land onenigheid over een getekend contract en beide partijen eisen nu geld van elkaar. Nu zijn we aan het onderhandelen via onze advocaten over de uitkomst dus we gaan nog niet naar de rechter of wat dan ook. Maar ik vroeg me af of de tegenpartij beslag kan leggen op mijn persoonlijke spullen in Nederland met een verhaal uit een ander Europees land zonder dat er een uitspraak van de rechter ligt? Ik heb het contract als prive persoon getekend en we kunnen jammer genoeg geen beslag op zijn spullen leggen omdat dat in andere Europese landen allemaal moeilijker is. Mijn advocaat is op vakantie dus ik denk ik probeer het via hier. 

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0
3 minuten geleden, jeroendrunen zei:

Ik heb het contract als prive persoon getekend

Als je het contract niet als ondernemer hebt getekend, is dit een privéaangelegenheid — en hoort het topic niet thuis op een ondernemersforum.

Kun je het geschil iets uitgebreider toelichten?

• 0
Zojuist, Ward van der Put zei:

Als je het contract niet als ondernemer hebt getekend, is dit een privéaangelegenheid — en hoort het topic niet thuis op een ondernemersforum.

Kun je het geschil iets uitgebreider toelichten?

We hebben een bedrijf verkocht in het buitenland. Dus deze vraag hoort thuis op ondernemersforum. Er staat nog geld open van dat overname bedrag waar wij recht op hebben. Alleen de tegenpartij zegt dat een aantal dingen uit het contract niet nageleefd zijn waar zij meer voor eisen dan het deel overnamebedrag dat nog open staat. 

• 0

Ja, dat kan, maar niet zonder uitspraak van een rechter. Maar omdat het aankondigen van een beslag vaak betekent dat het beslag onmogelijk wordt gemaakt, geldt in Nederland dat voor bijna alle soorten van beslag toestemming verleend kan worden zonder dat de tegenpartij daarbij betrokken wordt: https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Conservatoir-beslag

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar