Wij gaan switchen van boekhoudkantoor en nu is bij het nieuwe kantoor de vraag ontstaan of we wel of niet het gebruikelijk loon moeten toepassen bij mij als DGA.
Ik woon en werk in het buitenland (Spanje), alle werkzaamheden die ik doe vinden plaats in mijn woonland, met uitzondering van financiële zaken. Alle activiteiten van het bedrijf vinden plaats in Nederland, daar is ook de inrichting (pand, wagenpark, personeel, inventaris en natuurlijk omzet)
Ik betaal mijn inkomstenbelasting Spanje.
De leiding van het bedrijf is in Nederland, voor financiële beslissing, reis ik naar Nederland (grote aankopen, boekhoudkundig overleg)
De conclussie doe het vorige kantoor had waren de volgende:
- Ik ben geen fiscaal inwoner van Nederland (Ik heb geen persoonlijke bezittingen in Nederland, zoals een huis, auto oid)
- De fiscale verstigingsplaats van de BV is in Nederland, alle activiteiten en de leiding wordt in Nederland gevoerd.
- Ik betaal inkomstembelasting in mijn woonland
- Ik betaal vennootschapsbelasting in Nederland
- Er is nog geen dividend uitgekeerd.
- mijn belang in de het bedrijf is 100%
Het belastingverdrag tussen Spanje en Nederland is van voor 1997, dus voor de tot standkoming van de Nederlandse gebruikelijk loonregeling.
Dus volgens mij mag mijn salaris daardoor dus lager zijn dan het gebruikelijk loon.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Wij gaan switchen van boekhoudkantoor en nu is bij het nieuwe kantoor de vraag ontstaan of we wel of niet het gebruikelijk loon moeten toepassen bij mij als DGA.
Ik woon en werk in het buitenland (Spanje), alle werkzaamheden die ik doe vinden plaats in mijn woonland, met uitzondering van financiële zaken. Alle activiteiten van het bedrijf vinden plaats in Nederland, daar is ook de inrichting (pand, wagenpark, personeel, inventaris en natuurlijk omzet)
Ik betaal mijn inkomstenbelasting Spanje.
De leiding van het bedrijf is in Nederland, voor financiële beslissing, reis ik naar Nederland (grote aankopen, boekhoudkundig overleg)
De conclussie doe het vorige kantoor had waren de volgende:
- Ik ben geen fiscaal inwoner van Nederland (Ik heb geen persoonlijke bezittingen in Nederland, zoals een huis, auto oid)
- De fiscale verstigingsplaats van de BV is in Nederland, alle activiteiten en de leiding wordt in Nederland gevoerd.
- Ik betaal inkomstembelasting in mijn woonland
- Ik betaal vennootschapsbelasting in Nederland
- Er is nog geen dividend uitgekeerd.
- mijn belang in de het bedrijf is 100%
Het belastingverdrag tussen Spanje en Nederland is van voor 1997, dus voor de tot standkoming van de Nederlandse gebruikelijk loonregeling.
Dus volgens mij mag mijn salaris daardoor dus lager zijn dan het gebruikelijk loon.
Hoe zien jullie dit?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76827-gebruikelijk-loon-dga-in-het-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen