• 0

Beste leden, 

Ik wil mijn BV opheffen op het Caribische Eiland Bonaire. 

Nu is de BV vorige week al buiten gesteld van economisch verkeer en ook als zodanig aangemeld bij de KvK en de Belastingdienst. Maar volgens de dame van de KvK dient de BV ook nog geliquideerd/ opgeheven te worden omdat anders de KvK kosten doorlopen.

De BV is verder leeg, er zijn geen schulden meer, de enige schuld die nog bestaat is de schuld aan de belastingdienst op Bonaire. Hier is inmiddels een betaalregeling voor getroffen die maandelijks wordt afbetaald. 

Nu is mijn vraag, is de BV te liquideren of dient eerst de schuld aan de belasting te zijn afbetaald alvorens je het bedrijf echt kan ontbinden? 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76866-opheffing-boneriaanse-bv/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Als die BV leeg is, wie betaalt dan namens de BV de schuld bij de Belastingdienst af? 

Want dat zou betekenen dat diegene op zijn beurt weer een vordering op de BV heeft. En de BV dus nog steeds een schuld....

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

• 0
Op 30-8-2024 om 02:08, Ward van der Put zei:

Zijn de diensten van de bv daadwerkelijk gestaakt of heb je deze voortgezet in een andere rechtsvorm? Waarop is het boekenonderzoek gericht?

Deze BV is compleet gestaakt. En daar is ook niet het boekenonderzoek op gericht. 

• 1
8 uur geleden, mbcura zei:

De schuld wordt op dit moment door beide directeuren prive afbetaald aan de belastingdienst.

Dus de BV heeft dan nu schuld aan de twee directeuren. Ik weet niet hoe de Belastingdienst op Bonaire daarmee omgaat, maar in NL zouden de directeuren moeten afzien van hun vordering op de BV, waarmee de schuld van de BV in de winst valt. Doorgaans wordt dat gecompenseerd met openstaande verliezen en anders is er in NL nog de kwijtscheldingswinstregeling om belastingheffing te voorkomen. 

Beste raadpleeg je een fiscalist op Bonaire

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar