• 0

Digitaal marketing bureau, niche down of breed blijven?

Hoi allemaal

Ik zit met een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik run een digitaal marketing bureau sinds een paar maanden. Ik doe digitale marketing (sea seo), webdesign en wat consultancy. dit zijn vaardigheden die ik de afgelopen jaren door middel van freelance mijn eigen heb gemaakt

 

Ik overweeg om me te specialiseren in de gezondheidszorg. Ik heb een achtergrond als verpleegkundige en mijn huidige twee klanten zijn thuiszorgbureaus. die zijn zeer tevreden over de resultaten en hebben ook reviews achtergelaten. Het voelt gezien mijn achtergrond en ervaringen logisch om deze richting op te gaan

.

Maar aan de andere kant vraag ik me af of het niet beter is om mijn 'klantenbase' breed te houden. Dit is mijn eerste onderneming en eerlijk gezegd ben ik niet zo bekend met de Nederlandse markt, vrees dat het te klein is. Zou het beter zijn om een soort van sub pagina te maken waarin ik verder in op ga in de gezondheidszorg of kan ik beter heel mijn bedrijf neer zetten als expert binnen de gezondheidszorg? 

 

Wat is wijsheid? 

 

Ik hoor graag jullie gedachten en ervaringen!

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

Je zal ongetwijfeld weten dat er een hoop marketingbureaus in Nederland zijn, dus vanuit dat perspectief kan het een goede keuze zijn om te specialiseren in een bepaalde niche. Of jouw niche voldoende potentie voor je heeft, zal je moeten onderzoeken.

  • 0
22 uur geleden, RubenT zei:

Welkom op Higherlevel.

 

Je zal ongetwijfeld weten dat er een hoop marketingbureaus in Nederland zijn, dus vanuit dat perspectief kan het een goede keuze zijn om te specialiseren in een bepaalde niche. Of jouw niche voldoende potentie voor je heeft, zal je moeten onderzoeken.

Dankje, dat is een beetje het moeilijke he. of er binnen die sector wel voldoende werk zit. ik weet dat ze in de zorg zitten met bepaalde regelgeving en de mkb's geen grote winst marges hebben.  

  • 1
2 uur geleden, hokuspokushallo zei:

of er binnen die sector wel voldoende werk zit

Heb je in beeld wat voor organisaties je klanten zouden kunnen zijn? En welke problemen/uitdagingen zij hebben waar jij een oplossing voor hebt?

 

2 uur geleden, hokuspokushallo zei:

ik weet dat ze in de zorg zitten met bepaalde regelgeving en de mkb's geen grote winst marges hebben.  

En weet je dan ook of (en zo ja, hoeveel) ze bereid zijn om te betalen voor jouw oplossing? 
 

Hoe beter je de markt kent, des te beter je je kansen kunt inschatten. 

  • 0
40 minuten geleden, RubenT zei:

Heb je in beeld wat voor organisaties je klanten zouden kunnen zijn? En welke problemen/uitdagingen zij hebben waar jij een oplossing voor hebt?

 

En weet je dan ook of (en zo ja, hoeveel) ze bereid zijn om te betalen voor jouw oplossing? 
 

Hoe beter je de markt kent, des te beter je je kansen kunt inschatten. 

 

Jazeker. organisaties zoals thuiszorginstanties, zorgvillas, chiropactors, plastiche chirurgen etc. ik denk dat ik met name voor de particulieren veel kan betekenen mbt het professionaliseren van hun bedrijf en het genereren van leads. Veel bedrijven binnen de gezondheidszorg weten niet goed hoe ze hun aanbod en webpagina's kunnen maximaliseren voor conversies en daar help ik graag bij. de oplossngen die ik hierbij zou bieden zijn websites, landing pages, seo optimalisatie, PPC, en grafisch design. 

  • 1

In jouw eerste post heb je het over de marketingvaardigheden die jij je eigen hebt gemaakt en je vraagt je af wat wijsheid is.

 

Het is wijs om zelf onderzoek te doen naar wat jij leuk vindt om te doen of je daar ook goed in bent en de wereld erop zit te wachten zodat jij er een leuke boterham aan kunt verdienen.

 

Wij kunnen hier jouw doelgroepen niet bepalen en met welke onderscheidende propositie jij die markt succesvol kunt bedienen. Als marketeer weet je toch wel hoe je dat onderzoeken moet?

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
Op 13-10-2024 om 22:31, Hans van den Bergh zei:

In jouw eerste post heb je het over de marketingvaardigheden die jij je eigen hebt gemaakt en je vraagt je af wat wijsheid is.

 

Het is wijs om zelf onderzoek te doen naar wat jij leuk vindt om te doen of je daar ook goed in bent en de wereld erop zit te wachten zodat jij er een leuke boterham aan kunt verdienen.

 

Wij kunnen hier jouw doelgroepen niet bepalen en met welke onderscheidende propositie jij die markt succesvol kunt bedienen. Als marketeer weet je toch wel hoe je dat onderzoeken moet?

 

Dank voor je kritische en nuchtere blik. Ik heb wat onderzoek gedaan en zie vraag naar kwalitatieve webdesign/marketing in zowel zorg als reguliere bedrijven. Twijfel alleen of ik me helemaal op zorg moet richten gezien m'n achtergrond, of juist breder moet blijven.

M'n onderscheidende propositie is nog work in progress, maar ik ken het belang ervan. Ik zou  m'n bedrijf meer positioneren als een consultancy waar ik naast leadgen ook afspraken etc regel. Ben nog zoekende, maar geniet van het proces.

Jouw inzichten zijn zeker welkom. Misschien zie jij nog dingen die ik over het hoofd zie?

  • 0
2 minuten geleden, hokuspokushallo zei:

Jouw inzichten zijn zeker welkom. Misschien zie jij nog dingen die ik over het hoofd zie?

 

Ja, je zegt het zelf al:

 

3 minuten geleden, hokuspokushallo zei:

M'n onderscheidende propositie is nog work in progress

 

Daar ligt wel de richting van jouw onderzoeksvraag:

 

Welke markt(segmenten) wil jij bedienen: bestaande of nieuwe (te ontwikkelen) markten? Met een bestaande of een (ver)nieuwe(nde) propositie? Daarmee kun je vier richtingen op voor groei. (Tip: Google eens op 'Ansoff')

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0
Op 15-10-2024 om 12:38, Hans van den Bergh zei:

 

Ja, je zegt het zelf al:

 

 

Daar ligt wel de richting van jouw onderzoeksvraag:

 

Welke markt(segmenten) wil jij bedienen: bestaande of nieuwe (te ontwikkelen) markten? Met een bestaande of een (ver)nieuwe(nde) propositie? Daarmee kun je vier richtingen op voor groei. (Tip: Google eens op 'Ansoff')

 

bedankt voor je tip over het Ansoff-model. Ik heb er even naar gekeken en het heeft me aan het denken gezet. Als ik mijn situatie bekijk zit ik tussen marktpenetratie en productontwikkeling in zit. Ik bied bestaande diensten aan (marketing, webdesign) in een markt die ik al een beetje ken (zorg), maar probeer ook nieuwe proposities te ontwikkelen (meer consultancy gericht)

 

Na wat overdenken neig ik toch meer naar een bredere aanpak. Ik wil m'n klantenbase graag wat groter houden, ook al heb ik die zorgachtergrond. Het voelt een beetje als een veiligere start, zeg maar. De zorgmarkt zal zeker nog groeien maar dat heeft nog enkele jaren nodig

 

maar ik ben wel benieuwd naar jouw gedachten hierover. jij hebt natuurlijk veel meer ervaring met dit soort dingen. Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond? Zie je misschien kansen die ik over het hoofd zie?

  • 0
9 uur geleden, hokuspokushallo zei:

Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond?

 

Op 13-10-2024 om 22:31, Hans van den Bergh zei:

zelf onderzoek te doen naar wat jij leuk vindt om te doen of je daar ook goed in bent en de wereld erop zit te wachten zodat jij er een leuke boterham aan kunt verdienen.

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Kan voor SEO handig zijn om een netwerk in een niche te maken voor bijvoorbeeld linkbuilding/samenwerkingen.

 

Verder is jouw dienst niet gebonden aan een sector en zou ik juist lekker even verschillende type klanten proberen, voordat je in het begin al deze specialiteit kiest op basis van een gevoel.

  • 0
Op 18-10-2024 om 14:35, Inspiresta zei:

Kan voor SEO handig zijn om een netwerk in een niche te maken voor bijvoorbeeld linkbuilding/samenwerkingen.

 

Verder is jouw dienst niet gebonden aan een sector en zou ik juist lekker even verschillende type klanten proberen, voordat je in het begin al deze specialiteit kiest op basis van een gevoel.

Dank voor je inzicht, klanten werven blijft moeilijk maar we gaan ervoor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 55 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.