Hallo,
Mijn naam is Alamin. In 2022 begon ik met het ontwikkelen van een softwareoplossing gebaseerd op een idee waar ik gepassioneerd over was. Ik werkte dag en nacht onvermoeibaar om een tool te creëren die kleine ondernemers kon helpen hun logistiek efficiënter te beheren. De software werd goed ontvangen en het aantal gebruikers groeide snel.

Naarmate het bedrijf groeide, sloten drie andere personen zich bij mij aan en samen vormden we een team van vier. Iedereen leverde een belangrijke bijdrage aan de groei van het bedrijf. In 2023 besloten we te diversifiëren en een fulfilmentbedrijf te starten, waarvoor we een magazijn huurden. Omdat het bedrijf bleef groeien, besloot ik de ontwikkeling van de software te versnellen. Om dit te realiseren, nam ik twee extra ontwikkelaars aan en plaatste ik alle broncode op GitHub, waarbij ik mijn partners ook toegang gaf.

Echter, aan het einde van 2023 merkte ik onregelmatigheden in de financiële rapporten die door mijn partners werden verstrekt. In februari 2024 begonnen ze te beweren dat ik geen aandelen had in het fulfilmentbedrijf en eisten ze 15% van mijn 25% aandeel in het oorspronkelijke bedrijf.

Tot overmaat van ramp namen ze zonder toestemming de controle over alle softwarebroncode, serverbestanden, databases en andere belangrijke middelen. Midden 2024 sloten ze het bedrijf eenzijdig, schrapten ze mijn bedrijfsregistratie zonder mijn medeweten en startten ze een nieuw bedrijf met mijn software en middelen.

Ik heb alles geïnvesteerd—tijd, moeite en geld—om dit bedrijf op te bouwen, alleen om het van me afgenomen te zien worden. Ik heb documenten en bewijsstukken die mijn eigendom en bijdragen aantonen, en ik ben vastbesloten om gerechtigheid te zoeken.

Kunt u mij adviseren over welke juridische of praktische stappen ik kan nemen om deze situatie op te lossen en terug te krijgen wat rechtmatig van mij is?

Dank u.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 1

Beste Alamin, allereerst welkom op Higherlevel.

57 minuten geleden, Alamin zei:

Kunt u mij adviseren over welke juridische of praktische stappen ik kan nemen om deze situatie op te lossen en terug te krijgen wat rechtmatig van mij is?

Alle documentatie, mails en andere schriftelijke bewijsstukken verzamelen; zo snel mogelijk een advocaat inschakelen en hem/haar laten bepalen welke stappen je wel en niet moet zetten.

Niet wachten en niet doe het zelven! Succes en laat aub hier bericht achter van de verdere voortgang.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/#findComment-688062
Delen op andere sites

• 0
1 uur geleden, Alamin zei:

Thank you very much sir. I tried to do that but lawyer fee is too high. And I'm not capable to bear it right now. Is there anything else I can do?

Afraid not, only sensible option I see is to try to raise or save enough money to hire a lawyer at a later moment

Trying to do this without a lawyer will not get very far, or even make your chances worse 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/#findComment-688068
Delen op andere sites

• 1
(aangepast)
19 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Afraid not, only sensible option I see is to try to raise or save enough money to hire a lawyer at a later moment

Trying to do this without a lawyer will not get very far, or even make your chances worse 

Maybe it's a suggestion to contact a legal aid insurer ('rechtsbijstandverzekeraar') (e.g., ARAG or DAS) to see if they've cheaper fees? Normally you need to be an insured but since a few years these insurers also act independent lawyers.

Maybe it's also an option to contact Temple Legal Protection Ireland (hyperlink) and see if they've possibilities in the Netherlands. They offer so called ATE (After The Event) insurance.

Good luck!

aangepast door Jeroen Kisters RPLU ARe

Met vriendelijke groet,

Jeroen Kisters RPLU ARe

Adviseur juridisch risicomanagement, Risicodeskundige aansprakelijkheid & Getuige-deskundige Beroepsaansprakelijkheid

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/#findComment-688077
Delen op andere sites

• 0
17 minuten geleden, Jeroen Kisters RPLU ARe zei:

Maybe it's a suggestion to contact a legal aid insurer ('rechtsbijstandverzekeraar') (e.g., ARAG or DAS) to see if they've cheaper fees?

Good suggestion! Both legal aid insurers offer fee based legal aid on demand. The costs for the first 30 minutes of consultation are € 99 ex VAT (DAS) or € 129 incl VAT (Arag).

However, both offer legal aid on demand only for a limited number of situations. And conflicts with business partners does not seem to be one of them. Nevertheless you could try contacting them on the topic of "work and income" (werk en inkomen)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/#findComment-688080
Delen op andere sites

• 0

Zelfde ervaring gehad in 1990. Na veel pijn in mijn kop met advocaten besloten alles te laten voor wat het is. Mijn toenmalige partners zijn nog steeds gelukkig met mijn toenmalig opgezet bedrijf.

Ik ben opnieuw begonnen en heb nu een leuk bedrijf met mijn dochter en zoon. Samenwerking in eigen bedrijf met partners doe ik niet meer. Alleen inhuur van wat nodig is. Nu geen frustraties meer en veel geleerd. 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77133-business-fraud-issue/#findComment-688085
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar