Ga naar inhoud

US LLC bedrijfsstructuur

Geplaatst:

Enid Franca

Beste mensen,

 

Ik zou graag wat meer informatie hebben over een mogelijk verhuis van mijn Ecommerce bedrijf naar Montenegro om fiscale redenen. Nu heb ik een online boekhouder gevonden via via over hoe ik dit het beste zou moeten aanpakken maar hij vertelde mij dat zich bezig houd met US LLC bedrijven. Ik zet hieronder de mail dat ik van hem ontvangen heb en zou graag te horen krijgen of dit zegmaar een legale manier van zaken doen is of niet voor ik eraan begin. Dit is de mail:

Hallo, ik houd me bezig met bedrijven in de VS, specifiek in Wyoming. Dit zijn offshore bedrijven die worden opgezet via een gelicentieerd agentenservice die fungeert als oprichter en liquidator van bedrijven en ook optreedt als ontvanger van postpakketten die naar het bedrijfsadres komen (indien van toepassing).

Als je geen inwoner bent in de VS, niet deelneemt aan het green card-programma, geen F, J, M en Q type visa bezit, niet van plan bent een fysiek warenhuis of werknemers in de VS te hebben, dan word je beschouwd als een "genegeerd entiteit" die als zodanig niet belastbaar is in de VS (0% winstbelasting) zolang het geld op de rekening van het bedrijf blijft. Pas wanneer je geld aan jezelf uitkeert als oprichter, betaal je belasting volgens de wetten van het land waar je woont (dit kan worden gezien als een betaling aan een freelancer). Deze belasting varieert van land tot land en wordt afgehandeld met lokale boekhouders.

Als eigenaar van een LLC in Wyoming kun je een rekening openen voor het storten van verdiend geld bij de fintech-organisatie Mercury (je krijgt een zakelijke rekening in de VS waarmee je zowel binnen als buiten de VS kunt handelen) en bij een betalingsverwerker voor het accepteren van alle soorten betaalkaarten (Stripe). Verder heeft Stripe geen grenzen, het kan worden gekoppeld aan Shopify, Woo Commerce en kan ook worden gebruikt om directe online betalingen uit te geven (eenmalig of terugkerend). Een Mercury-rekening heeft geen maandelijkse kosten (het is volledig gratis) en Stripe heeft ook geen vaste kosten, er wordt een commissie in rekening gebracht op basis van de uitgevoerde betalingen (ongeveer 5% van de geïnde bedragen).

Alle rijkste dropshippers van de Balkan hebben een bedrijf in de VS (Wyoming) en werken volgens het beschreven proces.

Als je interesse hebt in dit alles, hier is een aanbieding die alle prijzen en basisinformatie voor bedrijven in de VS bevat:

De procedure wordt zelfstandig uitgevoerd met mijn assistentie om geen fouten te maken. Het eerste deel van het werk doen we live, we zijn ongeveer 2 uur op spraakverbinding. In die tijd verwerken we de Aanvraag voor het oprichten van een bedrijf, configureren we de agentenservice en maken we een online faxservice voor communicatie met de IRS. Daarna volgt een wachttijd van 2-5 werkdagen om het bedrijf op te zetten, daarna maak ik de Aanvraag voor belastingregistratie, stuur ik de voltooide Aanvraag met de vereiste bijlagen en stuur je die via online fax naar de IRS. Daarna begint een wachttijd van 20-40 dagen (de wachttijd kan variëren en hangt af van verschillende factoren die wij als eindgebruikers niet kunnen beïnvloeden). Wanneer je een reactie krijgt van de IRS (je ontvangt een document met een EIN-nummer), ga je verder met het openen van rekeningen voor het storten van verdiend geld (FinTech-instelling) en een betalingsgateway. Dit is ongeveer hoe het proces werkt.

Bedrijven in de VS worden geopend op een geregistreerde agent die de rol heeft om post te ontvangen die naar het bedrijfsadres komt en jij bent de oprichter, d.w.z. eigenaar van het bedrijf. De agent heeft geen autoriteit met betrekking tot het beheren van het bedrijf, zijn enige rol is om het bedrijf op te richten, de post aan jou te leveren en het bedrijf op jouw verzoek te sluiten. Het is noodzakelijk om een document te bezitten waarmee het adres van het woonland kan worden bevestigd (waar de woonplaats is geregistreerd bij de overheidsinstanties) als dit wordt gevraagd door de agentenservice in de VS (een paspoort is voldoende als het adres daarin staat, zo niet dan is een ander document met naam en woonadres vereist - dit document mag geen telefoonrekening zijn, maar kan een elektriciteitsrekening zijn, water- en rioleringsfactuur, afvalophaling, enz. of een woonplaatscertificaat uitgegeven door een overheidsinstantie of een contract met een lokale bank over een geopende lopende rekening).

Het is noodzakelijk om een Visa of Mastercard te bezitten die op naam staat van de toekomstige eigenaar van het bedrijf (het maakt niet uit welke bank de kaart heeft uitgegeven, het belangrijkste is de naam van de kaarthouder) waarmee de vergoeding zal worden betaald (er worden drie afzonderlijke betalingen gedaan, op drie verschillende websites).

Voordat je een definitieve beslissing neemt, moet je je ervan bewust zijn dat je geen zakelijke rekening krijgt door automatisering, maar dat je zakelijk klaar moet zijn, d.w.z. een professioneel gemaakte webshop (of website als het diensten betreft) met een product dat geen enkele regel van de financiële instelling overtreedt. Op dit moment kan niemand zeggen dat je alles klaar hebt en zeker een rekening krijgt, je kunt alleen het risico nemen en de aanvraag starten.

Je hebt ook een e-mailadres nodig dat de naam van het bedrijf bevat, bijvoorbeeld bedrijfsnaam@gmail.com of info.bedrijfsnaam@gmail.com of bedrijfsnaam.info@gmail.com of een variant van deze voorbeelden.

De kosten zijn als volgt:

Belasting voor het openen van een bedrijf (staat Wyoming): $104/eens

Agentenkosten voor het voorbereiden van documentatie: $25/eens

Agentenkosten voor een jaar dienst: $25/jaar

Online faxnummer: $9/maand - moet 2 maanden worden betaald en dan kan het abonnement worden geannuleerd

Consultancydiensten (mijn diensten): $300/eens

Vergoeding/kosten voor het betalen van mijn dienst: inbegrepen in de prijs

Volgens de Amerikaanse wetten, als de eigenaar van een Single-Member LLC (een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid met één oprichter) een persoon is die niet in de VS woont, en als het bedrijf geen werknemers in de VS heeft, betaalt zo'n bedrijf geen winstbelasting en bijbehorende bijdragen in de VS (wordt beschouwd als een genegeerd entiteit). Na een jaar werken van het bedrijf wordt de jaarlijkse licentiebelasting (betaald aan de staat Wyoming) $62 en de vernieuwing van de agentenservice $25 (dus in totaal $87 beide).

Nadat bepaalde verkoopdrempels per federale staat zijn overschreden, bestaat de verplichting om SALE TAX te betalen (deze drempels variëren van 100.000 tot 500.000 dollar, afhankelijk van de federale staat en in sommige staten is er helemaal geen belasting, in sommige staten is er ook een limiet op het aantal transacties 200). Als u voldoet aan de voorwaarden voor registratie als belastingplichtige voor het verzamelen en betalen van SALE-tax, betekent dit dat u al een serieus bedrijf heeft ontwikkeld en deze belasting het minste probleem zal zijn (die varieert van 4% tot 8%, afhankelijk van de staat, elke staat heeft zijn eigen wetten over SALE-tax). In het begin hoef je niet eens aan deze belasting te denken.

Eenmaal per jaar moet een formulier worden ingediend bij de IRS voor gerelateerde transacties tussen de oprichter en zijn Amerikaanse bedrijf (dit is een soort jaarlijkse afrekening, formulieren 1120 en 5472).

Samenvattend, in 2024 zal een bedrijf in de VS je maximaal $472 kosten wanneer alles hierboven genoemd wordt opgeteld. Daarna, vanaf 2025, betaal je alleen $87 en mogelijk hulp voor het opstellen van de afrekening (formulieren 1120 en 5472).

Als je aan bepaalde voorwaarden in de VS voldoet, heb je geen winstbelasting, d.w.z. alle winst die het bedrijf maakt, behoort toe aan de eigenaar van dat bedrijf, zolang het geld op de rekening van het Amerikaanse bedrijf staat, is het niet onderworpen aan enige belasting, pas wanneer het wordt uitbetaald aan de lopende rekening van de eigenaar, is het noodzakelijk om de bijbehorende lasten te betalen volgens de wetten van het land waar de eigenaar een inwoner is (d.w.z. waar zijn woon- en werkplaats is).

Als je besluit een Amerikaans bedrijf te starten met mijn hulp, moet je gegevens versturen via het contactformulier waar ook een set vragen is waarvan het antwoord aangeeft of je voldoet aan de voorwaarde dat de winst van het bedrijf belastingvrij is. Er zijn twee velden voor het invoeren van de bedrijfsnaam, Keuze I en Keuze II, elke bedrijfsnaam moet eerst worden gecontroleerd in het register om te zien of het beschikbaar is voor gebruik. Als je geen bedrijfsnaam klaar hebt in Keuze II, zet dan XXX, maar als Keuze I dan niet beschikbaar is, moet je een nieuwe naam bedenken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Welkom op HL 

 

Het is enorm veel informatie die je hebt gekregen van een specifieke bron.

 

Als je wat meer algemene - of basis - informatie zoekt, kun je welliicht HIER jouw licht opsteken. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Enid Franca

  • Auteur
56 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Welkom op HL 

 

Het is enorm veel informatie die je hebt gekregen van een specifieke bron.

 

Als je wat meer algemene - of basis - informatie zoekt, kun je welliicht HIER jouw licht opsteken. 

Beste Hans,

 

Dankjewel alvast voor de hulp, dus zoals ik heb vernomen uit het artikel over buitenlandse venootschappen en zoals in dit geval een LLC is dit gewoon een normale gang van zaken en zou dit allemaal kunnen kloppen? 

Dus het komt dan neer op het feit dat ik een LLC zou openen in de US en als ik daar bedrijfsbelastingen zou betalen, gebeurt dat ook enkel daar.

Als ik mezelf loon uitkeer betaal ik daar dan gewoon belastingen over in het land waar ik inwoner ben?

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

Als jij het bedrijf gaat besturen, dan is de internationale afspraak dat de onderneming daar belasting betaalt waar de feitelijke leiding zit, tenzij er sprake is van een vaste inrichting (wat hier duidelijk niet het geval is). Als jij de bestuurder bent en je woont in Nederland, dan zal de NL Belastingdienst er geen moeite mee hebben om te stellen dat de winst van de US LLC, ook al is het voor de IRS een disregarded entity, in NL belastbaar is.

 

Dit soort offshore "adviesjes" hangen altijd aan een zijden draadje, dat waarschijnlijk knapt als de Belastingdienst controleert. Frappant ook dat in dit advies niks gezegd wordt over de Belastingdienst....

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Gianlucca de Boer

Misschien overbodige informatie, maar ik zie een heleboel overduidelijke automatische vertaal fouten in de e-mail

Geplaatst:

Enid Franca

  • Auteur
Op 8-12-2024 om 22:08, Gianlucca de Boer zei:

Misschien overbodige informatie, maar ik zie een heleboel overduidelijke automatische vertaal fouten in de e-mail

Ja klopt, dit is eigenlijk van een bekende boekhouder in de balkanlanden en ik ben er zelf van afkomstig natuurlijk. Ik was zelf aan het overwegen om daar terug naartoe te verhuizen vandaar dat ik hierop kwam. En ja heb dit dus laten vertalen door chatgpt zodat ik de vraag hier kon stellen.

 

Geplaatst:

Enid Franca

  • Auteur
Op 8-12-2024 om 20:51, Joost Rietveld zei:

Als jij het bedrijf gaat besturen, dan is de internationale afspraak dat de onderneming daar belasting betaalt waar de feitelijke leiding zit, tenzij er sprake is van een vaste inrichting (wat hier duidelijk niet het geval is). Als jij de bestuurder bent en je woont in Nederland, dan zal de NL Belastingdienst er geen moeite mee hebben om te stellen dat de winst van de US LLC, ook al is het voor de IRS een disregarded entity, in NL belastbaar is.

 

Dit soort offshore "adviesjes" hangen altijd aan een zijden draadje, dat waarschijnlijk knapt als de Belastingdienst controleert. Frappant ook dat in dit advies niks gezegd wordt over de Belastingdienst....

Wat bedoeld u juist met een 'vaste inrichting'? Ik ben van plan om eens een zoom call te doen om te horen van deze boekhouder hoe dit juist allemaal zit juist. Welke vragen zou ik het best vragen om er zeker van te zijn of dit correct afgehandeld word en ik dit op een veilige manier allemaal doe? Ik ben ook zowizo zelf van plan te verhuizen naar montenegro zodat de belastingen over mijn maandlonen minder worden dan in Belgie.

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator
2 uur geleden, Enid Franca zei:

Wat bedoeld u juist met een 'vaste inrichting'?

zie artikel 5 van het verdrag met de VS

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Enid Franca

  • Auteur
Zojuist, Joost Rietveld zei:

Dankjewel joost, zou je de rest van mijn vraag ook even willen checken?

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

zie mijn eerdere reactie. Ik zou dat eens voorleggen en vragen om zijn reactie.

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.