Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Wij leven nu (al sinds een paar weken...) in 2025.

Systemen zijn afgesloten, bij "echte" ondernemingen tenminste, en als je een creditnota of dergelijke nu nog moet maken is de factuurdatum gelijk aan de dag wanneer deze gemaakt wordt. Dat zal niet ergens in 2024 zijn...

Daar zal vast mee 'gerommeld' worden. Persoonlijk (liever gezegd bedrijfsmatig) zijn mijn facturen altijd 'real time' ook zou dat misschien handmatig veranderd kunnen worden (wat eigenlijk helemaal niet mag volgens de wet - "antidateren" en zo...).

Je kan wel in de jaarstukken/aangifte het feit opnemen/verwerken dat je straks (in 2025) een creditnota moet maken.    

"What, me worry?"

• 0

Het is in dit geval niet zomaar een wijziging maar een splitsing van een factuur, waarbij elke artiest een deel van de totale factuur zal betalen.
Er zullen dus echt nieuwe facturen komen, met een totaal zelfde bedrag.

Dank je wel in ieder geval. Ik zal dan de credit factuur maken op 22-01-2025 en de nieuwe facturen ook op 22-01-2025

• 1

Ja, dan zou ik gewoon op de dag vandaag een credit nota boeken en nieuwe facturen. Dan maakt het voor de omzet (en dus OB of IB aangifte) niets uit.

Je hoeft dan ook niets in je jaarstukken of aangifte over 2024 te vermelden, dat hoeft so wie so niet.

Zelfs als iemand bijvoorbeeld op 30 december iets bestelt en op 10 januari terugstuurt dan ga je ook niets doen met de aangifte of jaarstukken van vorig jaar. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar