• 0

Mijn werknemer heeft zich een maand voor het einde van haar contract ziekgemeld

Aanbevolen berichten

• 1

Ik wil toch even een mogelijke andere kant belichten. Ik heb helaas zelf van dichtbij meegemaakt wat het met een mens doet als je op een verkeerde plek zit. Ik zeg niet dat het hier aan de hand is, maar druk zetten om toch te komen kan deze medewerker het laatste zetje richting een burnout of overspanning geven.

Met die laatste maand in het hoofd zou ik er gewoon zo snel mogelijk vanaf willen. Als je haar dwingt te komen verpest het waarschijnlijk alleen maar de sfeer en is de rest binnen je bedrijf ook minder productief.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

• 0
(aangepast)
1 uur geleden, IJsbrand Schipperus zei:

Ik wil toch even een mogelijke andere kant belichten. Ik heb helaas zelf van dichtbij meegemaakt wat het met een mens doet als je op een verkeerde plek zit. Ik zeg niet dat het hier aan de hand is, maar druk zetten om toch te komen kan deze medewerker het laatste zetje richting een burnout of overspanning geven.

Met die laatste maand in het hoofd zou ik er gewoon zo snel mogelijk vanaf willen. Als je haar dwingt te komen verpest het waarschijnlijk alleen maar de sfeer en is de rest binnen je bedrijf ook minder productief.

Juist, naarmate er meer antwoorden komen volgen er ook meer details uit het korte arbeidsverleden bij deze werkgever.
Bedrijfsarts geeft dat er sprake is van niet werk gerelateerde factoren, en bedekt dat met een term waarmee niemand iets mee kan.
Energetische beperkingen, en uiteraard hoort dat ook zo, dat niemand er iets mee kan, ook een bedrijfsarts heeft een geheimhoudingsplicht.

Juist voortdurend op je tenen moeten lopen, mogelijk voortdurend met angsten lopen om ook maar een fout te maken, kan een mens ziek maken.

Houd als werkgever de eer aan jezelf, stuur af en toe een welgemeend appje, een kaartje of bloemetje, en volg de adviezen van de bedrijfsarts op.

Het is een misser aan beide zijden geweest, werkneemster heeft gedacht gelukkig te kunnen zijn in haar nieuwe baan, werkgever was blij met de nieuwe werkneemster en helaas is niet een van de twee  blij geworden in deze situatie.

c'est la vie

Niet om zout in de wond te strooien, zijn er meermaals gesprekken geweest over het functioneren en is het tijdelijk contract na de proeftijd stilzwijgend overgegaan of is er toen ook een gesprek geweest.

aangepast door RiVe

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar