Elk jaar struggle ik bij de jaarlijkse inkomstenbelastingaangifte. winst en Verlies kan ik makkelijk invullen nav mijn overzicht van E-Boekhouden. Maar ieder jaar loop ik vast op de Activa en Passiva. Ze komen niet overeen en met logisch denken loop ik ook vast. Hieronder het overzicht van e-boekhouden.
Maar waar voer ik de Hardware in? Bij Activa kan ik materiele hardware invoeren, maar dan wordt het toch een activa?
Balans e-boekhouden
Code
OMSCHRIJVING
ACTIVA
PASSIVA
HARDWARE
8001
EIGEN VERMOGEN
2624
BANK
4447
VOORBELASTING
BTW AF TE DRAGEN HOOG
BTW AF TE DRAGEN LAAG
BTW R/C
354
SALDO
6532
10980
10980
Mijn hardware (materiele activa) hebben een boekwaarde van 2201. Dat telt dus als activa voor belastingdienst. In mijn boekhouding staat het als passiva vanwege alle afschrijvingen.
Bij Passiva kan ik mijn eigen vermogen invullen, de BTW schuld, prima. Maar wat doe ik met de hardware?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Studio33
Studio33
Beste leden, help!
Elk jaar struggle ik bij de jaarlijkse inkomstenbelastingaangifte. winst en Verlies kan ik makkelijk invullen nav mijn overzicht van E-Boekhouden. Maar ieder jaar loop ik vast op de Activa en Passiva. Ze komen niet overeen en met logisch denken loop ik ook vast. Hieronder het overzicht van e-boekhouden.
Maar waar voer ik de Hardware in? Bij Activa kan ik materiele hardware invoeren, maar dan wordt het toch een activa?
Mijn hardware (materiele activa) hebben een boekwaarde van 2201. Dat telt dus als activa voor belastingdienst. In mijn boekhouding staat het als passiva vanwege alle afschrijvingen.
Bij Passiva kan ik mijn eigen vermogen invullen, de BTW schuld, prima. Maar wat doe ik met de hardware?
Mijn dank is groot!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77581-activa-en-passiva-bij-jaarlijkse-aangifte-ik-kom-er-maar-niet-uit/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen