• 0

Ask Me Anything (AMA): Handig, Nuttig, Noodzaak?

(aangepast)

Ik snap het format van de AMA's niet zo goed. Eerst vragen verzamelen en ze dan allemaal tegelijk live beantwoorden? Waarna iedereen ze later kan terug lezen? Top? 

Mod-edit: vraagstelling afgesplitst naar eigen topic.

aangepast door Hans van den Bergh
Afsplitsing vraagstelling

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

insparcom het is een andere manier van interactie, dat mogelijk ook een ander (nieuw) publiek of jongere generatie aantrekt of aanspreekt. 

In plaats van dat iemand een vraag stelt vanuit een eigen behoefte, wordt een actueel onderwerp in de schijnwerpers gezet door een expert op dat vakgebied, en wordt daar ook aandacht aan besteed op sociale media.

Handig, Nuttig, Noodzaak?

Te vroeg om daar iets over te zeggen. Als het de relevantie en vindbaarheid van Higherlevel ondersteunt of verbetert en voor het forum relevante kennis en ervaringen oplevert is het wat mij betreft handig en nuttig. 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0
42 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

In plaats van dat iemand een vraag stelt vanuit een eigen behoefte, wordt een actueel onderwerp in de schijnwerpers gezet door een expert op dat vakgebied

Er wordt altijd een vraag gesteld vanuit de eigen behoefte, alleen staat het onderwerp nu vóór de vraag.

Het is dus wachten totdat iemand een onderwerp aansnijdt. Met een urgente vraag zou ik niet wachten tot er een verzameltopic verschijnt.

1 uur geleden, insparcom zei:

Ik snap het format van de AMA's niet zo goed. Eerst vragen verzamelen en ze dan allemaal tegelijk live beantwoorden?

Baat het niet, het schaadt ook niet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

• 1
1 uur geleden, Cosara zei:

Tsja. Ik denk dat ik er niet zo geschikt voor ben en dat heeft niks te maken met:

2 uur geleden, Norbert Bakker zei:

dat mogelijk ook een ander (nieuw) publiek of jongere generatie aantrekt of aanspreekt.

De jongere generatie zit niet klaar voor de (computer) buis op een specifiek tijdstip, maar zoekt de info op het moment dat ze het nodig heeft. Sommige ouderen ook overigens. En daar aan gerelateerd: 

Als je alle vlogs, webinars en podcasts die je aanbevolen krijgt op een dag wilt bekijken en of beluisteren, heb je minstens 48 uur nodig. Als ik een probleem heb met mijn afzuigkap, hoef ik ook geen yoiutube van een kwartier, als ik het ook in drie zinnen kan lezen. Ook dat is heel persoonlijk.

Hans Damen - Insparcom

Laatste blogs

• 0
2 uur geleden, insparcom zei:
4 uur geleden, Cosara zei:

Tsja. Ik denk dat ik er niet zo geschikt voor ben

Je moet ook niet alles lezen of er aan deelnemen.

Een ondernemer  - jong én oud - gaat niet wachten op het moment dat iemand een onderwerp uit de grabbelton haalt.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

• 0
52 minuten geleden, Cosara zei:

Een ondernemer  - jong én oud - gaat niet wachten op het moment dat iemand een onderwerp uit de grabbelton haalt.

Het hangt er vanaf wát je uit de grabbelton haalt en wanneer.  Dan blijkt verrassend vaak dat een ondernemer over een bepaald onderwerp al tijden niet meer heeft nagedacht en het toch interessant vind of het zelfs acuut relevant blijkt of wordt.

Sommige onderwerpen zijn meer breng- dan haal-onderwerpen en sommige haalonderwerpen vinden  nog gretig aftrek als iemand anders ze uit de grabbelton trekt en afstoft

Maar..nogmaals: het is vooral het proberen van iets nieuws voor een nieuwe of andere doelgroep. Als het je niet ligt, doe er dan gewoon niet aan mee maar gun een ander wel deze grabbelton :face-blowing-a-kiss:

• 1
41 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

het is vooral het proberen van iets nieuws voor een nieuwe of andere doelgroep. Als het je niet ligt, doe er dan gewoon niet aan mee maar gun een ander wel deze grabbelton

Ik gun het iedereen die er wat mee kan ... vandaar de opmerking ... Baat het niet, het schaadt ook niet.

De kwaliteit van het ondernemerschap is tegenwoordig zo laag, dat dit initiatief in een behoefte kan voorzien. Daar komt bij dat niet iedereen een vraag zal gaan stellen, maar wel gretig meeleest.

• 0
3 minuten geleden, Cosara zei:

Daar komt bij dat niet iedereen een vraag zal gaan stellen, maar wel gretig meeleest.

Dat dus! 

• 0
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

Dat dus! 

+1

Nieuwe initiatieven hoeven niet altijd per direct afgeschoten te worden.

Het zal niet iedereen aanspreken, maar dat is de bedoeling ook niet.

• 1
1 uur geleden, Cosara zei:

Nieuwe initiatieven hoeven niet altijd per direct afgeschoten te worden.

Da's het laatste wat ik wil. Laat 1000 bloemen bloeien (goede kreet, niet het meest gelukkige voorbeeld.) Ik doe alleen wat suggesties over de vorm. Om die mensen die niet om 1600 uur achter de computer zitten ook tegemoet te komen. 

Hans Damen - Insparcom

Laatste blogs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar