• 0

Kan ik een zakelijke maatwerkbestelling annuleren vanwege lange levertijd?

(aangepast)

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs via een webshop een op maat gemaakte bestelling geplaatst voor mijn bedrijf. De levertijd blijkt nu veel langer dan vooraf werd aangegeven, waardoor ik de bestelling eigenlijk wil annuleren.

Toen ik contact opnam met de webshop, gaven ze aan dat annuleren of retourneren niet mogelijk is omdat het om een zakelijke bestelling gaat én omdat het maatwerk is.

Klopt dit juridisch gezien? Zijn er uitzonderingen, bijvoorbeeld bij zo'n afwijkende levertijd?

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

aangepast door Hans van den Bergh
Link verwijderd

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Laten we eerst nagaan of het eigenlijk wel maatwerk is; kun je toelichten wat je precies had besteld? Veel webshops noemen bijvoorbeeld een “speciaal voor u ingekocht” namelijk al “maatwerk”, maar dat is het formeel niet.

In de blog van jurist Arnoud Engelfriet vind je typische voorbeelden van die praktijk: Mag een speciale bestelling retour onder de wet koop op afstand? en Hoe veel combinaties mag een webwinkel aanbieden voordat het maatwerk wordt?

Welkom op Higherlevel.nl.

• 0

Als het een zakelijke bestelling is, is de belangrijkste vraag: wat is de inhoud van de overeenkomst en heeft zoeken naar aangrijpingspunten in het consumentenrecht niet de eerste prioriteit.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 1

Een voortzetting van deze vraag … https://www.bnnvara.nl/kassa/vraag-beantwoord/winkels-webshops/kan-ik-een-zakelijke-maatwerkbestelling-annuleren-vanwege-lange-levertijd

Langere levertijden van zakelijk bestellingen (B2B), ongeacht of dit nu wel of niet maatwerk betreft, komen niet voor annulering in aanmerking  … … tenzij dit uitdrukkelijk in de koopovereenkomst is overeengekomen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar