Ik rijd meestal met mijn eigen auto naar het werk door heel Nederland. Vorig jaar moest ik een bedrijfsbus meenemen omdat ik machines mee terug moest nemen. Vlak bij het werk reed een tegenligger tegen de linker buitenspiegel en deze was onherstelbaar beschadigd en deze kosten toch gauw een 600 euro.

De tegenligger stopte niet en reed door. 

Ik diende een factuur in van die dag maar weigert te betalen omdat ik de spiegel moet betalen. Ik kan hem niet aan zijn verstand brengen dat dit niet klopt want als ik schade van duizenden euro"s zou rijden ik deze ook zou moeten betalen.

Ik kan het ook fout hebben maar hoe zit het nu werkelijk. Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77697-wie-moet-de-schade-betalen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 1
(aangepast)

Een werknemer hoeft zo'n schade alleen te betalen als sprake is van roekeloosheid, grove nalatigheid. 
En een niet-werknemer kan eventueel moeten betalen, dat hangt af van de inhoud van de gesloten overeenkomst. 

aangepast door UwJurist

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

• 1

Sowieso is dit een schade die mogelijk verhaalbaar is op het Waarborgfonds Motorrijtuigen

De bestuurder (ongeacht of dat een werknemer of zelfstandige is) dient daar wel zelf enige moeite voor te doen. 

Het Waarborgfonds is er voor iedereen die door een motorvoertuig schade heeft geleden en met die schade niet terecht kan bij de eigen verzekeraar. Bijvoorbeeld als de veroorzaker is doorgereden, niet verzekerd is of reed in een gestolen motorvoertuig. Binnen een paar minuten weet u of u uw claim kunt indienen bij het Waarborgfonds!

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0
1 uur terug, Henkmab zei:

Er is geen overeenkomst of contract vtv afgesloten. Je denkt er niet bij na voordat je instapt.

En kennelijk is er minstens 5 maanden ook niet nagedacht over het Waarborgfonds en wat daar voor nodig is? (Oa aantoonbare schade door een ander motorrijtuig aan de spiegel door bijv. laksporen.. of getuigenverklaringen…en is er bijvoorbeeld aangifte gedaan van aanrijding met doorrijden?)

Is de schade überhaupt gemeld bij de cascoverzekeraar van de auto of was de auto niet casco / all risks verzekerd? Typisch iets wat je dan beiden niet zelf hoeft te regelen maar aan de verzekeraar kunt overlaten.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0
3 uur geleden, Henkmab zei:

Er is geen overeenkomst of contract vtv afgesloten. Je denkt er niet bij na voordat je instapt.

Je hebt als opdrachtnemer toch een contract met opdrachtgever gesloten? Daar zou iets in horen te staan over schade / aansprakelijkheid.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar