Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
joelphil
Hallo allemaal,
Hopelijk zitten hier mensen met ervaring van (LCL) zeetransport vanuit China.
Bij een fabriek in China staan er enkele pallets klaar. Ik laat dat als FOB vracht hier komen. De fabriek heeft mij 420USD aan FOB kosten berekend (om het vanaf de fabriek in Foshan aan boord te krijgen in Shenzen).
Nu heb ik het transport vanaf Shenzen naar hier geregeld met een grote bekende organisatie (al had de fabriek nooit van ze gehoord).
Volgens de fabriek (die veel klanten in Europa heeft) rekent het exportkantoor in Shenzen veel te hoge kosten voor FOB (namelijk 720USD), dus of ik nog even 300USD wil aftikken bij ze. Behalve te hoge kosten zitten er kennelijk ook veel kosten bij die onnodig zijn.
Nu kan ik die 300USD wel betalen om van het gezeur af te zijn (al is het geen waardevolle zending en drukt het transport relatief hard op de kosten), ik houd er niet van dat ik gena**d wordt.
Bijgaand het kostenoverzicht met aantekeningen van de fabriek erop. Kan iemand dit analyseren aub?
Hebben zij gelijk en zijn deze kosten overdreven? Ik ga er vanuit dat dit idd 720USD bij elkaar is, dus niet een trucje van de fabrikant om via druk nog wat extra geld binnen te harken.
Alvast bedankt!