Ga naar inhoud

Vraag over toelatingsnummer bij aanbieden ethanol 70% desinfectant

Geplaatst:

HRKR2023

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het uitbreiden van mijn productlijn op bol.com. Dit keer wil ik ethanol 70% aanbieden als desinfectant (onderdeel van mijn verzorgingslijn).

Mijn werkwijze is als volgt:

• Ik bestel lege flesjes vanuit China.

• Ik koop ethanol via een groothandel (in Nederland ) via hun website.

• Ik vul zelf de flesjes met ethanol 70% en voorzie ze van mijn eigen merklabel.

Nu zie ik op bol.com bij het aanmaken van mijn product dat er een veld is voor het toelatingsnummer (het NL-nummer van het Ctgb). Dit roept bij mij de volgende vraag op:

Mag ik het toelatingsnummer gebruiken dat de groothandel zelf op hun verpakking of website vermeldt?
(Het gaat er dus om dat ik hun ethanol koop, maar het vervolgens zelf afvul en onder mijn eigen merk verkoop.)

Ik hoor graag hoe dit juridisch zit.
Alvast bedankt voor het meedenken!

aangepast door HRKR2023

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Wat je in elk geval niet moet vergeten: de ethanol ondrinkbaar maken, omdat het anders is onderworpen aan accijns.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

PaulS

Datzelfde nummer gebruiken mag niet. Ik zal niet zeggen dat je er op bol.com niet mee wegkomt, maar het CTGB zal dat zeker niet goed vinden. Er bestaat wel zoiets als een "afgeleide toelating". Daarmee lift je mee op het dossier van de registratiehouder, en registreer je simpelweg een andere merknaam en in dit geval verpakkingseenheid. Nog steeds relatief kostbaar, maar wel aanmerkelijk goedkoper en sneller dan een eigen registratie voeren. Dan zal de groothandel in kwestie daar echter wel aan mee moeten willen werken.

Geplaatst:

HRKR2023

• Auteur
10 uur geleden, PaulS zei:

Datzelfde nummer gebruiken mag niet. Ik zal niet zeggen dat je er op bol.com niet mee wegkomt, maar het CTGB zal dat zeker niet goed vinden. Er bestaat wel zoiets als een "afgeleide toelating". Daarmee lift je mee op het dossier van de registratiehouder, en registreer je simpelweg een andere merknaam en in dit geval verpakkingseenheid. Nog steeds relatief kostbaar, maar wel aanmerkelijk goedkoper en sneller dan een eigen registratie voeren. Dan zal de groothandel in kwestie daar echter wel aan mee moeten willen werken.

Hier was ik al bang voor.

Het is inderdaad niet goedkoop om een toelatingsnummer aan te vragen(rond de 8000 EUR).

Ik denk dat mijn enige optie inderdaad is om het via private label te doen zoals je voorstelt.

Dankjewel voor jullie waardevolle input!

Mochten jullie nog leveranciers kennen die dit aanbieden (ook bij relatief kleine hoeveelheden) en bereid zijn om aan private label te doen, dan hoor ik dat heel graag.

Geplaatst:

Ward van der Put

• Moderator
21 uur geleden, HRKR2023 zei:

Mochten jullie nog leveranciers kennen die dit aanbieden (ook bij relatief kleine hoeveelheden) en bereid zijn om aan private label te doen, dan hoor ik dat heel graag.

Ik zie hier bijvoorbeeld al een hele liter voor maar € 5,31 exclusief btw, dus ik vraag me af of je er bij kleinere aantallen überhaupt wel wat aan overhoudt.

Geplaatst:

HRKR2023

• Auteur
2 uur geleden, Ward van der Put zei:

Ik zie hier bijvoorbeeld al een hele liter voor maar € 5,31 exclusief btw, dus ik vraag me af of je er bij kleinere aantallen überhaupt wel wat aan overhoudt.

Klopt, we hebben daar al rekening mee gehouden.

Op het product zelf zullen we inderdaad geen winst maken.

We willen het vooral als een soort extra service / aanvulling op onze verzorgingslijn aanbieden, zodat klanten bij ons terecht kunnen voor een compleet pakket.

Uiteindelijk draait het voor ons meer om de totale klantwaarde en herhaalaankopen op de hoofdproducten.

aangepast door HRKR2023

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.