• 0

Investeringen en afschrijvingen

Ik werk vanuit huis op mijn kamer en moet binnenkort een printer en andere kantoorbenodigdheden aanschaffen. Een nieuw bureau en ladekast heb ik ook pas gehaald.

 

Nu is mijn vraag: Hoe en wanneer moet ik investeringen en afschrijvingen opgeven? Ik heb net mijn BTW nummer binnengekregen, daarbij ook gelijk aangifte omzetbelasting en opgaaf omzetbelasting. Moet ik mijn aankopen aan het eind van de jaar bij het invullen van inkomstenbelasting opgeven? Of kan ik dat gelijk wanneer ik aangifte omzetbelasting doe?

Kan ik tijdschriften en boeken die ik voor mijn beroep aanschaf ook aangeven als investering?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de reactie.

Ik heb op de site van de belastingdienst gekeken en heb begrepen dat de kosten die ik heb gemaakt als voorbelasting kan aftrekken. Nu gaat het om een bedrag van onder de 450 euro. Dus die kan ik bij aangifte inkomstenbelasting als kosten in een keer aftrekken. Ik neem aan dat ik dan een bedrag exclusief btw moet invullen bij de aangifte inkomstenbelasting omdat ik de btw al als voorbelasting heb afgetrokken. Klopt dit?

Link naar reactie
  • 0

Van de website van de Belastingdienst:

Alle stukken die aan deze eisen voldoen, kunnen als factuur worden beschouwd, ongeacht onder welke benaming of met welke bestemming u deze uitreikt, bijvoorbeeld rekeningen, nota's, declaraties, kwitanties of bonnen.

;)

Wat de BD betreft is een bon dus gewoon 'n ander woord voor een factuur. Wat mij betreft ook trouwens ;)

Link naar reactie
  • 0

Ah, das duidelijk. Was een beetje verwarrend voor mij omdat ik soms hoor dat mensen om een btw-bon vragen vandaar de vraag.

 

Ik heb een abonnement op een tijdschrift dat met mijn werk te maken heeft. Ik krijg hiervoor geen factuur/bon etc. Het gaat via mijn creditcard en het bedrag wordt van mijn rekening gehaald. (buitenlands tijdschrift) Hier zie je niet het bedrag incl btw en excl btw kan dit ook als factuur worden beschouwd?

Ditzelfde geldt ook voor boeken die ik bij Amazon bestel, ik krijg wel een factuur maar ook hier staat geen bedrag incl btw en excl btw.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.