• 0

anders dan mond tot mond reclame

15 april 1996 begon ik een eigen onderneming. Het vervaardigen van Interieur op maat, voor horeca en winkels.

Op dit moment is het de eerste keer dat mijn zaak geen continuiteit krijgt.

Ik heb altijd mijn werk binnen gekregen via mond tot mond reclame.

 

Wat kan een andere goede weg zijn?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Ik zou eerst andere mogelijke redenen uitsluiten. Het is immers ook mogelijk dat de markt veranderd is en de producten van de onderneming niet meeveranderd zijn.

 

De kans dat iets anders dan reclame de oorzaak is van het uitblijven van continuiteit is groter schat ik zo. Waarom zou deze zich immers niet voortzetten als de (potentiele) klanten het product nog steeds aantrekkelijk vinden.

 

gr.

Peter

Link naar reactie
  • 0

Mijn werkzaamheden bestaan uit het ontwerpen en het vervaardigen van stoelen, banken, tafels, barren, kasten enz.

elk nieuw project ontwerp ik anders met gebruik van altijd verschillende materialen.

De klant komt met een idee/stijl en ik werk het uit tot een duidelijk plaatje.

 

Ik denk in dit geval, dat ik vrij exclusief ben in tegenstelling tot mijn concurenten.

 

op de markt kan alles gekocht worden natuurlijk, zoals standaard stoelen en tafels enz. maar mijn klanten willen iets speciaals. iets wat niemand anders heeft.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Mond-tot-mond is een prachtig fenomeen. Dat begint bij één zeer tevreden klant die je werk aanbeveelt aan anderen en je waarschijnlijk neeneemt naar nieuwe projecten. Je bouwt een groeiend netwerk op, en business komt als-vanzelf binnen. Waarschijnlijk kun je de verspreiding van dat virus zelfs in een schema weergeven. Dan wordt wellicht ook zichtbaar waar en wanneer en mogelijk zelfs waarom de verspreiding haperde. Een verschil van mening met een belangrijke opdrachtgever? Tijdgebrek? Stijgende kosten? Dalende investeringen? Nieuwe concurrentie?

 

Het kan een tijdelijk fenomeen zijn, maar als ondernemer wil je niet afwachten tot het tij keert. Dus je moet initiatief nemen. Contact zoeken met opdrachtgevers die afgehaakt zijn, je relatienetwerk actief vernieuwen. En richt je niet alleen op het verleden, maar kijk ook eens wat breder. Misschien is het verstandig iets nieuws op te zetten in het verlengde van je huidige activiteiten. Verken de kantoormarkt bijvoorbeeld, want vaak worden directiekamers en vergaderruimtes op maat gemaakt. Snuffel eens aan stand- en evenementenbouw. Leg contact met bungalowparkbedrijven of themahotels. Open een blog over opmerkelijke zaken in de interieurmarkt, desnoods in het Duits of Engels als je daar ruimte voor expansie ziet.

 

Blaas het virus weer nieuw leven in. Succes! ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Koester je klantbestand: wat doe je aan relatiemanagement? Naast een kerstkaart, laat je vaker merken dat je aan ze denkt en ze je dierbaar zijn? Een bestaande klant meer verkopen is gemakkelijker dan een nieuwe klant vinden: je draait al zo'n tijd mee dat oude klanten van je zeker aan iets nieuws toe zouden moeten zijn, waaarom stuur je ze niet eens een herrinneringsmailing?

 

Sterker nog: maak wat ruimte in je werkplaats vrij, zorg ervoor dat je een paar nieuwe producten klaar hebt staan om ze te showen, galangs de Sligro voorlekkere Tapas, en nodig ze in blokken van ca. 200 uit om eens te komen borrelen. Kunnen ze onderling wat babbelen, jij presenteert wat nieuws, en serveert lekkere hapjes. Je nodigter 200 uit, en er komen 40:hebje toch 40 interessante gesprekken, en je bent weer even in de herrinering van 200 mensen geweest.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ook een leuk idee om de pers op te zoeken voor een interview? Je maakt immers unieke, aparte producten.

 

Maak foto's van alle producten en plaats deze op een website (misschien doe je dat al).

 

Op deze manier zien (potentiële) klanten ook wat je kan / gemaakt hebt..

 

Succes ermee!

 

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Kijk om je heen, neem even wat afstand en vraag je af wat de gronden zijn geweest waarop je je eerste klanten hebt weten binnen te halen. De vraag is of die nog steeds aanwezig zijn in de huidige situatie en of er nu misschien hele andere zaken relevant zijn.

 

Verder kan je, als je toch geen werk hebt, eens bij een paar winkels en horeca bedrijven naar binnen lopen om te vragen hoe ze dat doen met dat interieur. Het levert je in ieder geval een paar verhalen op die je kan meenemen in je overwegingen en misschien wel klanten..

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie
  • 0

Schrijf eens een promotieplannetje op papier met alle opties die jij kunt bedenken. En een duidelijke USP is noodzakelijk. Ik heb de indruk dat jij je in een niche markt bevindt, kansen genoeg om dan te scoren. Stuur anderes een pb naar mij als je er vragen over hebt.

 

Doe het maar via het forum, niet niet via pb's: dan heeft een ander niets aan de adviezen, en daar is Higherleveltoch juist een forum voor?

Link naar reactie
  • 0

wat zaken om over na te denken:

 

1. zit je wel in het juiste marktsegment? horeca en winkels zullen vooral naar de preis kijken.

 

2. als je in het B2B segment wilt blijven is een modulaire bouwwijze handig. flexibel en goedkoop moet je zijn. minder maatwerk dus meer gaan standardiseren. ontwikkel je eigen systeem en ga de markt bewerken.

 

3. waarom ga je niet voor particulieren werken? evt. een steengoede architekt erbij halen. (nog beter, je bent het zelf!)

 

4. kun je een bouwsysteem ontwikkelen met b.v. speciale konstruktievoordelen en onderdelen, zodat de mensen sneller bij je terug komen (speciale konstrukties die voordelen hebben en afhankelijkheid scheppen)

 

5. bel al je klanten eens door en neem tijd voor een gesprek - nieuwe klanten winnen is 5x duurder dan oude behouden.

 

Sukses!

 

Andries van der Schaft

Link naar reactie
  • 0

@ Dries , goede tips , allemaal, ook de vorige ideeën.

dat is de keiharde marketing kant.

 

Hou het simpel, gebruik vriendleijke taal en laat het ook gewoon

low-budget lijken, dit is je kracht op dit moment.

 

Kopieer die a4tjes en zet een kleine speurder, roep het in je vriendenkring, mond op mond is krachtig. Een goed verzorgde huisstijl hoeft ook niet duur te zijn , maar geeft wel een veilig gevoel voor de klant.

 

maar kopieer die a4tjes en laat de buurjongens ze rondbrengen.

En misschien een clubhuis van een nieuw verfje voorzien wil ook wel

wat helpen... Het is belangrijk dat ze over je kwaliteit praten.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.