Geplaatst: 8 mei 200619 j bulli 53 berichten 6 Trofeeën 0 Reputatie Hallo, Gedurende het boekjaar heb ik in de vof een prive storting gedaan tbv aankoop auto. Dit heb ik als volgt geboekt??? Vermogen Aan prive Nu wil ik dit geld weer terugboeken naar mijn prive rekening. Dien ik dit dan te boeken als: Prive Aan vermogen???? Wie kan mij antwoord geven?
Geplaatst: 8 mei 200619 j mgeelh 20 berichten 4 Trofeeën 0 Reputatie Als eerste hebt je geld gestort, de volgende boeking is dan gemaakt Bank A prive stortingen Je boekt het gewenste bedrag nu weer terug naar je prive bankrekening dmv telebankieren ofzo en boekt dan prive opnames A bank Ik weet niet of je een boekhoudpakket gebruikt, maar dan is het helemaal eenvoudig en hoef je alleen maar de juiste codes mee te geven. Je hebt het over een VOF, zorg dan wel dat de juiste vennoot de opname voor zijn rekening krijgt.
Geplaatst: 10 mei 200619 j bulli 53 berichten 6 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Bedankt voor je recatie. Ik heb het precies zo gedaan zoals jij bericht. Nog wel even een vraagje: Bij een vof (2 personen) staat de winst op de resultatenrekening. Aan het einde van het boekjaar maak je een verdeling op basis van een contract dat je samen hebt opgesteld, stel wij hebben de afspraak dat we de winst verdelen op basis van 50% ieder. Boeking 31 dec : 9999 Saldo winst aan 0500 EV vennoot 1 aan 0500 EV vennoot 2 Nu heb ik begrepen dat je ook alle prive-opnames en prive-stortingen aan het einde van het boekjaar overboekt naar de rekening Eigen Vermogen. Boeking zal dan zijn: EV vennoot 1 Aan prive vennoot 1 Klopt dit?
Geplaatst: 10 mei 200619 j NOYB 435 berichten 8 Trofeeën 27 Reputatie Hallo bulli, dit klopt, het eigen vermogen is de som van het resultaat, prive stortingen en onttrekkingen. Zo krijg je de kapitaalwaarden per balansdatum (hierop staat het saldo per vennoot aan het einde van het boekjaar).
bulli
Hallo,
Gedurende het boekjaar heb ik in de vof een prive storting gedaan tbv aankoop auto.
Dit heb ik als volgt geboekt???
Vermogen
Aan prive
Nu wil ik dit geld weer terugboeken naar mijn prive rekening.
Dien ik dit dan te boeken als:
Prive
Aan vermogen????
Wie kan mij antwoord geven?