• 0

Waarde vastgoed bij overname bedrijf

HL-ers,

 

Ik ben momenteel bezig met overname van een bedrijf, waarbij ook de mogelijkheid zich aandient om het vastgoed over te nemen. Hoewel dit niet mijn bedoeling is (en weinig afweet van vastgoed), ben ik toch wel benieuwd naar de prijs ervan.

 

Het vastgoed staat met een boekwaarde van 650.000 euro op de balans. Uit de winst-verlies rekening maak ik op dat de jaarlijkse huuropbrengsten 850.000 euro bedragen.

 

Kan ik op basis de prijs berekenen door grofweg 10 maal de jaarlijkse huur te nemen? Zou de prijs dan uitkomen op ongeveer 8 miljoen euro?

 

Thanks alvast voor het meedenken!

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

850000 euro huuropbrengsten .....

 

wat voor onroerend goed is het ????

 

Een produktiehal, een winkel, een kantoor of een bordeel ????

 

Beetje tegenstrijdig met een boekwaarde van 650000 euro ....

 

Als jij 8 miljoen hebt liggen kun je het met 10 vermenigvuldigen, als je meer hebt kun je misschien ook met 12 vermenigvuldigen ....

 

Wellicht is het zinvoller om aan de eigenaren te vragen wat ze voor de toko en het pandje willen ontvangen ....

 

Succes en groeten Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik snap het ook even niet. Als het vastgoed in de boeken een waarde vertegenwoordigt van 650000 euro, dan is dat toch de prijs die je ervoor kan betalen?

 

Wat mij betreft hebben de huuropbrengsten niets met de overname van het vastgoed te maken, maar met de overname van het bedrijf. Maar goed, hier zou ik in moeten duiken.

 

www.jsbs.nl/phpBB2

Initiatief tot zakelijk inter-net-werken

 

www.e-car.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedrijfsmatig vastgoed mag afgeschreven worden, dat druk de winst. De boekwaarde kan onder de huurwaarde komen te liggen. Echter, als het vastgoed tegen een hogere waarde dan de boekwaarde vervreemd wordt, moet de meerwaarde als winst of inkomen (afhankelijk van het soort eigenaar) opgegeven worden aan de belasting.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.