awareless

Junior
  • Aantal berichten

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    student
  • Geslacht
    Male

awareless's trofeeën

  1. HL-ers, Ik ben momenteel bezig met overname van een bedrijf, waarbij ook de mogelijkheid zich aandient om het vastgoed over te nemen. Hoewel dit niet mijn bedoeling is (en weinig afweet van vastgoed), ben ik toch wel benieuwd naar de prijs ervan. Het vastgoed staat met een boekwaarde van 650.000 euro op de balans. Uit de winst-verlies rekening maak ik op dat de jaarlijkse huuropbrengsten 850.000 euro bedragen. Kan ik op basis de prijs berekenen door grofweg 10 maal de jaarlijkse huur te nemen? Zou de prijs dan uitkomen op ongeveer 8 miljoen euro? Thanks alvast voor het meedenken! [titel verduidelijkt - mod]
  2. Hoi marijn, Ik ga komende week naar Turkije i.v.m. productie van mijn eigen kledinglijn (ben ook startend). Ik beloof niets, maar ik kan eens hier en daar een balonnetje opwerpen.... is de lijst van eisen zoals je die hebt beschreven in je eerste mail compleet, of moet er nog iets bij? Groet, - Tasneem
  3. Voor productie zou ik sowieso in Turkije of China zijn. China gaat vanaf januari (bij het wegvallen van de quota) wsch. goedkoper zijn dan Turkijke, maar aan de andere kant schijnt Turkije veel beter te zijn om mee te communiceren. Zie het artikel 'Van bulktextiel naar middensegment' in het NRC handelsblad. http://www.nrc.nl/economie/artikel/1104300236191.html Bij de kvk en via google vind je denk ik wel genoeg namen van producenten. Succes!
  4. In ieder geval zit Grace Boldewijn erin. Zij is 'Zwarte Europese Zakenvrouw 2002' en zit ook in het ambassadeursnetwerk o.a. samen met dhr. Bakker van TPG. Weer eens verademing: vrouw, IT-er én allochtoon..... ben benieuwd.
  5. Hangt een beetje van het doel van de website af. Uiteindelijk is het 'moelijkste' van een website om je doel te bereiken op een manier dat onderscheidend is van je concurrent-sites. Meestal gaat heet dan om originele content dat niet/ moeilijk ergens anders gevonden kan worden.
  6. volgens mij is de handtekening niet zozeer het belangrijkste, maar de toestemming van de klant. Op welke wijze deze toestemming gegeven wordt is dan niet meer van belang. Ik weet niet precies hoe de hiervoor genoemde sites werken, maar je zou de volgende stappen kunnen bedenken om de toestemming los te krijgen (even in niet-technische termen): 1- klant rekent af 2- klant ontvangt bevestigingsmailtje/ factuur met daarin opgenomen een unieke link waarop de klant moet klikken voor accoord t.b.v. automatische incasso 3- deze link verwijst naar een pagina op je site waar een teller in is opgenomen die bijhoudt op welk moment de klant erop heeft geklik ter bevestiging 4- Producten kunnen verstuurd worden en tegelijk het geld geincasseerd. Op deze manier heb je volgens mij een redelijk waterdicht systeem waarmee je de 'toestemming' van de klant goed hebt afgedekt. Groet, Tasneem
  7. En? Is er iemand geweest vandaag? Was best een leuke opzet bij de workshop 'acquisitie'. Zie http://www.zakenfestival.nl/index_event.srf?pkv=31&skv=69 Groet, Tasneem
  8. Ik heb outlook draaien op de server, waardoor alles altijd gesynchroniseerd blijft. Erg handig als je laptop en/of computer crasht en je alles opnieuw moet installeren..... heb het al een paar keer gehad. En nu maar hopen dat de server heel blijft ;D MvG, Tasneem
  9. Je kunt ook eens kijken op het forum van FashionUnited, misschien dat het wat oplevert. http://www.fashionunited.nl/wwwboard/wwwboard.html Mijn ervaring is dat er meer gespamd wordt dan dat er bruikbare informatie naar boven komt, maar goed... niet geschoten is altijd mis. Ik ben een tijdje terug begonnen met orienteren op de kledingmarkt, dus heb het één en ander aan links verzameld. Maar ik begrijp niet precies wat je zoekt. Succes! MvG, Tasneem
  10. Als mijn herinnering me niet in de steek laat, voelde de kleurenpallet in je vorige website iets 'warmer' aan dan deze... Dat 'sluit' bij de nieuwsitems staat een beetje losjes van de rest. Misschien twee icoontjes naast nieuwskop, eentje voor 'open' en ander voor 'sluit'? Verder ziet het er goed uit! MvG, Tasneem
  11. Beste HL-ers, Alweer een vraag over het vaststellen van de prijs. Het gaat om een database van +/- 10.000 mobiele nummers waar gedurende één maand elke dag een sms-je naar toe wordt gestuurd. Bedrijven hebben de mogelijkheid om hier reclame aan toe te voegen. Hoe stel ik hiervoor de prijs vast? Mij kost het 6 cent per sms-je om te versturen.... Alvast dank voor de input. MvG, Tasneem
  12. Heb je al aangemeld op emerce voor hun lijst van 100 'beste' e-business bedrijven? Elvenstone is geen e-businness in de ware zin des woords, maar toch..... niet geschoten is altijd mis ;D
  13. Annedien, Bedankt voor dat 'rekensommetje'. Ik denk dat ik ze gewoon drie opties voor ga leggen: (1) Een licentie voor gebruik, zonder dat ze aanpassingen in mogen doen (dit zal wel niet, want anders zouden ze deze vraag niet hebben voorgelegd); (2) Een licentie waarbij ze alles mogen aanpassen en veranderen, maar niet aan derden ter beschikkng mogen stellen (optie welke De Witte voorstelde); (3) Volledige eigenaar van de applicatie waarbij alle rechten worden afgestaan. Het spreekt voor zich dat deze opties oplopend zijn in prijs. De derde optie is omdat de programmeurs al reeds met het idee rondlopen om de applicatie opnieuw te bouwen, met natuurlijk het één en ander aan aanpassingen. Dit zou dan een mooie stok achter de deur zijn om daar daadwerkelijk mee te beginnen. Mocht ik hiermee echt de plank volledig misslaan, dan hoor ik het wel. Groet, Tasneem
  14. Het bedrijf is een eindgebruiker (multinational) met een eigen IT-afdeling. Voor mij is het ook een raadsel waarom ze het niet zelf hebben gebouwd/ in standaardpakket gekocht. Ze gaan nu hun hele IT-gebeuren outsourcen naar Maleisie ofzo en willen deze applicatie 'meenemen'. De applicatie was in eerste instantie alleen bedoeld voor eigen gebruik, en behoort verder ook niet tot onze core-business. Het is nu dus een afweging of ik er eenmalig een bedrag voor vraag en er verder geen omkijken meer naar heb, of dat ik een licentie geef met daarbij alle rompslomp. Het probleem is dat ApnaMail niet behoort tot mijn vaste bedrijfsactiviteiten, en de beslissing die ik nu neem bepaalt dus of ik ApnaMail tot een kernactiviteit van mijn bedrijf moet gaan rekenen of niet. Geef ik het in licentie, dan kan ik ApnaMail beter actief gaan marketen en andere klanten binnenhalen. Verkoop ik het eenmalig, dan blijft het daarbij en hou ik het bij mijn andere activiteiten. Klinkt beetje ingewikkelder dan het is denk ik ....... Groet, Tasneem
  15. niemand die een soortgelijke kwestie bij de hand heeft gehad? Aanvulling: de klant wil nu volledige zeggenschap hebben over de applicatie, dus zonder verdere tussenkomst van ons. Groet, Tasneem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.