• 0

Waar gaat het allemaal heen met internet?

Ben ik de enige die zich momenteel ernistig af begint te vragen waar het toch allemaal heen zal gaan met dat internet? Ben mijn PC wat aan het ruimen en organiseren, o..a de bookmarks, ideeën en project informatie.

 

Wat je dan allemaal weer niet tegen komt, ongelovelijk, alleen al zo'n 80 sites om samen een bookmark te kunnen delen. En volgens komen er iedere week 10 bij. 100 vershillende chat programma's, Zelfde geldt voor rss feed readers, en communicatie oplossingen zoals skype, msn, yahoo, voipbuster en ga zomaar door.

 

Toch niet normaal! Volgens zijn we met z'n allen de boel ernsitg aan het bevuilen en zouden we eigenlijk keuzes moeten maken.

 

Hoe kijken jullie daar nou tegen aan?

 

Zal er straks echt een volledige integratie komen? Of moeten we straks een zoekmachine hebben om alleen al uit te zoeken welke telefoonhoorn je straks moet oppakken?

 

Perry

 

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik herken je verwondering! Ik ben best gecharmeerd van technologie en ik zoek vaak naar excuses om nieuwe gadgets te kopen. Ik zit veel op internet en geniet best van de vele mogelijkheden.

 

Maar in toenemende mate voel ik me overweldigd door de stortvloed aan nieuwigheid. En geergerd door de onzinnigheid die ermee hand in hand gaat. Inderdaad, na de 10e bookmarking site heb ik het wel gezien.

 

Ik heb het idee dat 'vroeger' een product vaker werd ontwikkeld om een specifieke behoefte te vervullen. Tegenwoordig worden producten diensten vaker ontwikkeld omdat...het gewoon mogelijk is en we mogelijkheden zien voor hun gebruik.

 

Maar die mogenlijkheid staat niet gelijk aan noodzaak, dus op een bepaalde manier wordt ons 'innovatie' door de strot gedouwd. Er onstaat daardoor een soort vals gevoel dat ook de 11e bookmarking site iets toevoegt en voelen wij ons schuldig als we er geen gebruik van maken. Want - oe oe - straks missen we de boot.

 

De kloof tussen wat mogelijk is en wat nodig/gewenst is, is groeiende. En wat de kloof opvult is alles van verwondering tot irritatie, en verbazing tot vervreemding.

 

Lopen we onszelf niet voorbij?

 

Als het er op aan komt - echt op aan komt - pak ik liever de telefoon om iemand te spreken en ga ik liever face to face met iemand een biertje pakken. Social networking sites maken nu de sprong van informatie naar relatie, maar geef mij maar vleesch en bloed.

 

Het internet is soms een beetje als Plato's grot. Wij zien de (online) schaduwen en denken dat ze echt zijn. Misschien moeten we gewoon eens even de computer uitzetten en buiten in de zon gaan spelen.

 

Bij deze.

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Is het niet gewoon een soort evolutieslag? Vroeger was een oplossing bedenken en uitvoeren heel erg moeilijk en duur, nu kost het bijna niks en kan het door iedereen met een goed idee en een internetverbinding worden gedaan.

 

Er komt vanzelf een aantal wat grotere spelers bovendrijven, dat op overnamepad gaat en zo een 10-tal oplossingen combineert tot 1. Het leuke is, dat alle kleine positieve puntjes daarbij samengenomen gaan worden.

 

Het door je strot drukken snap ik ook niet helemaal: je kiest toch zelf voor het gebruik van een oplossing?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het idee dat 'vroeger' een product vaker werd ontwikkeld om een specifieke behoefte te vervullen. Tegenwoordig worden producten diensten vaker ontwikkeld omdat...het gewoon mogelijk is en we mogelijkheden zien voor hun gebruik.

 

Maar die mogenlijkheid staat niet gelijk aan noodzaak, dus op een bepaalde manier wordt ons 'innovatie' door de strot gedouwd. Er onstaat daardoor een soort vals gevoel dat ook de 11e bookmarking site iets toevoegt en voelen wij ons schuldig als we er geen gebruik van maken. Want - oe oe - straks missen we de boot.

 

De kloof tussen wat mogelijk is en wat nodig/gewenst is, is groeiende. En wat de kloof opvult is alles van verwondering tot irritatie, en verbazing tot vervreemding.

 

Lopen we onszelf niet voorbij?

 

Als het er op aan komt - echt op aan komt - pak ik liever de telefoon om iemand te spreken en ga ik liever face to face met iemand een biertje pakken. Social networking sites maken nu de sprong van informatie naar relatie, maar geef mij maar vleesch en bloed.

 

 

Dit is niet een internetprobleem maar een algeheel organisatie- en marketingprobleem.

Ofschoon de klant liever een product heeft dat feilloos werkt wordt er onevenredig veel geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen in plaats van doorontwikkelingen.

Een groot probleem daarbij is dat als een product niet voldoet, de hedendaagse klant dan maar iets nieuws koopt en daarmee feitelijk een verkeerd signaal afgeeft. Het blijft een verhaal van van het kastje naar de muur gestuurd worden want het is vaak de enige weg omdat de nazorg allerbelabberst is. Alleen omdat software een nog snellere markt is valt het hier meer op. Ikzelf kies vaak voor het hanteren van programma's die voldoen ipv. de nieuwste versie en zelfs dan word ik gedwongen om na hoogstens 3 jaar een nieuwere versie aan te schaffen.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Dit past anders wel perfect in het concept van the long tail, waar oneindig veel producten ontwikkeld kunnen worden omdat schapruimte-beperkingen, geografische grenzen en andere fysieke beperkingen steeds minder van toepassing zijn - uiteraard door het internet. Daarom wéét je überhaupt dat er 100 bookmarkssites zijn, terwijl je je er niet aan stoort dat er minimaal 30 loodgietersbedrijfjes in elke stad van Nederland zijn.

Link naar reactie
  • 0

Waarom wéét je überhaupt dat er 100 bookmarkssites zijn, terwijl je je er niet aan stoort dat er minimaal 30 loodgietersbedrijfjes in elke stad van Nederland zijn.

 

Omdat je informatie met bepaalde doelgroepen wilt delen. Je kunt wel een bookmark site kiezen, maar als daar alleen maar mensen uit de usa op zitten, heb je daar weinig aan. Een loodgieter is een loodgieter, maakt niet wie je kiest.

 

De politie gaat nu op MSN en Habo Hotel communiceren. Puur om een bepaalde groep mensen te kunnen bereiken. Een site waar je kunt zien wie welk medium gebruikt is wellicht een leuk idee. Als het er maar 1 blijft dan.

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0
Je kunt wel een bookmark site kiezen, maar als daar alleen maar mensen uit de usa op zitten, heb je daar weinig aan.

 

En dus zoek je de bookmarksite uit die daar het beste aan voldoet, degene die het beste bij jou aansluit. En dat is misschien niet 'grondlegger' del.icio.us, maar een Nederlandse kloon die een paar maanden geleden gelanceerd is. En zo bewijst ook de Nederlandse kloon zijn nut, voor een andere doelgroep dan del.icio.us.

 

Er duiken trouwens vaak ook al snel aggregatoren als op een bepaald gebied verschillende sites dezelfde functionaliteit aanbieden. Zo wordt versnippering een klein beetje voorkomen.

Link naar reactie
  • 0

Een interessant artikel daarover staat hier.

 

Our users will tell us where the pain is. Our users will drive incremental improvements. But the user community can't do the revolutionary innovation for us. That's up to us.

 

[..]

 

The world never needed GUIs.

Or digital cameras.

Or cafe mochas.

Or skateboards.

 

[..]

 

"The creation of art is not the fulfillment of a need but the creation of a need.

(this is the first part of the quote at the top of this post) -- Louis I Kahn

 

Internet is bij uitstek een medium waarbij je users kan laten vertellen waar de verbetering mogelijk is. Ik denk dat je daarom veel initiatieven in een vroeg stadium ziet verschijnen. De verbetering komt later wel.

Link naar reactie
  • 0

We see the world as we are :-)

Ik denk dat Perry het internet als een Perry ziet, Ilja als een Ilja, Rob al een Rob, AmazingMinds als een AmazingMinds, Jeroen als een Jeroen, Annedien als een Annedien. (Lees voor de grap nog maar eens terug, de auteur indachtig...)

We projecteren onszelf gewoon op dat 'onschuldige' internet ;)

 

Ik vind al het 'hardop schetsen', prototyping, variatie, uitproberen, snel slagen of falen, informatie delen, strijd tussen open source en commercieel (protectionistisch) juist reuze interessant trouwens. Om hier als gebruiker verstandig mee om te gaan is wel een uitdaging, maar dat geldt ook voor lucifers, hamburgers, sportwagens en oorstokjes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, inderdaad Annedien, het is allemaal gewoon leuk en houd ons lekker bezig :-)

 

Vandaag weer een nieuwe functie van skype in mijn mailbox: SkypeCasting

 

https://skypecasts.skype.com/skypecasts/

 

Met 100 man tegelijk op 1 kanaal of zoiets, begrijp het niet helemaal goed, moeten we maar eens proberen.

 

Zal een groepje aanmaken Higherlevel coffebreak casting.

 

Met 100 man tegelijk als een kip zonder kop door heen kletsen. Ja, daar gaat het vast heen:-)

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De divergentie gaat niet alleen op voor het internet, maar ook voor tal van andere technologieen die met informatie of dataopslag te maken hebben. Mijn discman gebruik ik al jaren niet meer (verstoten door mp3), terwijl de cd`s die in mijn kast liggen het nog prima doen. Mijn Dvd speler lijkt ook al overbodig geworden omdat alle films die je kan bedenken via het huisnetwerk op de tv gekeken kunnen worden. Computerbestanden staan verspreid over 2 computers en een laptop en belangrijke informatie probeer ik centraal te houden via een externe HD en een online backup. Het lijkt er op dat het steeds meer tijd kost om informatie te organiseren vanwege de divergentie van apparaten en mogelijkheden. Hopenlijk wordt er toegewerkt naar meer integrale en convergente oplossingen in de toekomst. Hoewel ik dat in de zeer nabije toekomst nog niet drastisch zie verbeteren...

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er op dat het steeds meer tijd kost om informatie te organiseren vanwege de divergentie van apparaten en mogelijkheden.

 

Wellicht is dat zo, misschien vooral omdat tegenwoordig veel apparaten connectable zijn, en je het overzicht verliest van wat waar(op) precies staat of hoort te staan.

 

Vervolgens ontstaat de gekste programmatuur om het weer aan elkaar te kunnen knopen, bijvoorbeeld door je gmail account als een soort externe HD te gebruiken, of om de laatste speelfilm te spelen vanaf de memorycard van je telefoon.

 

Met 100 man tegelijk als een kip zonder kop door heen kletsen. Ja, daar gaat het vast heen:-)

 

Hmm.. morgen eens kijken naar aandelen in opkomende farmaceuten die zich specialiseren in migraine-medicatie ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.