• 0

Moet ik me registreren bij de KvK?

Hallo allemaal,

 

Ik heb een koop/verkoop site lopen die nu nog gratis is om te kijken of er uberhaupt animo voor is.

Mocht dit zo zijn wil ik er inkomsten uit halen, moet ik hiervoor een bedrijfsvorm oprichten, of kan dit ook op particuliere basis?

 

B.v.d.

 

(edit admin - titel aangepast)

Count your rainbows, not your thunderstorms.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een stichting zou ik zeker NIET doen als je er opbrengsten uit wil gaan halen. Als je iets wilt met rechtspersoonlijkheid zou ik een BV doen (een Ltd. kan natuurlijk ook, daar zijn hier ook wel wat fans van. En mij lijkt het ook wel eens leuk om een keertje een SE te doen, die Europese vennootschap). Bij een stichting is het wat lastig om geld eruit te krijgen, behalve dan voor goede doelen en zo.

 

Zonder rechtspersoonlijkheid kun je een VOF of een CV overwegen. Afweging die je moet maken is of je een IB-onderneming of een VPB-lichaam wilt, en meer of minder aansprakelijkheidsrisico. Maar daar vind je op deze site heel veel info over.

 

Groeten,

 

Ronald

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

 

En kan zoiets ook in een stichting, of is dat niet mogelijk, ik heb nl. ook een compagnon.

 

 

Juist voor dit soort vragen adviseer ik een ondernemersplan of als dat te zwaar klinkt een stappenplan. Gewoon een A4-tje waar je dit soort dingen inzet.

 

Er zijn verschillende opties mogelijk, meer nog (qua structuur) dan ronaldinho al aangeeft.

De voornaamste zaken die van belang zijn bij je organisatievorm zijn:

- Hoeveel deelnemers zijn er? (1 of meer)

- Hoeveel geld is er beschikbaar (voor een BV heb je ca. € 18.000,00 nodig)

- In welke mate wil je je risico's afdekken.

 

Als je dit hebt bepaald/uitgewerkt kan je weer aan je volgende stap beginnen. Het gaat erom, zeker als je met meerdere bent, dat je een overzichtje op papier hebt zodat je kan overleggen welke weg er bewandeld moet worden.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Deze draad dreigt compleet off topic te gaan over de noodzaak van een ondernemingsplan. Even weer on topic svp.

 

Voor de transparantie, betrouwbaarheid, maar ook vraagstukken m.b.t. verrekenen van btw e.d. is een inschrijving bij de KvK toch wel nodig en gewenst. Zolang je nog in de opstartfase zit en de website niet meer is dan een pilot kun je de site als hooby blijven runnen, maar bedenk wel dat dit wellicht ook weer mensen kan afschrikken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Deze draad dreigt compleet off topic te gaan over de noodzaak van een ondernemingsplan. Even weer on topic svp.

 

Voor de transparantie, betrouwbaarheid, maar ook vraagstukken m.b.t. verrekenen van btw e.d. is een inschrijving bij de KvK toch wel nodig en gewenst. Zolang je nog in de opstartfase zit en de website niet meer is dan een pilot kun je de site als hooby blijven runnen, maar bedenk wel dat dit wellicht ook weer mensen kan afschrikken.

 

Dank je,

Maar is het mogelijk om zo'n site te beheren en inkomsten eruit te halen, zonder dat je je inschrijft? (even buiten de transparantie ed.)

 

Ik vroeg me gewoon af of dat uberhaupt mogelijk is.. Ik heb nl. wel een BV maar daar wil ik deze "onderneming" eigenlijk niet in hebben.

En om nu gelijk wèèr een BV op te richten..

Count your rainbows, not your thunderstorms.

Link naar reactie
  • 0

Ik vroeg me gewoon af of dat uberhaupt mogelijk is.. Ik heb nl. wel een BV maar daar wil ik deze "onderneming" eigenlijk niet in hebben.

En om nu gelijk wèèr een BV op te richten..

 

Waarom weer een B.V.? Je kan ook een andere ondernemingsvorm onder je B.V. hangen als aparte werkmaatschappij.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Als je de "zaak" onder de B.V. hangt loop je het risico dat de belastingidenst er een fiscale eenheid van maakt, zeker als de werkzaamheden en nieuwe activiteiten met elkaar lijkenof op elkaar aansluiten (BTW / Vennootschapsbelasting) en bereik je niet wat je wilt.

Inschrijven moet en zo te horen het beste als eenmanszaak, waardoor er geen verband met de B.V. tot stand komt.

 

Overigens als het nog er kleinschalig is en geen gebruik kunt maken van de ondernemersfaciliteiten (minimaal 1.225 uur in het kalenderjaar) kan je de inkomsten ook als "overige werkzaamheden " aangeven, terwijl je voor de BTW wel als belastingplichtige kan worden aangemerkt.

Inschrijving KvK is dan niet nodig.

 

Succes,

 

Fred Londema, Administratiekantoor Frelo, Kortenhoef

 

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.