• 0

Hoe neem je de horde BKR

Ben een nieuw lid hier op dit forum. Mij is het volgende overkomen:

Ben vroeger jarenlang industrieel spuiter geweest. Op een gegeven moment heb ik geprobeerd om de maatshappelijke ladder te beklimmen door groepsleider te worden in JJI. Na 5 jaar kwam ik erachter dat ik mijn gezin te gronde richtte door het werk wat ik deed, Na goed overleg met gezin hebben we besloten om mijn baan op te zeggen met alle gevolgen van dien. Nu ben ik werkzaam als uitzendkracht en zie verder geen toekomst in het werken in loondienst. In juli heb ik het besluit genomen om weer eens te gaan solliciteren als spuiter. Tot mijn ongeloof werd ik uitgenodigd om te komen proef spuiten bij 3 bedrijven. Hieruit kwam ik tot de conclusie om zelf een industriele spuiterij te gaan beginnen. Heb het hele traject doorlopen bij KVK. Heb een ondernemingsplan klaar liggen waar zelfs de banken enthousiast over zijn. Mijn solvalbiliteit is 86 %. Dus zou je denken niks aan de hand. Heb zelfs recht op de BBZ, want mijn vrouw heeft een uitkering. Na gesprekken bij verschillende banken, stuitten we op de BKR notering. Nu kan ik alles inlossen, maar zelfs dat is niet genoeg. Heb sites bezocht die zelfs mensen met een BKR notering aan een financiering helpen, maar als het puntje bij paaltje komt geeft niemand thuis. Ik heb een eigen woning, waar ondertussen een goede overwaarde op zit, die ik als onderpand wil gaan gebruiken, zo overtuigd ben ik van het slagen van het projekt. Ook heb ik spaargeld die ik wil inzetten. Er zit namenlijk in plaats van vestiging geen enkele spuiterij, maar wel veel aannemersbedrijven en timmerfabrieken die ik wil gaan bedienen. Maar ik zit helaas helemaal vast in het bos dat BKR heet.

Dus mijn vraag is eigenlijk hoe kan ik dat bos kappen om toch een financiering rond te krijgen?

Met vr. gr.

Arbi

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn partijen die je wellicht verder kunnen helpen. Ik weet niet welke banken reeds betrokken zijn maar je zou Sparck of ELQ kunnen proberen. Let er wel op dat ze werken op basis van risked based pricing en er veelal een aardige boete (onafhankelijk van de rentestanden) betaald moet worden indien je binnen 3 jaar overstapt naar een reguliere bank.

 

Succes

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie voor jullie reaktie. Mijn BKR noteringen zijn achterstanden en zoals gezegd kan ik die direkt voldoen, zelfs de leningen in het geheel aflossen dat is het probleem niet. Het meest rare is dat er een DK geheel opeisbaar is, terwijl ik ondertussen gewoon de maandtermijn betaal. Heb kontakt met bank gehad daarover , maar mag niet baten.

Trouwens ELQ heb ik ook ontdekt, maar daar kun je alleen terecht via tussenpersonen, maar krijg eens een tussenpersoon zover. Het lijkt net alsof de tussenpersonen of geen geld willen verdienen of dat ik een besmettelijke ziekte heb zo word je behandeld, helaas.

gegroet

Link naar reactie
  • 0

Een andere optie is een particulier of instelling vinden die bereid is obv de overwaarde van je huis je geld te lenen.

 

Nog een optie: verkoop je huis en ga in een huurhuis.

 

Wat is het bedrag dat je nodig denkt te hebben?

 

Is het mogelijk de (achterstallige) betalingen te doen, en de instelling te vragen de BKR gegevens aan te passen (bijv van 'slechte' naar 'goede' betaler of iets dergelijks)?

 

Succes!

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Heb kontakt met gehad met betreffende instanties en zelfs aangeboden om het restant zelfs af te lossen en dan zijn ze verplicht om je een herstelmelding of een einddatum, dat zijn ze zelfs verplicht, maar daarmee ben je er nog niet. De gewone , zeg maar de grote 4 Rabo, ABN, ING en Fortis, hebben een beveiligd systeem. Dit systeem slaat op tilt als er een BKR notering, al dan niet hersteld, en dan komt de betreffende medewerker niet door het systeem. Zo zit het nu eenmaal.

Ook ik heb nagedacht over de optie om het huis te verkopen. Dan kom je weer in een kromme situatie bij de woningcorporatie. Er staat momenteel een wachtlijst van bijna 5 jaar voor huurwoningen. Behalve als je bijv. faillietverklaard wordt, dan heb je ineens een urgentie. Dan kom je wel aan een huurwoning.

Het bedrag wat ik nog te kort is rond de 50000 euro. Het restant, dat is dertig duizend euro kan ik wel bij elkaar krijgen waarvan een gedeelte spaargeld en een gedeelte subsidie.

Gegroet

Link naar reactie
  • 0

Het is maar een wilde suggestie maar misschien kan je een partij zo gek krijgen om een "sell en lease back" te doen met je huis.

 

Je verkoopt dus je huis aan een partij waarna je het vervolgens weer van hun huurt, je moet dan alleen wel een commerciele huur gaan betalen met waarschijnlijk ook nog wel een bonus.

Link naar reactie
  • 0

Blijven proberen Arbi! Vraag vrienden en kennissen om tussenpersonenen met wie zij goede ervaringen hebben (of kijk in het telefoonboek). Behandel je tussenpersoon als bank. Neem je bedrijfsplan mee, leg uit welke zekerheden je nu kan bieden, leg uit hoe je indertijd aan de bkr gekomen bent en waarom dat niet opnieuw zal gebeuren. Het is even met de billen-bloot, maar als je een tussenpersoon voor je kan winnen kunnen ze veel voor je doen. Positief blijven! Je hebt een goed plan, je wilt graag, je kan zelf mee investeren en je hebt er goed over nagedacht. ;)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor jullie reakties. Heb eindelijk een hypotheekadviseur weten te overtuigen om een offerte aan te vragen. Heb het bedrijfsplan mee genomen en heb hem weten te overtuigen gelukkig. Tis wel een dure offerte , maar helaas zal ik toch eieren voor mijn geld moeten kiezen. Maar ik blijf positief , dit heb ik zo terugverdiend ( blijf een optimist). Er blijken toch veel mogelijkheden te zijn, het heeft puur met doorzettingsvermogen te maken. En inderdaad zoals al werd gezegd, je moet echt met de billen bloot. Maar als je overtuigd bent van je zaak is het dat wel waard. ;)

Aan de andere het is pas klaar als ik het geld op mijn rekening zie staan.

Mocht iemand nog vragen hebben , schroom niet. Er bestaan geen domme vragen , alleen maar domme antwoorden!

Groetjes Arbi

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Arbi,

 

Kun je van de 30.000 euro die je wel bij elkaar kunt sprokkelen geen BV oprichten, waarbij je jouw vrouw vervolgens aanstelt als directeur en daarna namens de BV een financiering bij een bank aanvraagt? Of heeft zij ook een "negatieve" BKR-registratie?

 

Ik weet niet of de banken dit accepteren dus pin mij niet vast op deze suggestie, maar het lijkt me de moeite van het uitzoeken waard.

 

Beste Floriaan,

 

Welkom! Begroet mij ook even, want dit is ook mijn eerste bericht.

 

Voor zover ik weet vindt de kredietacceptatie plaats door degene die de aanvraag ook behandelt, maar dit verschilt van bank tot bank (elke bank heeft een eigen werkwijze). Waarom wil je dit eigenlijk weten?

Link naar reactie
  • 0

Probeer eens bij de Postbank hetgeen te krijgen wat je nodig hebt.

 

Zij zijn toch wat coulanter dan de algemene banken. De postbank staat los van alle banken en trekken zich niet zo snel iets aan van vaste meldingen nadat ze zijn afbetaald.

Strongwood Investigations

 

bedrijfsrecherche - juridische dienstverlening - particulier recherche - risk management - advocaat ondersteuning

Link naar reactie
  • 0

He Bill,

 

Bedankt voor je reactie. Ik ben er pas geleden achtergekomen dat ik negatief geregistreerd sta bij het BKR. Nu loopt er al een tijdje een financierings aanvraag bij de bank en we hebben ook al een aantal gesprekken gehad het hele BKR verhaal is daarbij nooit ter sprake gekomen. Ik vermoed wel dat ze ervan op de hoogte zijn maar misschien ook niet. Vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft gehad.

 

Gr. Floriaan

Link naar reactie
  • 0

Hoi Floriaan,

 

Waarom breng je het zelf niet gewoon ter sprake? Dan heb je direct duidelijkheid en dat komt op de bank ook veel opener over. Hiermee voorkom je dat je een aantal weken in een financieringsaanvraag verwikkeld bent en al die tijd en energie achteraf verloren blijkt te zijn. Het geeft je ook de kans om de bank uitleg te geven over de BKR-registratie voordat zij op dit punt een beslissing nemen.

 

Op het moment waarop de bank het ter sprake brengt is het meestal al te laat.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het helemaal met Bill eens, het staat gewoon goed als je openheid van zaken geeft.

 

Als de bank er zelf achter komt dan heb je waarschijnlijk een probleem, nu kan je het gewoon zelf brengen met het verhaal wat erbij hoort. De relatie met je bank moet er toch 1 worden voor vele jaren, dus gewoon eerlijk zijn helpt daar in mee is mijn idee.

 

Groet, Martin

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Arbi,

 

Ik loop ook al een enige tijd rond om met een eigen bedrijf te beginnen, maar nu ik jou verhaal zo lees, zal het voor mij ook wel ophouden. Ik ben overtuigd dat ik zal slagen, maar heb een veel groter bedrag nodig en sta ook wel bekend bij BKR.

Het vreemde vind ik, je probeert iets op te op te bouwen zodat het je financieel beter gaat, kunt de bank misschien overtuigen en hierdoor ook je schulden aflossen. Maar dan geven ze je het benodige geld niet. Dan is het werk waarschijnlijk wat ik nu geinvesteerd heb allemaal voor niets geweest. Jammer.

Maar ik wens je toch veel succes, en als ik heel veel geld had, leende ik het aan jou.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

Excuses dat ik een tijd niet van me heb laten horen, maar inmiddels heb ik het toch voor elkaar gekregen om via ELQ een hypotheek los te peuteren. Het is wel een dure oplossing , mar het was de moeite wel waard. Ondertussen ben ik al twee maanden bezig heb zit tot over mijn oren in het werk. Nu heb het probleem dat ik vrijwel geen personeel krijg. Ik heb werk voor 10 man en ondertussen heb ik al 5 mensen in dienst. Mijn eerste opdracht was een leuke grote 30K ineens. Het loopt storm, het is nu een kwestie van uitleveren en afspraken nakomen. Ook personeelsbeleid moet ik degelijk gaan opzetten.

Ik ga weer snel verder en mochten er vragen zijn mail me gerust, misschien antwoord ik niet direkt, maar ik zal in ieder geval antwoorden.

Bedankt voor alle reakties en gegroet.

Arbi

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Wisten jullie dat:

 

Indien de verstrekker van het krediet die u een negatieve codering heeft bezorgd u daar GEEN AANGETEKENDE brief aan voorafgestuurd heeft, een ONGEGRONDE codering heeft laten zetten?

 

Volgens Juridisch Loket EN het BKR zelf moet de verstrekkaar u VOORDAT ze de notering doorgeven een aangetekende brief sturen met daarin een laatste kans om te betalen en indien u dit niet doet, ze u zullen coderen!

 

Doen ze dit NIET, dan is de codering niet rechtsgeldig en zijn ze verplicht

om deze uit het bkr te laten halen!

Heb zelf op deze manier al een codering laten verwijderen.

 

U moet echter zelf OOK de kredietverstrekker een aangetekende brief sturen met daarin de reden van uw protest (in dit geval NIET AAGETEKEND!) met het verzoek de codering te verwijderen, EN ook het BKR een gewone brief sturen dat u het BKR vraagt u te helpen met bemiddelen tussen u en de verstrekker.

Hierbij stuurt u de brief aan de kredietverstrekker als bijlage mee.

 

Veel mensen weten dit niet maar het is echt waar.

90 procent van alle gevallen zijn NIET aangetekend voordat ze zijn gecodeerd.

 

misschien heeft iemand er iets aan....

Link naar reactie
  • 0

Remo,

 

Als dit verhaal klopt, is dit voor veel mensen een uitkomst!

 

Toch heeft het een keerzijde. Het BKR is er niet voor niets en mijn gedacht van waar rook is vuur moet er wel bij in acht worden genomen. Bij een aantal mensen is een BKR-notatie zeker terecht, en deze mensen moet echt eerst leren met geld om te gaan. Maar daarbij heeft het natuurlijk wel een positief effect als mensen op een heel lullige manier aan een notatie zijn gekomen. Goede reactie

 

Vraag me trouwens af hoe het Arbi momenteel gaat.

 

gegroet.

 

 

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account
Bij een aantal mensen is een BKR-notatie zeker terecht, en deze mensen moet echt eerst leren met geld om te gaan.

 

Helemaal mee eens, dat een notatie veelal terecht is. Wel is het handig als innovatief ondernemer als U, zoals U beschrijft op Uw website, dat U niet in hokjes denkend gaat antwoorden.

 

- Dus iedereen die bij het BKR gergistreerd staat moet met geld leren omgaan. Uiteraard in uw antwoord is een aantal een ruim begrip.

 

Vertel mij dan maar wanneer het terecht en wanneer onterecht. Zelf heb ik niet 1 maar wel 7 notaties met achterstanden. Toch een doorzetter die al deze notaties zal wegwerken en ben daar druk mee bezig. Laat mij niet uit het veld slaan door negatieve banken of kennissen die toch maar geen geld lenen, want ze vertrouwen het wel, maar toch niet.

 

Twee jaar na mijn neergang ben ik op de terugweg en laat mij niet uit het veld slaan. Geld is later uitgevonden als de mens alsmede het BKR, dus dan gewoon terug in de tijd naar ruilhandel. (filosofisch)

 

Voor wat betreft het aangetekend schrijven is ook beperkt. Als je dit aankaart in een slechte situatie krijg je alsnog de kans het te betalen middels een aangetekend schrijven en anders heb je alsnog de notatie.

 

Jammer dat het antwoord doet geloven dat je van je BKR af kan!

 

Wij nederlanders denken in hokjes en iemand die schulden heeft kan niet met geld omgaan. Volgens mij stond de afgelopen dagen een bekende nederlander in de krant die zijn verjaardag vierde, waarvan een volle pagina top dit, top sus, top zo. Deze TOP ondernemer is ook failliet geweest en dus ook geregisteerd.

 

Moet hij ook leren met geld om te gaan?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Wisten jullie dat:

 

Indien de verstrekker van het krediet die u een negatieve codering heeft bezorgd u daar GEEN AANGETEKENDE brief aan voorafgestuurd heeft, een ONGEGRONDE codering heeft laten zetten?

 

Volgens Juridisch Loket EN het BKR zelf moet de verstrekkaar u VOORDAT ze de notering doorgeven een aangetekende brief sturen met daarin een laatste kans om te betalen en indien u dit niet doet, ze u zullen coderen!

 

Doen ze dit NIET, dan is de codering niet rechtsgeldig en zijn ze verplicht

om deze uit het bkr te laten halen!

Heb zelf op deze manier al een codering laten verwijderen.

 

U moet echter zelf OOK de kredietverstrekker een aangetekende brief sturen met daarin de reden van uw protest (in dit geval NIET AAGETEKEND!) met het verzoek de codering te verwijderen, EN ook het BKR een gewone brief sturen dat u het BKR vraagt u te helpen met bemiddelen tussen u en de verstrekker.

Hierbij stuurt u de brief aan de kredietverstrekker als bijlage mee.

 

Veel mensen weten dit niet maar het is echt waar.

90 procent van alle gevallen zijn NIET aangetekend voordat ze zijn gecodeerd.

 

misschien heeft iemand er iets aan....

 

Het spijt mij zeer maar ik heb deze manier nergens kunnen terug vinden op de site van het BKR.

 

Wel dat deze zeggen dat een krediet verstrekker je ervan op de hoogte moet stellen niet via deze aangetekende weg. (Meestal staat het ook wel in de algemene voorwaarden.)

 

Trouwens, lees eens de zaken welke voor zijn gekomen bij de commisie , dan lees je genoeg zaken waarin dit helemaal niet opgaat.

 

Dan zou bijna de gehele BKR lijst nu een klacht indienen, alle code's laten verwijderen en opnieuw de fout ingaan.

(Nee daarmee bedoel ik niet de mensen die er echt daadwerkelijk niets aan konden doen..)

Link naar reactie
  • 0

@ Diamant

 

offtopic

Helemaal mee eens, dat een notatie veelal terecht is. Wel is het handig als innovatief ondernemer als U, zoals U beschrijft op Uw website, dat U niet in hokjes denkend gaat antwoorden.

Ik ben naar mijn weten (gelukkig) niet geboren als de Here God dus u mag voortaan gewoon u met kleine letters schrijven. /Offtopic

 

Zeker ben ik ervan dat ik mensen niet in hokjes stop. Dat zou mijn denkwijze geheel tegengaan en bijzonder beperken.

 

Vertel mij dan maar wanneer het terecht en wanneer onterecht. Zelf heb ik niet 1 maar wel 7 notaties met achterstanden. Toch een doorzetter die al deze notaties zal wegwerken en ben daar druk mee bezig. Laat mij niet uit het veld slaan door negatieve banken of kennissen die toch maar geen geld lenen, want ze vertrouwen het wel, maar toch niet.

Ondanks dat mijn bedrijf anders zal doen vermoeden heb ik de opleiding fiscale economie en recht gevolgd (en afgemaakt) waarbij ik in mijn verschillende stage`s te maken heb gekregen met situaties waarbij een BKR-notering een rol speelde.

Laten we het zo stellen dat aan het papiertje met daarop de codering niet af te lezen of een notering tercht of onterecht is. Daarvoor zul je de gehele persoonlijke geschiedenis moeten kennen. Door vervelende situaties in het verleden kunnen zulke BKR-noteringen ontstaan. Ik heb groot respect voor mensen die zulke hordes te boven kunnen komen en daardoor bewijzen dat zulk een notering hun niet in de weg staat. Toch zijn er altijd mensen die niet zullen leren.

Het zwart/wit stellen dat iemand met een BKR-notering niet met geld om kan gaan zul u mij nooit horen beweren en vind ik zelfs pertinent onwaar!

 

ik hoop dat ik mijn eerder post hierbij verduidelijk.

 

groet,

 

 

dlvkk

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Een andere optie is een particulier of instelling vinden die bereid is obv de overwaarde van je huis je geld te lenen.

 

Nog een optie: verkoop je huis en ga in een huurhuis.

 

Wat is het bedrag dat je nodig denkt te hebben?

 

Is het mogelijk de (achterstallige) betalingen te doen, en de instelling te vragen de BKR gegevens aan te passen (bijv van 'slechte' naar 'goede' betaler of iets dergelijks)?

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste lezer,

Ik ben al ruim een half jaar op zoek naar instanties of particuliere bedrijven die een leningen willen verstrekken aan mensen met negatieve bkr coderingen. maar kan helaas niets vinden en als ik iets vind zijn er alleen maar oplichters.

Heeft iemand meer info over particuliere bedrijven dan hoor ik het graag???

 

Gr.

Nio

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.