• 0

De moed zakt me in de schoenen

Gast Verwijderd account

Beste,

 

Ik heb jullie advies eventueel doorverwijzing nodig.

 

Ik en mijn vriendin zijn een growshop begonnen nu zullen er waarschijnlijk al een aantal zich achter de oren krabben mijn vraag waarom? Ik zal het een en ander toelichten

 

Een growshop is 100% legaal het gaat bij 9 van de 10 gevallen om de morele kant van het verhaal, tuurlijk zijn we hem begonnen om geld te verdienen dat doet elke ondernemer, maar we hebben ook contact met verschillende patienten belangenverenigingen voor informatie verstreking en inderdaad verkoop van kweek materiaal want zoals we allemaal weten wordt cannabis gebruikt als pijnbestrijding sinds een paar jaar te halen bij de apotheek.

 

Nu is dit voor paitienten ontzettend duur op een jaar basis en gaan mensen zelf thuis kweken zonder kennis en rommelen maar wat aan met alle gevolgen van dien denk bijv. aan het elektra gedeelte kortsluiting,brand enz enz enz.

Nu willen we met deze organisaties gaan samenwerken om patienten te begeleiden want volgens de wet mag een ieder 7 planten zelf in huis hebben voor eigen gebruik.

 

Maar nu komen we dus met het volgende probleem niemand wil zaken met ons doen kwa banken we hebben wel een zakelijke rekening gekregen bij de Postbank maar that's it niemand maar dan ook niemand wil in ons inversteren en nu ben ik door iemand van de KvK doorverwezen naar dit forum want we hebben een relatief klein bedrag nodig om van start te gaan en de verkoop prognoses zijn fantastisch want we leveren dadelijk ook werldwijd.

 

Onze opties zijn zo goed als op ik heb al zoveel mensen gesproken,gebeld en gemailed maar niemand wil het dus misshien dat men hier nog tips heeft voor ons of adressen waar we kunnen aankloppen want wij weten het niet meer.

 

Met vriendelijke groet,

 

XX

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Groeiwinkel,

 

Je zegt in jouw verhaal wereldwijd te kunnen leveren of etc......

Hoe moet ik dat zien want het enigste wat bij mij groeit is onkruid op het land van de paarden en in de tuin.

 

Volgens mij zijn er per land andere regels opgesteld betreffende dit onderwerp.

 

Nu heb ik zelf een groot bedrijfspand waar dit of deze artikelen veel gebruikt werden en heeft mij veel verbouwingskosten gekost. :'(

 

Wees eens duidelijker met je uitleg naar legaal etc. want ik weet dat de meeste ervaren mensen gelijk denken: wat is dit!

 

Gijs

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik verkoop dus al het materiaal wat te maken heeft met het kweken van planten maar ik verkoop ook canabis zaden deze mag ik alleen niet leveren naar Amerika,Noorwegen,Australie en Oostenrijk daar zijn de zaden verboden.

 

Ik heb geen bedrijfspand maar je moet het zien als een soort wehkamp ik run de winkel vanuit huis ik heb een grote schuur die wil ik laten verbouwen als kleine opslag en verpakkingsruimte, ik heb contracten met verschillende bedrijven zoals TNT,DHL en TPG Post en die komen op vaste dagen de pakketjes ophalen.

 

Er liggen wel plannen klaar mocht het dadelijk heel goed gaan lopen om een winkel te openen in ons winkelcentrum.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hoe je het wend of keert canabis zaken liggen gewoon gevoelig. Hoe goed en lekker het spul ook is.

 

Laten we blij zijn dat het voor sommige mensen in ieder geval legaal vekrijgbaar is bij de apotheek, hoe duur het dan ook mogen zijn.

 

Mocht je een oplossing hebben om het met dezelfde kwaliteit doch veel goedkoper te kunnen produceren, met een zelfde kwalitiet, ga dan eens met de apothekers em hun leveranciers praten.

 

Reden dat banken en investeerders hier niet in willen investeren lijkt me simpel, het feit dat als er ook maar een kleine kans is dat men met drugs wordt geassocieerd wil men absoluut vermijden.

 

Kun je dat kleine bedrag niet zelf bij elkaar sprokkelen?

 

Verder vind ik dat je wel heel veel verschillende produkten op je website aanbied en niet helemaal duidelijk waar en hoe je canabis vandaan haalt.

 

Succes,

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je geeft aan betreffende je investering: "relatief klein", waar moeten we dan aan denken? Voor Shell is een investering van $ 100 milj. ook relatief klein ..........

Welke problemen loop je verder tegen aan?

Heb je al een ondernemersplan en zo ja, heb je dat al eens door andere mensen laten scannen?

 

Dan moet ik zeggen dat wellicht voor je webshop een andere startpagina slim kan zijn. Sowieso de keuze:Engels/Duits/Frans/Spaans en Nederlands zou al slim zijn (niet iedereen beheerst het engels perfect en al helemaal niet vaktechnisch Engels), je richt je immers ook direct op patiënten, ik neem aan veelal ouderen.

Dan is het wellicht een idee om via een aantrekkelijke introductie pagina een taalkeuze te hebben.

Een toelichting betreffende de wet- en regelgeving in een bepaald land zal wellicht ook drempelverlagend kunnen werken.

Daarbij vind ik je site erg netjes maar niet uitnodigend, steriel bijna.

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hallo Perry,

 

Dat is dat het hele eieren eten ik heb zelf helemaal geen canabis dus ook geen drugs puur en alleen de zaden die worden in nederlands geproduceerd.

 

En een klein bedrag bij elkaar sprokkelen, tuurlijk had ik wat geld avn mezelf maar daar heb ik de beginselen mee betaald nu moet ik nog een aantal dingen doen zoals inkopen,creditcard betalingen laten aansluiten, website waterdicht laten maken voor betalingsverkeer.

 

en inderdaad ik heb bijna 2000artikelen dus ik heb een breed assortiment een klant moet kunnen kiezen wat hij wil stel je voor dat elke winkel maar 1 artikel of 1 merk zou hebben dan verkoop je niet veel denk ik.

 

En wat ik al zei het is 100% legaal op een paar landen na anders kan ik mezelf ook niet inschrijven bij de KvK,gemeenten en belastingdienst offcourse.

 

Maar wat ik al zei ik zoek dus iemand die daar wel interesse voor heeft.

 

Het bedrag waar ik het over heb is 15.000 en je hebt gelijk de site wordt nog aangepast zodra de codering van de verschillende transporteurs en creditcards erin zijn verwerkt ik heb een proffesioneel bedrijf in de armen genomen die de banners,logo en layout van de site gaat maken.

 

En rechtsonderin de site kun je al een vertalings programma vinden men werkt nu voor mij aan meerdere talen, want de website is inmiddels ook je visitekaartje.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

klanten genoeg zeker als ik de email tel die ik krijg maar men wacht af tot de creditcards zijn geinstalleerd want mensen die wat kopen via het internet doen dat voor 90% via een creditcard en zeker internationaal gezien de banktransfer die ik nu aanbied is eigenlijk alleen aantrekkelijk voor mensen uit de benelux.

 

 

Wat ik er ook vergeet bij te vertellen is dat als dadelijk de designers klaar zijn met de reklame banners er een grote reklame campagne wordt opgezet op meer als 100 verschillende site's dat zit ook inbegrepen bij het bedrag van de eventuele inversteerder, deze campagne zal natuurlijk pas van start gaan zodra alle implentaties goed draaien op de site zodat er een volledig rendement wordt uitgehaald ik wil het grootst aanpakken en ineens goed.

Link naar reactie
  • 0

 

Er liggen wel plannen klaar mocht het dadelijk heel goed gaan lopen om een winkel te openen in ons winkelcentrum.

 

 

Inwelke plaats ben je dat van plan? Je bent dan wel een destination-drivenshop,maar om zo'n winkel in het winkelcentrum te doen, ik vraag me af of het zin heet. Volgens mij kun je beter als pure desination-driven winkel buiten de stad gaan zitten, of helemaal niet als fysieke winkel. Heb je de vestiging van een winkel al doorgerekend op de omzetten die je daarvoor de komende jaren moet halen(liqiditeitsbegroting)?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

`Hallo nonex,

 

Nee we zijn voorlopig een soort neckermann en we doen alles vanuit huis, verder heb ik de gemeente al wel ingelicht over de toekomst voor een eventueel winkelpand de gemeente staat hier positief tegenover voor een vergunning.

 

Ik zelf woon in XX en hier hebben we alleen huur winkelpanden althans in de 3 winkelcentrumpjes die we hebben, kijk ik weet zeker als iemand nu die inverstering zou willen doen dat ik met de netto winst over 2jaar echt wel een winkel kan inrichten, mocht ik dat willen.

 

Maar voorlopig houden we het bij onze internetwinkel, want laten we eerlijk zijn er worden steeds meer zaken via het World Wide Web geregeld en mensen worden steeds bekender met internet, men koopt liever lekker vanachter hun PC als dat ze eerst een uur in de file moeten staan of een pakeerplaats moeten zoeken om daarna in een druk winkelcentrum te shoppen en een uur bij de kassa te wachten.

Link naar reactie
  • 0

Wat zeggen banken eigenlijk precies over je plan als je om financiering komt? Is het drugs-related het enige probleem, of zien ze wellicht gewoon de investering als slecht of riskant?

 

Misschien moet je het meer brengen als handel in land/tuinbouw benodigdheden, feitelijk is dat toch hetgeen je voornamelijk verkoopt?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Banken zijn helemaal een lachertje geen 1 bank wil met ons zaken doen alleen de Postbank wilde ons een zakelijke rekening geven en daar stopte ook direkt de service zelfs Ideal krijgen we niet.

 

Men zegt dat het zakelijk zeer aantrekkelijk is omdat er veel geld wordt omgezet in deze branche nu zeker nou dat de regering eindelijk is begonnen met de rotte appels te verwijderen. Maar na de zin aantrekkelijk veranderd men ineens in een moreel ridder en zegt men dat mijn bedrijfje niet in het straatje past van de bank.

 

Zelfde geldt voor het accepteren van creditcard betalingen ik weet dat ik in de "High Risk" sector valt en geen 1 europeese bank wou mij aansluiten ik ben via Bermuda in Canada terecht gekomen die het wel doen.

 

Dus je snapt wel dat ik er een beetje moedeloos van wordt, men zegt tegen mijn stel een ondernemingsplan samen maar ook al stel ik er 1 op zo dik als alle nederlandse wetboeken bij elkaar dan krijg ik nog nergens een voet tussen de deur.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eens wat gekeken op je site. Het lijkt me goed als je er eens een echte Engelsman/vrouw naar laat kijken, er staan best veel taalfouten in en dat is niet zo professioneel.

 

15000 EUR moet toch niet zo moeilijk aan te komen zijn? Vrienden, familie, buurtgenoten, (oud) collega's, allemaal 150 EUR lappen, dan heb je aan 100 mensen genoeg. Een paar mensen die je EUR 1000 lenen, en dan is het helemaal zo voor elkaar.

 

Misschien als je een prettige rente biedt (zeg verdubbeling in 1 jaar tijd)?

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

 

Dat je juridisch en moreel het gelijk aan je kant hebt, helpt je blijkbaar geen stap verder. Nou kun je kiezen: campagne voeren tegen de boze buitenwereld of een omweg maken.

 

Is het een idee om je aanbod te verpakken in een breder assortiment? Maak van je growshop een herbs and flowers growshop. Zet er afrikaantjes en koriander enzovoort bij. Geef tips voor de thuisteelt van sla en peterselie. Verkoop lampen voor cactee en besproeingssystemen voor fucksia's.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Dat is dus het hele probleem al het materiaal die op de site staan is voor alle planten inderdaad en ik heb er inderdaad aan zitten denken om ook zaden van cactussen erop te zetten dat is mij ook al aangeraden door de groothandel waar ik mijn materiaal in wil kopen.

 

Dus daar wordt aangewerkt. Maar dan hou je nog het feit dat er cannabis zaden op staan zegt men dan. en ik wil niet zwichten voor de "boze buitenwereld" zoals jij het noemt ik wil ze allemaal een poepie laten ruiken zoals oma dat vroeger altijd zo leuk kon zeggen.

 

En inderdaad Fred je hebt gelijk ik wou daar iemand naar laten kijken en ook iemand die gelijk de layout van de site iets kan opfleuren maar ik doe niets meer totdat ik een financierder heb gevonden.

En familie enz enz enz heb ik ook allemaal al geprobeerd anders zou ik hier mijn probleem niet voorleggen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt je probleem wel voorleggen, maar er zitten hier geen mensen die je gaan financieren. Alleen mensen die je raad willen geven hoe je eventueel toch aan geld kunt komen.

 

Als je de banken kunt vergeten dan kun je er alleen maar prive achter aan lijkt me, is het geen optie om voor dat bedrag een privelening te krijgen? Dat moet toch niet al te veel problemen opleveren lijkt me, en dan leen je dat geld weer uit aan je bedrijf.

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0

... en ik wil niet zwichten voor de "boze buitenwereld" zoals jij het noemt ik wil ze allemaal een poepie laten ruiken zoals oma dat vroeger altijd zo leuk kon zeggen.

 

 

Je kunt het zwichten noemen. Of accepteren van de huidige realiteit: drugsgerelateerde zaken zijn niet populair bij financiers (behalve misschien in criminele hoek). Kun je leuk/terecht vinden of niet, op dit moment is dat het heersende beeld.

 

Een poepie laten ruiken is 1 ding, vechten tegen windmolens een heel andere...

 

Kun je niet alle cannabis zaken verwijderen, en eerst geld verdienen met niet-drugsgerelateerde business? Kost misschien wat meer tijd, maar uiteindelijk kom je er dan ook.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bij banken gaat vaak op als je geld nodig heb krijg je het niet en als je het hebt mag je lenen.

 

De optie die overblijft is huren en met de winst die je maakt kapitaal vergaren om dan zelf iets te kunnen kopen.

 

Zo lang het legaal is en je een KvK uitreksel kan overhandigen mag het geen problemen opleveren om iets te huren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.