Binnenkort ga ik starten met een eigen ontwerpbureau.
Grafisch Ontwerp Strimpel,
staat voor "Strak & Simpel".
Daarbij wil ik me richten op startende ondernemers die een klein budget hebben, maar er toch goed uit willen zien.
Graag wil ik feedback over dit idee, en ik heb nog een aantal vragen.
Allereerst over de software, mijn gereedschap.
Waar kan ik dit het goedkoopst aanschaffen?
Het wordt waarschijnlijk adobe creative suite, erg prijzig, dus ben op zoek naar de goedkoopste. Ook dreamweaver is nodig, omdat ik in het pakket dat ik aan wil bieden een basic website wil toevoegen.
Met basic bedoel ik een eenvoudige webpagina, met hier en daar wat flash effecten, maar geen webwinkel oid.
Dan over de prijsberekening, dit heb ik berekend op basis van mijn uren die ik ervoor maak. Ik kom dan op 600 euro voor het basispakket, bestaande uit ontwerp logo, 250 x visitekaartjes, 500 x enveloppen en 1000 x briefpapier. Qua uren heb ik dan een erg laag tarief, maar mijn bedoeling is eigenlijk dit pakket aan te bieden als start, de klant "binnen te halen" voor toekomstige projekten, waar dan ook een ander prijskaartje aanhangt.
Mijn vraag: Is dit een goede strategie?
Moet ik het geheel anders aanbieden, in fases oid?
Misschien heeft iemand nog suggesties over hoe ik mijn klanten bereik.
Natuurlijk advertenties in de krant, website en het standaard netwerken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
René S.
René S.
Hallo mensen,
Dit is mijn eerste post hier,
dus even voorstellen.
René/34/Enschede
Binnenkort ga ik starten met een eigen ontwerpbureau.
Grafisch Ontwerp Strimpel,
staat voor "Strak & Simpel".
Daarbij wil ik me richten op startende ondernemers die een klein budget hebben, maar er toch goed uit willen zien.
Graag wil ik feedback over dit idee, en ik heb nog een aantal vragen.
Allereerst over de software, mijn gereedschap.
Waar kan ik dit het goedkoopst aanschaffen?
Het wordt waarschijnlijk adobe creative suite, erg prijzig, dus ben op zoek naar de goedkoopste. Ook dreamweaver is nodig, omdat ik in het pakket dat ik aan wil bieden een basic website wil toevoegen.
Met basic bedoel ik een eenvoudige webpagina, met hier en daar wat flash effecten, maar geen webwinkel oid.
Dan over de prijsberekening, dit heb ik berekend op basis van mijn uren die ik ervoor maak. Ik kom dan op 600 euro voor het basispakket, bestaande uit ontwerp logo, 250 x visitekaartjes, 500 x enveloppen en 1000 x briefpapier. Qua uren heb ik dan een erg laag tarief, maar mijn bedoeling is eigenlijk dit pakket aan te bieden als start, de klant "binnen te halen" voor toekomstige projekten, waar dan ook een ander prijskaartje aanhangt.
Mijn vraag: Is dit een goede strategie?
Moet ik het geheel anders aanbieden, in fases oid?
Misschien heeft iemand nog suggesties over hoe ik mijn klanten bereik.
Natuurlijk advertenties in de krant, website en het standaard netwerken.
Ik heb nog veel meer vragen,
maar dit lijkt me een goede start.
Graag jullie mening over het voorgaande
en ik hoop niet dat jullie dit spam vinden,
want dat is niet de bedoeling.
alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9701-grafisch-ontwerp-voor-startende-ondernemers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag