Al lange tijd ben ik een vast bezoeker van dit forum, maar het vooralsnog weinig gepost. Ik zit nu met een klein dilemma waarbij ik benieuwd ben naar jullie visie ook - hopelijk is de "case" interessant.
Ik ben namelijk werkzaam als agent in Nederland/Belgie (en binnenkort ook rest van de wereld d.m.v. een website naast de website van mijn partner) voor een bedrijf uit een andere EU-lidstaat. Het afgelopen jaar heb ik met een eigen website hun diensten aan de man gebacht met daarbij vermeld dat de dienst via dit bedrijf liep. De zaken lopen redelijk boven verwachting en een verbeterde efficiency is atlijd een goede zaak natuurlijk
Recent ben ik bij mijn partner op bezoek geweest. Er is aangeboden dat ik hun website (in een Nederlandse vertaling) kan gaan gebruiken. Op zich lijkt me dit voor beide partijen interessant. Voor mij omdat hun site professioneeler is en meer informatie bevat, daarnaast kunnen boekingen via die site veel sneller worden afgehandeld. Mensen kunnen constant hun prijzen uit een database halen, wat mij tijd bespaard die ik normaal aan offertes besteed. Het gaat dus mij ook tijd schelen. Voor hen is het interessant dat ze iets meer controle hebben en dat de Nederlandse website altijd synchroom loopt met de overige, ook met acties e.d.
Nu is mijn vraag: In principe wil ik de Nederlandse versie van hun website gaan gebruiken maar onder mijn eigen handelsnaam. Uit eindelijk kan ik dat er denk ik ook wel door krijgen, maar er werd mij gevraagd of het een idee was om beide namen te gaan gebruiken. Ook hier zitten denk ik weer twee kanten aan. Aan de ene kant wekt hun naam wellicht extra vertrouwen bij de Nederlandse klanten, aan de andere kant profiteren zij in grote mate van mijn marketinginspanningen en wordt dus ook hun naam langzaamaan 'een begrip'.
Hoe onafhankelijk ik blijf van hun, hoe beter het dus lijkt, aan de andere kant staat een combinatie van de twee namen wellicht ook niet verkeerd en moet ik zeggen dat de samenwerking zeer goed verloopt en dat ik in principe ook niet bang ben dat ik op korte/middellange termijn gepasseerd wordt. I.v.m. de Nederlandse taal willen ze tóch met een agent blijven werken en er is van beiden zijden vertrouwen en er wordt op de lange termijn gedacht qua samenwerking. Er is ongetwijfeld meer mogelijk voor de toekomst
Ik ben erg benieuwd of mensen hier visies over hebben of wellicht ervaring. Is het aan te raden beide namen te gebruiken (bv. Air France-KLM / KLM partner of Air France / KLM partner in business of Air France) of is het toch beter volledig mijn eigen koers te volgen en alleen mijn eigen naam te voeren? (al zullen bezoekers wellicht toch beide website herkennen met dezelfde layout, andere naam)
Zijn er mensen die denken dat je op deze manier toch te veel uit handen geeft mocht je beide namen gaan voeren?
Edit / toevoeging:
Overigens zijn onze producten specifieke reizen (niche), die ik op termijn ook (voor een deel) zelf direct aan zou kunnen gaan bieden. Op zich is het bedrijf waar ik agent voor ben niet essentieel in de keten, echter op dit moment komt het agentschap mij prima uit (geen investeringen/voorbereiding e.d. / zij hebben veel know-how en ervaring, goede contacten). Zij weten echter (denk ik) ook dat ik hen in principe op den duur ook niet nodig heb, vandaar dat zij graag nader tot elkaar komen, om (voorlopig) toch de business via hun kanaal te laten lopen)
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring(en) en visie!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bramovic
Bramovic
Beste forumleden,
Al lange tijd ben ik een vast bezoeker van dit forum, maar het vooralsnog weinig gepost. Ik zit nu met een klein dilemma waarbij ik benieuwd ben naar jullie visie ook - hopelijk is de "case" interessant.
Ik ben namelijk werkzaam als agent in Nederland/Belgie (en binnenkort ook rest van de wereld d.m.v. een website naast de website van mijn partner) voor een bedrijf uit een andere EU-lidstaat. Het afgelopen jaar heb ik met een eigen website hun diensten aan de man gebacht met daarbij vermeld dat de dienst via dit bedrijf liep. De zaken lopen redelijk boven verwachting en een verbeterde efficiency is atlijd een goede zaak natuurlijk
Recent ben ik bij mijn partner op bezoek geweest. Er is aangeboden dat ik hun website (in een Nederlandse vertaling) kan gaan gebruiken. Op zich lijkt me dit voor beide partijen interessant. Voor mij omdat hun site professioneeler is en meer informatie bevat, daarnaast kunnen boekingen via die site veel sneller worden afgehandeld. Mensen kunnen constant hun prijzen uit een database halen, wat mij tijd bespaard die ik normaal aan offertes besteed. Het gaat dus mij ook tijd schelen. Voor hen is het interessant dat ze iets meer controle hebben en dat de Nederlandse website altijd synchroom loopt met de overige, ook met acties e.d.
Nu is mijn vraag: In principe wil ik de Nederlandse versie van hun website gaan gebruiken maar onder mijn eigen handelsnaam. Uit eindelijk kan ik dat er denk ik ook wel door krijgen, maar er werd mij gevraagd of het een idee was om beide namen te gaan gebruiken. Ook hier zitten denk ik weer twee kanten aan. Aan de ene kant wekt hun naam wellicht extra vertrouwen bij de Nederlandse klanten, aan de andere kant profiteren zij in grote mate van mijn marketinginspanningen en wordt dus ook hun naam langzaamaan 'een begrip'.
Hoe onafhankelijk ik blijf van hun, hoe beter het dus lijkt, aan de andere kant staat een combinatie van de twee namen wellicht ook niet verkeerd en moet ik zeggen dat de samenwerking zeer goed verloopt en dat ik in principe ook niet bang ben dat ik op korte/middellange termijn gepasseerd wordt. I.v.m. de Nederlandse taal willen ze tóch met een agent blijven werken en er is van beiden zijden vertrouwen en er wordt op de lange termijn gedacht qua samenwerking. Er is ongetwijfeld meer mogelijk voor de toekomst
Ik ben erg benieuwd of mensen hier visies over hebben of wellicht ervaring. Is het aan te raden beide namen te gebruiken (bv. Air France-KLM / KLM partner of Air France / KLM partner in business of Air France) of is het toch beter volledig mijn eigen koers te volgen en alleen mijn eigen naam te voeren? (al zullen bezoekers wellicht toch beide website herkennen met dezelfde layout, andere naam)
Zijn er mensen die denken dat je op deze manier toch te veel uit handen geeft mocht je beide namen gaan voeren?
Edit / toevoeging:
Overigens zijn onze producten specifieke reizen (niche), die ik op termijn ook (voor een deel) zelf direct aan zou kunnen gaan bieden. Op zich is het bedrijf waar ik agent voor ben niet essentieel in de keten, echter op dit moment komt het agentschap mij prima uit (geen investeringen/voorbereiding e.d. / zij hebben veel know-how en ervaring, goede contacten). Zij weten echter (denk ik) ook dat ik hen in principe op den duur ook niet nodig heb, vandaar dat zij graag nader tot elkaar komen, om (voorlopig) toch de business via hun kanaal te laten lopen)
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring(en) en visie!
Edit mod - titel aangepast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9779-gecombineerde-website-na-samenwerking/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag