Hoe te beginnen? Er zijn enkele obstakels en enkele moeilijke kwesties.
Ik heb een gezin en een schoolgaand kind (2e klas gymnasium) die hier nog willen blijven totdat ze haar school heeft afgemaakt.
Ik zit nu enkele oplossingen te bedenken, Een van deze oplossingen is het volgende: ik geef mezelf daar een jaar de tijd om het zaakje op te bouwen. Ik moet hier rekening houden met visum-aanvraag. Vervolgens open ik daar een bankrekening en ga hard aan de slag.
Vragen:
1/ Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse fiscus, als ik in Amerika tijdelijk woon en werk, inkomsten verdien maar nog ingeschreven staat in Nederland? Moet ik dan ook nog Nederlandse belastingen betalen? Volgens mij niet.
2. Er zijn diverse visa-vormen. Welke past het beste bij mijn situatie.
Wie weet hier meer van?
3. Zijn er nog meer zaken weer ik rekening moet houden?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
interceptor
interceptor
Hallo,
Ik heb besloten om de stap naar Amerika te wagen.
Hoe te beginnen? Er zijn enkele obstakels en enkele moeilijke kwesties.
Ik heb een gezin en een schoolgaand kind (2e klas gymnasium) die hier nog willen blijven totdat ze haar school heeft afgemaakt.
Ik zit nu enkele oplossingen te bedenken, Een van deze oplossingen is het volgende: ik geef mezelf daar een jaar de tijd om het zaakje op te bouwen. Ik moet hier rekening houden met visum-aanvraag. Vervolgens open ik daar een bankrekening en ga hard aan de slag.
Vragen:
1/ Hoe zit het eigenlijk met de Nederlandse fiscus, als ik in Amerika tijdelijk woon en werk, inkomsten verdien maar nog ingeschreven staat in Nederland? Moet ik dan ook nog Nederlandse belastingen betalen? Volgens mij niet.
2. Er zijn diverse visa-vormen. Welke past het beste bij mijn situatie.
Wie weet hier meer van?
3. Zijn er nog meer zaken weer ik rekening moet houden?
4. Iemand hier persoonlijke ervaringen?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/9902-ik-waag-de-stap-naar-usa/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag