• 0

Schoenenwinkel....ik kom in de buurt!

Hoi,

 

Tijdje terug alweer mijn laatste post geplaatst, toen had ik nog in mijn kop zitten om een eigen schoenenwinkel te beginnen waar ik exclusieve schoenen ging verkopen.....echter, dit is niet makkelijk te realiseren omdat de schoenenleveranciers veel eisen stellen.

 

Nu, een zeer geschikte franchise gevonden, mee gepraat.....en daar kwam uit rollen dat ik een X bedrag nodig heb om te starten (de rest leent de bank), dat is nu geregeld.

 

Maar dan nu....waar begin ik.

Ik wil een ondernemingsplan maken, maar welke details heb ik dan nodig. Ik wil namelijk 1 duidelijke email sturen naar de franchiseorganisatie, niet dat ik ze keer op keer moet mailen.

 

Dacht zelf aan:

Omzet die gehaald moet worden? tov. huurprijs van pand

Gemiddelde inkoop paar schoenen?

Gemiddelde verkoop paar schoenen?

Bankgarantie?

Waar gaat het geld heen van t startbedrag? Inrichting/ fees/ inkoop schoenen?

 

Kan iemand mij op weg helpen, spookt van alles door me hoofd, en zet alles op papier....maar een mail verstuur ik pas wanneer ik weet wat ik moet weten! :)

 

Alvast bedankt!

 

 

MVG! ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voordat je aan een ondernemersplan begint zou ik eerst goede afspraken maken met de franchisegever!

 

Normaal gesproken wordt er eerst een intentieverklaring getekend tussen franchiseorganisatie en potentiele franchisenemer. Daarna wordt je door een goede franchisegever volledig begeleid. De franchiseorganisatie heeft een blauwdruk voor een ondernemersplan en beschikt over alle relevante marktgegevens. Vaak doen ze ook een lokatieonderzoek en hebben ze afspraken bij een bank voor een arrangement. Met eigen initiatief is niks mis maar bij een franchise-constructie kun je het beste de instructies

van de franchisegever volgen.

 

Veel franchiseorganisaties hebben zich aangesloten bij de NVF en maken gebruik van een erecode. Op hun site kan je veel info m.b.t. Franchisen vinden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

kijk ook eens hier: http://www.franchiseformules.nl

 

toch een waarschuwing: vele franchiseformules hanteren een soort wurgcontracten, dus laat je alsjeblieft begeleiden door een juridisch persoon met verstand van zaken.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Veel van de zaken die je noemt zouden in een gesprek met de franchise organisatie al duidelijk moeten worden dan wel uit de franchise-overeenkomst moeten blijken.

 

Wat ik begrijp is dat je een ondernemingsplan wil maken om kennelijk de franchiseorganisatie in één keer volledig te inforneren? Is dit niet de omgekeerde wereld. Kennelijk verlangt de fanchisegever bepaalde informatie van jou. Waarom gebruik je dat niet als uitgangspunt?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.