Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 10/29/19 in Berichten

  1. @KlusKlub Om je een hart onder de riem te steken, zodat je sterker in je schoenen staat richting klant: Lees dit artikel >>>
  2. Nah, de soep wordt volgens mij niet zo heet gegeten. De bijtelling gaat uit van de makkelijke situatie waarin geen kilometerregistratie plaats vindt. Je gaat dus standaard uit van de 35%. Omdat het hier om een belastingbijtelling gaat, ligt de bewijslast voor excessief gebruik mijns inziens bij de fiscus. Maar zelfs dan is de bijtelling nooit meer dan de werkelijke kosten.
  3. Hoi Gino, Ik was al eens eerder lid van Higher-Level maar al een tijdje niet meer actief en heb toch een nieuwe gebruikersnaam aangemaakt omdat dit topic mij wel aanspreekt. Het is al enige tijd geleden dat je dit bericht geplaatst heb maar wellicht kan ik je helpen. Ik heb zelf sinds een aantal jaren een verhuisbedrijf. De problemen waar je tegenaan loopt klinken mij bekend en we zitten zelf ook nog redelijk in het zelfde vakgebied. Bedenk dat bij het starten van een onderneming verkoop erg belangrijk is. Daarmee bedoel ik niet "hoe groot is de order die je binnenhaalt?" of "hoeveel orders haal je binnen?" maar hoe verkoop jij jezelf aan je (interne) klant. Je geeft aan dat je een transportbedrijf wil starten. Wat zijn daarin naast jouw scholing, jouw beweegredenen? ^ Op deze vraag kom ik zo even terug. Om concreet antwoord te geven op de vragen die je stelt, hieronder een aantal opties: - Je kunt ervoor kiezen om te beginnen als eigen rijder. Je zorgt er dan in eerste instantie voor dat je zelf je groot rijbewijs haalt en een vrachtwagen koopt, huurt of leaset. Een andere optie is om met transport met autos die te besturen zijn met B rijbewijs te beginnen maar je komt dan al gauw terecht in de Post-NL/pakkettenwereld en ik weet niet of je dat moet willen. Het is wat makkelijker dan gelijk C of CE voertuigen te rijden maar die markt is in mijn ogen over-vol en de marges zijn (als je al een beetje wil sjoemelen met de CAO of zelf lange dagen voor weinig geld wil maken) enorm krap (lees: niet groot genoeg om een gezond bedrijf te runnen). Als opdrachtgevers kun je dan transportbedrijven, handelsbedrijven en weet ik het wie benaderen. Ik raad je dan aan om de nadruk te leggen op dat je voor jezelf rijdt en een vrachtwagen hebt en charterdiensten aanbiedt. Je kiest er dan voor om de kant op te gaan waarbij jouw "handel" een mannetje achter het stuur van een vrachtwagen is. Je wordt dan zelf de partij die daadwerkelijk de vracht van A naar B brengt. - Een andere optie is om een vrachtkantoortje op te zetten. Het enige dat je nodig hebt is een laptop, emailadres en een omgeving waarin je vraag en aanbod bijhoudt. Als je jezelf profileert als vrachtbroker (naar verlader scherpe prijs, snel handelen, weinig schade etc.) en naar de transporteurs (of bijvoorbeeld eigen rijders) die je inschakelt dat je mooie opdrachten aanbiedt, een leuke betalingstermijn en een goed tarief. Je handelt dan als het waren in transportopdrachten en- of vracht. Voordeel hiervan is dat je geen omkijken hebt naar personeel, vaste lasten, risico's en weet ik het wat. Je zou deze twee opties ook kunnen zien als twee losse onderdelen van een "compleet" transportbedrijf. Wellicht dat je op termijn die kant op kunt groeien. Eigen materieel en en eigen bron van opdrachten. Neem 2 chauffeurs in dienst, een verkoper en besteed het werk wat je niet aan kunt zelf uit. Er zullen vast prachtige gaten in de markt zijn waar op dit moment kansen liggen (kijk bijvoorbeeld naar Red je Pakketje) op het gebied van verduurzaming, E-Commerce en weet ik het wat allemaal maar daar kun je als "simpele man met ondernemersdromen" weinig mee op dit moment denk ik als ik naar mijn eigen situatie kijk. Zoals beloofd, kom ik nog even terug op de vraag "Wat zijn jouw beweegredenen?": bepaal voor jezelf wat je wil en dat geeft je al wat meer houvast om van start te gaan. Ik hoop dat jij (of anderen die dit topic lezen) wat aan mijn geratel hebben.
  4. De belastingdienst hanteert verscheidene definities van 'ondernemer'. Zo is de definitie die de belastingdienst hanteert voor de omzetbelasting (BTW) minder stringent dan die de belastingdienst hanteert voor de inkomstenbelasting. Daarnaast biedt de belastingdienst ondernemers een aantal faciliteiten (bijvoorbeeld de zelfstandigenaftrek (IB)) die ieder hun eigen voorwaarden kennen (met betrekking tot de zelfstandigenaftrek geldt naast IB-ondernemerschap een urencriterium). loondienst naast een eigen bedrijf is als zodanig geen beperkende factor om als ondernemer beschouwd te worden (maar een postzegelverzamelaar die wel eens wat verkoopt, zal niet snel als ondernemer beschouwd worden), weinig uren en geringe omzet ook niet. De combinatie van weinig uren en geringe omzet zal wel aanleiding zijn ondernemerschap niet te erkennen, in het bijzonder als groei niet snel te verwachten is. als je omzet maakt, heb je zo een BTW-nummer; wanneer je alleen kosten maakt, moet je wellicht meer moeite doen om als ondernemer erkend/herkend te worden (mijn tip: zet een HL-pet op bij bezoek aan de belastingdienst).
  5. Omdat het andersom werkt: in de polis en/of voorwaarden moet staan welke (aanvullende) clausules en aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Voor nadere vragen zou ik de adviseur of bemiddelaar bellen (Howden dus) Welke claim? Is er schade geweest?
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.