mgouw

Junior
  • Aantal berichten

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amersfoort

mgouw's trofeeën

  1. Ga altijd uit van de kracht van je eigen produkt, niet van de zwakte van een concurrerend produkt. Niet doen dus, ben het met zrski eens dat het zelfs een negatieve invloed kan hebben. :-X
  2. Ha Esther, Ziet er erg goed uit! Je blijft teniminste wel ff hangen om eea te lezen. Wel jammer dat je niet www.divine.nl hebt kunnen gebruiken. Is toch een omweg zo. Bovendien staat je site geheel los van je huisstijl, is daar bewust voor gekozen?
  3. ehhhh 14000 copietjes per jaar, das bij 200 werkdagen al gouw 70 per dag ofwel bijna 9 per uur ofwel 1,5 per 10 minuten... Zeker bedacht door ambtenaren? (ik sloop alvast Ctrl V van mijn toetsenbord 8) )
  4. Lastig is wel dat creativiteit niet (of in ieder geval heel moeilijk) in uren uit te drukken is. Soms heb je dat briljante idee in twee minuten, soms duurt het vier dagen. Dit kun je de klant dan toch ook niet 1 op 1 doorberekenen? Dus kan ik mij goed voorstellen dat je bij het maken van een offerte ook je gevoel gebruikt en niet alleen maar de rekenmachine...
  5. ;D ik zei niet voor niks "een beetje"
  6. Wat ik mij afvraag... Wat is volgens jou het voordeel van 8 kleuren drukken? Het beste resultaat (als het om het kleurbereik voor fullcolor drukwerk gaat dan) is haalbaar met Hexachrome. Dit zijn 6 speciaal op elkaar afgestemde kleuren. Meer kleurdiepte of detail is helaas gewoon technisch onhaalbaar, zelfs niet met gebruik van speciale rasters zoals Crystal en andere a-stochastiche rasters, waarbij de detaillering overigens wel toeneemt. Ik zie dan ook niet echt het voordeel van 8 kleuren, tenzij je 4 steunkleuren wilt gebruiken of een keertrommel in je pers hebt en je dus gemakkelijk 4/4 kunt draaien. Maar visitekaartjes drukken op een 8 kleuren pers? Da's ongeveer zoiets als een Eurofighter inzetten om je gazonnetje van 20m2 te besproeien... Wat bedtreft het spotvernissen, dit is een leuk effect en bestaat al vele jaren en kan ook erg precies gepositioneerd worden omdat dit gewoon net als inkt op de pers kan gebeuren. Niks nieuws dus. Het creditcardformaat wordt steeds meer gebruikt omdat dat gewoon lekker handig is, maar is dus ook niet nieuw. Kortom: ik vraag mij gewoon af wat er nou zo nieuw is??? Tja, het ontwerp wellicht, maar das gewoon een kwestie van smaak. dus.
  7. Christiaan, Als je een klant de keuze geeft kiest 'ie ALTIJD de verkeerde...>:( Het is altijd goed om een logo ook in het dagelijks gebruikt te laten zien. Het moet immers ook nog goed gebruikt kunnen worden op bijvoorbeeld briefpapier, auto's en vlaggen enz. Dit kan de keuze voor een bepaald logo sterk beinvloeden. De tweede is bovendien in twee kleuren ipv. drie. Drie kleuren drukwerk is helaas in verhouding een stuk duurder (je kunt dan bijna kiezen voor full color, omdat er geen drie kleuren persen gebruikt worden kom je dus op een te dure vierkleuren of een combinatie van twee en 1kleuren pers...) In het eerste logo vind ik de verhouding tussen de naam en het beeldmerk te veel gericht op het beeldmerk. Een beeldmerk is ter ondersteuning van de naam. Bovendien erg Amerikaans (tenzij het een Amerikaans bedrijf is natuurlijk...) Ik zou dus def. kiezen voor versie 2, wellicht nog ff experimenteren met de kleuren? het logo op zich is niet het allerbelangrijkste, het gaat erom hoe je eea in de praktijk gebruikt! (waar doet me dat aan denken...) Ennehhh... als ontwerper mag je best een beetje eigenwijs zijn hoor! Probeer dan wel heeeeel goed uit te leggen waarom je deze voorkeur hebt! Mooi is immers niet het belangrijkste criterium. Succes!
  8. ff uit de mouw schudden... 1: de klant niet serieus (genoeg) nemen 2: de problemen van de klant niet begrijpen 3: slecht bereikbaar zijn (ondanks e-mail, mobieltje enz) 4: niet terugbellen 5: te laat leveren 6: onverwachte extra kosten 7: niet meedenken, maar klakkeloos doen wat gevraagd wordt 8: te laat zijn voor een afspraak 9: mijn verjaardag vergeten... ;D 10: de naam van de klant verkeerd spellen (gouw of gauw?) nah dat ist wel ff...
  9. trouwens wellicht een goed idee om eigen "Ja-Nee" stickers te laten maken? Weer free publicity! Maar dan wel hele mooie natuurlijk... Of zijn die niet geldig?
  10. inscannen? Zodra een bedrijf haar folders via e-folders willen laten publiceren op internet, kunnen ze toch wel ff een pdf-je laten trekken door hun drukker???? Je bent tocht niet echt van plan om (laten we hopen erg veel) folders iedere week in te scannen om jpeg-jes te krijgen... Scannen van gedrukt materiaal is altijd lelijk door de vorming van moiree. het wordt altijd onscherp. Met pdf-jes is het een stuk beter, en van een pdf documentje kan je ook best een jpg maken. Scheelt weer een hoop werk...
  11. gooz, van mij hebbie gelijk dat je nog niks vertelt over het soort bedrijf. Maar als je met een bureau om de tafel gaat moet je toch echt wel iets meer prijsgeven... ;) Maar ehhh, wellicht kun je eens je licht opsteken bij BackBone marketing in Amersfoort. Een klein ambitieus en erg enthousiast bureau. Zij werken voor grote merken (oa in de telecom, fastmoving). Volgens mij kunnen zij je erg goed ondersteunen met strategie maar ook de realisatie. Als het wat wordt krijg ik vanzelf wel een kickbackfee van hun... ;D
  12. ideetje om e-folders ff de url te mailen? kunnen ze meediscussieren ;D
  13. ehhhh... begrijp ik het goed dat je eigenlijk een strateeg zoekt? En dan pas later de uitvoering zal starten? En je zoekt ook een combinatie van fast-moving en B2B? Ben dan intussen toch wel erg nieuwsgierig naar het product...
  14. Gebruikte Boo.com al niet zo'n soort techniek om hun producten te presenteren?
  15. en de volgende stap is dus dat je de op jouw "profiel" gebaseerde reclamefolders in je digitale brievenbus krijgt. Het lijkt wel verdacht veel op een leuke verpakking voor opt-in. ik denk wel dat er een tijd komt dat het interessant wordt, maar betwijfel of e-folder.nl dat gaat meemaken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.