XBL

Junior
  • Aantal berichten

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Hoornbloem 16, Castricum, 1902GR, Nederland
  • Voornaam
    Jochem
  • Achternaam
    van Leeuwen
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Open Host
  • Websiteadres
  • Skype

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Castricum, the Netherlands
  • Telefoonnummer
    0630561784
  • Branche
    Intellectueel eigendom
  • Websiteadres
  1. We zitten bij de ABN Amro. Ik heb deze vraag ook op een ander forum lopen en ook daar hoorde ik dat ze de incasso opdrachten via hun bank opgaven. Mij is verteld dat ik het direct via interpay moet doen, niet via de bank (door de bank is mij dat dus verteld, waar ik kort geleden even langs ben geweest). Jochem
  2. Ik denk niet dat de marketing blogs negeert. Of misschien ook wel, maar dan doen ze daar misschien wel verstandig aan. Blogs zijn allereerst extreem subjectief, wat inhoud dat jouw bedrijf geassocieerd zal worden met het weblog indien je daar staat te adverteren. Daarnaast is het zo dat reguliere internet-reclame (bannertje) niet werkt. Je moet de reclame zeer exact afstemmen of natuurlijk met een nieuwe manier komen om je bedrijf te promoten. Reden dat banners niet werken is dat mensen vaak weblogs lezen om vervolgens verder te gaan met hun activiteiten en daarnaast veel bezoekers 'banner-blind' zijn (omdat die bezoekers veel bekender zijn met het internet dan een gemiddelde internetter (om misschien zelfs onder gemiddelde internetter)). Bovenstaande baseer is overigens op eigen ervaring en een artikel wat ik een tijdje terug in, meen ik, de Automatiserings Gids las. Jochem
  3. Hoi, Wij zijn bezig om automatische incasso te mogen doen. Zijn al een heel eind (contracten liggen voor m'n neus), maar ik zit nu een beetje vast. interpay.nl is hardstikke vaag (je moet echt weten hoe automatische incasso's in z'n werk gaan, wil je snappen wat ze bedoelen) en mijn bank heeft mij blijkbaar niet zo goed geïnformeerd toen ik in gesprek was over auto-incasso (ik had zelf wel ideeën erbij en zij bevestigten dat). Ook zoeken hier op het forum geeft niet echt een oplossing: m'n vragen krijg ik niet of nauwelijks beantwoord. Omdat als ik bij de bank langs wil ik weer een afspraak moet maken met m'n druk bezette account manager hoop ik dat hier een stel bedrijven zitten die mijn, relatief simpele, vragen kunnen beantwoorden. Hier onder op een rijtje. - Ik moet hoogst waarschijnlijk 'I-Connect Internet' hebben (voor I-Connect-FTP had je een dedicated cisco router nodig... lekker is dat ;)). Maar dan moet je 'modules' kiezen. Ik kan kiezen uit (of allebij): "Betalen en ontvangen" en "Import / Export"; dat eerst is afaik bedoelt voor auto-incasso (zo las ik het in de brochures), maar die tweede? Heb ik dat nodig? Waar dient het voor? - Ik lees continue over een 'opdrachtbrief' en dat ik deze, naast dat-ie bij m'n batch zit, ook naar m'n bank moet sturen. Wat is die 'opdrachtbrief'? Het klinkt namelijk nogal vervelend (alsof het iets op papier is en het dus op papier naar de bank toe moet... wat iritant is als je de rest elektronisch aanlevert). - Ook lees ik over ClieOp. Ik weet nu wel wat het is (document formaat waarin je het aanlevert), maar aangezien wij eigen administratie software gebruiken zal ik het schrijven van een ClieOp document in moeten bouwen. Echter is de omschrijving op interpay.nl enkel technisch, geen voorbeelden of iets, heeft iemand voor mij misschien een voorbeeld? Dat zou heel fijn zijn (en een heleboel verduidelijken)! Bedankt voor het beantwoorden, Jochem
  4. Ik ben ook een jonge ondernemer (16). En overigens ben ik het mee eens dat een 'eigen hoekje' niet nodig is. Imo werkt het zelfs in 'ons' nadeel, want wat voor een nut heeft het om ons van de ouderen af te scheiden? Ik denk dat het dan alleen maar tot meer problemen leid. Of is dat te ver gezocht? Jochem
  5. Het is niet mogelijk met ADSL (zelfde reden dat dialers ook niet willen ;)). ISDN weet ik niet, maar lijkt mij wel kunnen... Ik blijf dit topic even volgen, want ik zoek ook een faxprogramma. Jochem
  6. Je zou eventueel ook onder verschillende namen naar buiten kunnen treden. Soort van dochter-ondernemingen. Kan je alles leveren, en is het toch gescheiden. Jochem
  7. Dat is dus, helaas het geval Moet dit via 'een gewone' brief, of meteen met een aangetekende brief, zodat ik zeker ben dat diegene de brief ontvangen heeft? Ok, ik neem nog contact me je op, als het zover komt! (hopelijk hoeft dat niet) Kunnen deze kosten niet verhaalt worden op de onderneming in kwestie? Heel erg bedankt, in ieder geval. Morgen ga ik meteen verdere actie ondernemen. Jochem
  8. Hoi, Ik wist niet zo gauw waar ik dit zou moeten plaatsen (tis immers niet een zaak voor een onderneming), maar heeft wel met ondernemingen te maken. Daarnaast lopen hier de mensen rond die hier verstand van hebben. Mijn probleem: Ik heb met een klein bedrijfje een afspraak gemaakt over een server die ik achter hun sdsl lijntje zou hangen, zodat ik daar backups en dergelijke naar toe kon sturen. Echter, nadat ik de betaling had voldaan (naar de rekening van het bedrijf, met opgaaf van een klant nummer etc), kreeg ik te horen 'de server wordt binnenkort opgezet'. Ik wachten, en wachten. En ik denk dat ik nu ongeveer 4 weken wacht (moet ik even exact nakijken). Uiteraard is er in die 4 weken nog contact geweest, maar de laatste 2 weken is het stil. Via MSN, waarover ik de boel geregeld had (ik kende de persoon al langer), en via de email kreeg ik geen respons. Verdere stappen heb ik nog niet ondernomen, maar ga die wel ondernemen. Maar de vraag is: welke stappen? Een aangetekende brief? Of toch al meteen 'officieel', en een instantie als casus.com ertussen hangen? Ik heb deze 'deal' gesloten als particulier, dus niet als bedrijf zijnde. Via iemand anders, kreeg ik al te horen dat het bedrijf zeg maar, kappot is. De eigenaar heeft een lening van 10000 euro afgesloten, en toen is de relatie verbroken met zijn vriendin. Wat er, waarschijnlijk, op neer komt dat hij met de lening zit. Het fijne weet ik er niet van, alleen dat die persoon dus waarschijnlijk al problemen heeft. Het bedrag wat ik overigens terug wil zien, is niet schrikbarend hoog, maar ik wil het wel terug zien. Het gaat hier om 45 euro. Nuja, ik hoop dat jullie een idee kunnen geven wat ik het beste kan ondernemen tegen dit bedrijf c.q. persoon. Jochem
  9. Uiteraard, maar die vergelijking gaat niet geheel op. Want ik ben nog nooit iemand tegen gekomen die actief ging kijken naar zachte banden en kapotte remlichten. Maar goed, dit is een beetje erg off topic, dus ik denk dat we deze discussie beter achterwege kunnen laten ;). Jochem
  10. En jullie draaien het dan zelf, en mensen kunnen dan inloggen op jullie server? Of krijgen ze een licentie, met eventueel de optie dat jullie de hele zooi ook installeren? Jochem
  11. Kun je nagaan dat dat niet bij mij is blijven hangen, terwijl ik toch wel intensief met je site 'bezig' ben geweest. Dus, zoals ik al stelde, verkoop je producten! Je bent commercieeël ingesteld, of niet ;). Jochem
  12. En in wat voor een periodes dan? Weken? Maanden? En natuurlijk heb ik die sites al doorzocht ^_^, maar je vind geen voorbeelden over hoe je zoiets nu in de praktijk moet 'doen'. Handboek Ondernemen had ik nog niet van gehoort... kan ik dat bestellen? Of moet ik daarvoor naar _een_ belastingkantoor? Jochem
  13. Om de site echt mensen aan te trekken, moet meteen het belangrijkste uit de titel springen, zodat mensen verder lezen. Ik, bijvoorbeeld, scan een text slechts, en heb bij jou text op de frontpage niet meteen het idee dat je diensten aanbied. Je verhaal over linux is begrijpelijk, maar misschien kan je nog iets verder uitweiden over distro's. Verder zou ik die text zo maken, dat je bij sommige dingen echt stelt 'bij deze keuze is PingWings perfect', of iets in die richting. Dit geld eigenlijk voor alle content. Vertel de bezoeker continue dat jij hét perfecte bedrijf bent om voor te kiezen, omdat jij degene bent die alle kennis heeft. Maar voordat mensen bij jou komen, voor hulp, zal je ze eerst moeten overtuigen van het gebruiksgemak, wat je al deels doe, maar het kan altijd beter. Vertel dus de voordelen: gratis, open source, heel veel support, veel kennis van de achterliggende 'motor'. Dat soort zaken. En geef wat meer voorbeelden van de software 'vervangers', en waarom die eigenlijk nóg beter zijn. Verder is me niet helemaal duidelijk waar je je op richt? Op bedrijven die op linux willen overstappen? Of op bedrijven die meer expertise nodig hebben? Or toch misschien op particulieren? Jochem
  14. Dat vind ik niet. De lettergrote is hetzelfde als hier op HL (of gelijk). Ik draai 17" @ 1280*1028, en kan alles normaal lezen. Dus iemand met een lagere res, moet het nog beter kunnen lezen, gok ik. Jochem
  15. Lopen genoeg hackers rond op het inet. Waarschijnlijk zelfs hier op hl. Maar eentje die én goed is, én 'vriendelijk' is, tja, geen idee. Overigens struikelde je niet echt over een gat in de markt, edwinmeijer83, er bestaan al een aantal hackers die hun diensten aanbieden. Zoals recent een aantal hackers die het netwerk van de olympische spelen gingen testen. Zie: Tweakers.net. Verder wordt er dus onderscheid gemaakt tussen 'white hat' hackers, en 'black hat' hackers. Dat is wat ik verder weet. Ik gooi alle hackers op één hoop: blijf met je poten van m'n spullen af, tenzij ik je toestemming geef om eraan te komen. Dus zelfs die gasten die zogenaamd je server testen, mogen van mij opdonderen. Of stuur eerst een mailtje, als je zo graag m'n server wilt testen. Jochem
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.