MarkKruiver

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

MarkKruiver's trofeeën

  1. onder 'winst' verstaat men iets anders, stel: omzet: 50.000,- kosten: 20.000,- winst: 30.000,- je hebt jezelf 'loon' gegeven 25.000,- > daar wordt die 40% (inkomstenbelasting) over berekend = 10.000,-. Dan denk je misschien 'he, maar ik heb maar 5.000,- over'. Dan zegt de belastingdienst 'jammer dan, 10.000,- betalen'. LET OP: de eerste 2 jaar hoef je waarschijnlijk door o.a. de startersaftrek (en lagere omzet) weinig of niets te betalen. In het 3/4 jaar komt de belastingdienst 'opeens' met een aanslag van de afgelopen 2 jaar en wil ook alvast voor het 5de jaar (vooruit) de belasting krijgen. Dit is meteen de belangrijkste reden dat ruim 50% van de starters er na 5 jaar niet meer zijn...
  2. De workshop is verplaatst naar 8 november, vandaar dat ik dat even wilde melden. Het staat immers nog verkeerd op de agenda... Mark
  3. In samenwerking met de Kamer van Koophandel Alkmaar, Technopartner en Smartstarter organiseert de Maxwell Group twee bijeenkomsten over het financieren van je bedrijf. Aspecten als seed capital, informal investors, en participatie komen aan bod en starters krijgen de gelegenheid hun idee te presenteren. Data: dinsdag 8 november en woensdag 14 december Lokatie: Kamer van Koophandel, Comeniusstraat 10 Alkmaar Tijdstip: van 19.00 tot 21.00 uur. Netwerkborrel van 21.00 tot ± 22.00 uur AANMELDEN Heb je interesse om één van de bijeenkomsten bij te wonen? Vul dan het inschrijfformulier in op http://www.smartstarter.nl/startersdagen.html [edit]Linkje even verandert in link naar de relevante pagina[/edit]
  4. Er is nog al wat misverstand wat 'marketing' is. Meestal denkt men dat dit een 'commercieel circus' is dat je om een (goed of slecht) product gooit. In feite is dat geen marketing, maar 'reclame' (marketing is geen reclame, reclame is wel marketing!). Marketing begint bij het ontwikkelen van een product of dienst en wordt niet pas gedaan als er een 'product of dienst' is (dat is reclame ofwel aan de man brengen). Als een product of dienst uniek is en voorziet in de behoefte van een klant, hoef je die niet te overtuigen met reclame (en allerlei reclametaal). Reclame is dan een voertuig om het product of dienst bekendheid te geven. Als het een product of dienst is dat echt voorziet in een behoefte, dan verkoopt het zichzelf! Communicatie en reclamemensen hebben het over bijv. 'experience' etc. Zij krijgen een product of dienst voorgeschoteld dat 'verkocht' dient te worden. Met een paar interessante termen en een hoop tam-tam en blabla wordt er dan een campagne opgezet. Een marketingman zal onderzoeken of het product of dienst wel voorziet in een behoefte. Zo niet, terug naar de tekentafel! Communicatie en reclamejongens zullen dat nooit zeggen, daar verdienen zij geen geld mee! Mijn stelling is dan ook dat 95% van de Nederlandse bedrijven NIET aan 'marketing' doen, maar aan 'reclame'. Marketing begint bij het allereerste begin, ware marketing is dus het beginsel van innovatie! Wat voor zin heeft het om een 'kurketrekker' te verkopen als alle wijnflessen zijn voorzien van draaidoppen? Moet de 'reclame' het product dan verkopen? Wel nee, die kurketrekker is overbodig en een slecht product! Mooie praatjes, flashy taal, kikke vormgeving, allemaal lucht! Kun je slechte producten verkopen? Volgens 'echte' marketingmensen niet! Volgens reclamejongens wel! (die verkopen daarmee zichzelf, dus hun conclusie JA). Heb je eenmaal een goed product of dienst dan kun je met alle communicatiekanalen (reclame, pr, promotie etc.) dit onderstrepen. Het blijft echter 'onder geschikt' (en dat is precies het probleem). Keep It Simple Stupid! is mijn motto!
  5. Volgens mij komt het allemaal neer op 'mentaliteit. Een ondernemer bezit een andere mentaliteit / eigenschappen dan werknemers. Wannebees gaan altijd op zoek naar reden waarom ze het 'niet' doen, ondernemers zoeken redenen waarom ze iets 'wel' doen. Ik denk altijd maar zo, 80% van de wereldbevolking heeft geen hypotheek, auto, vrijetijdsbestedingen, geld, pensioen, vut, spaarloon etc. maken zij zich daar druk over? We zijn in Nederland 'slaaf' van een angstsysteem. Alles is in de bang van 'angst'. Kijk nou naar ons 'pensioensysteem' dat ploft al als een luchtbel. Hypotheek in Nederland zijn veel te hoog tov andere landen jarenlang opgeblazen door de NVM (in België/Duitsland heb je een villa voor 120.000,-, hier een garage). Iedereen speelt daar op in, dat is ons 'systeem'. Waarom heeft Nederland een zeer slechte economie, zijn er heel weinig startende ondernemers, zijn we nauwelijks innovatief..... mentaliteit! Kom op! Kom llos van je vastgeroeste slavenleven, hierbij wat motivatiequotes: Entrepreneurs don't do different things, they do things differently. Succes is not measured by what one brings, but rather by what one leaves. If you think 'you can' you can, if you think 'you can't' you can't. The only time 'success' comes before work is in the dictionary. Good ideas die, when you don't give them water. The road to success is paved by dreams. Mark Kruiver Initiatiefnemer en oprichter van SmartStarter.nl, Stichting Muziek Promotie Nederland, Muziekindex.nl, Muziekmaaktslim.nl
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.