Ik wordt strontmisselijk van bedrijven die tegen alle normaliteit in doodgewone huis-tuin-en-keuken troep proberen te slijten als zijnde een "experience", al dan niet onderbouwd met juridsch net-acceptabele pseudo-wetenschap.
Shampo is niet langer zeep, maar Hydra-Intensieve Complex Regeneratoren met de impliciete belofte van sex.
Dieetmargarine is geen aangelengd vet, maar een aflaat voor jaren slecht mentaal en fysiek onderhoud.
Een auto is geen stuk staal met stoelen en een verbrandingsmotor, maar een Allerhoogste Expressie van Uniciteit en Individualiteit.
Ik begrijp het wel. Echt.
Je bent met je concurrent verwikkeld in een medogenloze strijd om de zieltjes van de consument. Eigenlijk verkoop je hetzelfde product, de meeste onderdelen of ingrediënten komen toch uit dezelfde fabrieken. Dus je instrueert een semi-creatief type om je budget op te maken en hatsa, je trekt een Blik Onzin open.
Het resultaat: terwijl je zelf wordt weggepromoveerd of gesaneerd, wordt je opvolger in een spiraal van wederzijdse onzin getrokken. De Koude Oorlog zeg maar, maar dan net anders. Generatie op generatie van Brand Managers, Category Managers of hoe die knullen en meisjes ook heten. Kanonnenvoer.
En de consument - doodop na een dag aan de mentale lopende band - laat zich desondanks opzwepen en rukt op de maat van de muzak de pakken Dubro uit de rekken. Diepe angst voor vieze geurtjes in de vaatwasser.
Marketing Schmarketing.
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ilja van Roon
Ilja van Roon
Eventjes mijn gal spuiten.
Ik wordt strontmisselijk van bedrijven die tegen alle normaliteit in doodgewone huis-tuin-en-keuken troep proberen te slijten als zijnde een "experience", al dan niet onderbouwd met juridsch net-acceptabele pseudo-wetenschap.
Shampo is niet langer zeep, maar Hydra-Intensieve Complex Regeneratoren met de impliciete belofte van sex.
Dieetmargarine is geen aangelengd vet, maar een aflaat voor jaren slecht mentaal en fysiek onderhoud.
Een auto is geen stuk staal met stoelen en een verbrandingsmotor, maar een Allerhoogste Expressie van Uniciteit en Individualiteit.
Ik begrijp het wel. Echt.
Je bent met je concurrent verwikkeld in een medogenloze strijd om de zieltjes van de consument. Eigenlijk verkoop je hetzelfde product, de meeste onderdelen of ingrediënten komen toch uit dezelfde fabrieken. Dus je instrueert een semi-creatief type om je budget op te maken en hatsa, je trekt een Blik Onzin open.
Het resultaat: terwijl je zelf wordt weggepromoveerd of gesaneerd, wordt je opvolger in een spiraal van wederzijdse onzin getrokken. De Koude Oorlog zeg maar, maar dan net anders. Generatie op generatie van Brand Managers, Category Managers of hoe die knullen en meisjes ook heten. Kanonnenvoer.
En de consument - doodop na een dag aan de mentale lopende band - laat zich desondanks opzwepen en rukt op de maat van de muzak de pakken Dubro uit de rekken. Diepe angst voor vieze geurtjes in de vaatwasser.
Marketing Schmarketing.
Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3974-stupiditeitsmarketing/Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag