Joep Mens

Junior
  • Aantal berichten

    9
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Adres
    Slotlaan 379, Zeist, 3701 GZ, Nederland
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    JMTC Merkenbureau
  • Websiteadres

Bedrijfsinfo

Joep Mens's trofeeën

  1. Dat valt nog te bezien. DESIGN mag dan wel volledig beschrijvend zijn en DREAM een generiek woord, voor de genoemde diensten is de naam DREAM WEBDESIGN niet volledig beschrijvend en ik heb wel minder onderscheidende merken toch geaccepteerd zien worden. Joep Mens
  2. Modelbescherming heb je in principe voor vormgeving, d.w.z. het nieuwe uiterlijk van een gebruiksvoorwerp. Octrooien heb je in principe voor technische vindingen. Ideeën kun je in principe niet vastleggen. Joep Mens
  3. Ik vind het ook absolute noodzaak, niet alleen voor kleine ondernemingen. Je wilt toch weten met wie je zaken doet? Zeker in Nederland geldt bij kleine ondernemingen inderdaad dat het gezicht de onderneming is en dus ook het product. Ik werk met advocatenkantoren in de VS en hoewel een kantoor met 20 advocaten daar klein is en je pas vanaf 100 man meetelt vind ik het toch van belang om jezelf in enige vorm te presenteren. Joep Mens
  4. Ik ben gestart zonder ondernemingsplan op basis van 10 jaar ervaring bij een werkgever waardoor ik precies wist wat ik wilde en waar mijn markt en mogelijkheden lagen. Een ondernemingsplan vond ik eigenlijk overbodig. Nu na 9 maanden loopt het lekker. Toch is er op een zeker moment volgens mij een behoefte om alles op een rij te zetten wat goed loopt en wat beter kan. Daarbij is een gedegen plan volgens mij een uitkomst en ik denk dan ook dat ik hier de komende 2 maanden toch energie in ga steken. Joep
  5. Het BMB mag ook niet adviseren hierin. Het is een ambtelijke instantie die het register beheert. Advies inwinnen voor de registreerbaarheid van een merk is best verstandig. Niet alle merkenbureaus draaien je een poot uit! Joep
  6. Mijn instelling is ook dat er maar één keer een eerste indruk is en die is belangrijk. Ik werk ook voor veel kleinere bedrijven maar zie mijzelf bij een eerste afspraak niet casual binnenlopen. Ik probeer wel in te schatten wanneer ik met of wanneer zonder stropdas kan aankomen, dat kan ook al een subtiel verschil geven. Joep
  7. Heb vorig jaar ook voor deze keuze gestaan maar besloten tot een redelijke verzekering. Als beginnend ondernemer is een premie van rond de 400 Euro een hele uitgave maar het lijkt me dat eenmaal op gang met de onderneming dit geen groot probleem meer zou moeten zijn. Al ben je nog zo zker van jezelf, een ongeluk zit in een klein hoekje en gezondheid is belangrijk maar nooit gegarandeerd. Het is iets waarvan ik besloten heb er geen risico's mee te nemen. Joep
  8. Ben zelf April 2005 begonnen.Nadat het enigszins op gang was gekomen kwam er een hele rustige zomer en gelukkig was daarna September een prima maand en zijn de vooruitzichten prima. Ik denk dat je dus ook een beetje naar jouw markt moet kijken en niet alleen naar de Belastingdienst. Joep
  9. Meteen een merk wereldwijd deponeren kost erg veel geld en zou ik niet willen aanraden. Je moet proberen in te schatten waar je het merk binnen de komende 5 jaar denkt te gaan gebruiken. Vanaf registratie (is later dan het depot) heb je 5 jaar om het merk op de markt te zetten in vrijwel alle landen. Na 5 jaar niet-gebruik kan het verval van het merk door derden ingeroepen worden. Wat betreft het deponeren van een handelsnaam in de Benelux, dit heeft wel degelijk zin. Vrijwel ieder bedrijf levert producten of diensten. In het laatste geval is er sprake van een dienstmerk. Het onderscheid tussen een dienstmerk en een handelsnaam is vaak vaag, doch de handelsnaam is de naam waaronder de onderneming wordt gedreven en het dienstmerk is het merk van je diensten (Vgl Rabo of KLM). De bescherming van een handelsnaam begint locaal en breidt zich langzaam uit naarmate je bekender wordt en de beschermingsomvang wordt hierdoor ook bepaald. Via een merkregistratie heb je echter ineens een recht voor de gehele Benelux. Zoals door iemand aangegeven kun je dit deponeren zelf doen, maar je kunt ook een merkenbureau inschakelen. Sommige grotere bureaus rekenen echter bijna 800 Euro voor een merkendepot, dat moet je niet doen. De toegevoegde waarde is voor dat bedrag te gering. Ik heb zelf ruim 10 jaar bij zo'n bureau gewerkt. Voordeel van een merkenbureau is wel dat ze de valkuilen in de te naamstelling en classificatie snel weten te omzeilen, hetgeen voor sommigen uren uitzoekwerk kan schelen. Verder is merkbewaking aan te raden om inbreuk vroegtijdig aan te pakken. Het is maar wat het je waard is. Joep www.jmtc.nl
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.