bram1984

Newbee
  • Aantal berichten

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Arnhem / Nijmegen

bram1984's trofeeën

  1. Wat voor producten verkoop je via je internetshop, als ik vragen mag? Ben wel benieuwd.
  2. Bedankt HL'ers! Ik heb weer wat meer inzicht gekregen in het proces om tot een goede website te komen. De door jullie genoemde punten die ik zeker zal onthouden en toepassen, zijn: Beargumenteer je ontwerpkeuzes zodat de klant weet waarom je bepaalde dingen gedaan hebt zoals je ze gedaan hebt. Bouw het ontwerp rustig op; confronteer de klant niet ineens met een volledig ontwerp zonder dat er van tevoren schetsjes van o.a. kleur en indeling zijn gemaakt (goede tip beewee!). Dit is eigenlijk wat ik bij mijn tweede klant heb gedaan. Heb het er met de klant over. Door de klant erbij te betrekken kom je erachter wat hij of zij wilt en voelt de klant zich serieus genomen. Ik ben overigens van mening dat je dit punt al snel kunt overdrijven door alles wat de klant zegt klakkeloos over te nemen (dan kun je hem of haar net zo goed een cd'tje met Dreamweaver geven en de website zelf laten bouwen ;) ). Maak meerdere ontwerpschetsjes en geef zo de klant iets 'om op te schieten'. Mensen vinden het fijn om een keuze te kunnen maken en krijgen zo het idee dat het ook een beetje 'hun' ontwerp is. Geef de klant de mogelijkheid om een aantal keer het ontwerp te corrigeren. Neem dit ook in je prijs op. Groeten, Bram
  3. Geweldig bedankt voor jullie feedback! Ik vind het erg interessant om eens te horen hoe andere ontwerpers dit 'probleem' aanpakken en ik kan me zeker vinden in jullie adviezen. Victor: Je zegt dat je in je offerte alles specificeert. Wat specificeer je dan precies? Hou je in de offerte dan al rekening met meerdere correctie rondes? Of noem je een bepaalde prijs voor één correctie ronde en gelden verdere wijzigingen als meerwerk? Ook qua betaling/verrekening vind ik het een vrij moeilijk onderwerp. :) Annedien: Je laatste paragraaf vind ik erg sterk. De genoemde concept-omschrijving (zie mijn eerste post) bevat ook mijn overwegingen en argumentatie omtrent het visueel voorstel. Zo heeft de klant inderdaad een leidraad bij het bekijken van mijn voorstel en zal hij mijn ontwerpkeuzes misschien beter snappen. Nogmaals bedankt!
  4. Er zullen hier best wel wat webdesigners rondhangen, voor hen heb ik dan ook een vraag. :) Wat is jullie werkwijze met betrekking tot het visueel ontwerp van een website? Maak je een aantal visuele voorstellen en laat je de klant kiezen? Bedenk je van tevoren samen hoe het eruit moet zien? Of bedenk je zelf - aan de hand van het 'probleem' of de doelstelling van de klant - een passend ontwerp? En in hoeverre laat je de klant wijzigingen aangeven om die vervolgens aan te pakken? Zit dat dan bij je (vooraf bepaalde) prijs inbegrepen of reken je het als meerwerk? Zoals je ziet kom ik er zelf niet echt uit. Ben nu bezig met m'n tweede betaalde opdracht. De eerste klant wilde steeds dingen weer anders hebben en verwachtte dat ik allerlei wijzigingen wel "even kon uitproberen". Ik had geen echte duidelijke afspraken hierover gemaakt met als gevolg dat ik er erg veel tijd in heb gestoken. Voor de tweede klant heb ik nu één visueel voorstel gemaakt (i.c.m. een concept-omschrijving). Dit heb ik gedaan aan de hand van zijn doelstelling (heel breed: meer verkopen en grotere bekendheid). We hebben het van tevoren niet gehad over de gewenste uitstraling van de website, iets wat ik misschien beter wel had kunnen doen. Kortom: Wat is jullie werkwijze met betrekking tot het visueel ontwerp van een website? Alvast bedankt, groet Bram :) Edit: Ik denk overigens dat dit topic in WGR hoort (en niet in DIG) aangezien het gaat over de werkwijze en niet over technieken, programma's e.d.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.