• 0

Mijn idee loopt vast op de verzendkosten! hellup!

Hallo,

 

Ik heb het idee om een internetwinkel te starten waarbij ik ook een bepaalde service verleen. Het probleem is echter dat het in mijn ogen een beetje vastloopt op de verzendkosten. Ik houd dan de TPG tarieven aan en bij een pakketje van 30 kg is de verzendprijs ong. €15,-- voor mijn service reken ik ong. € 3,50 en dan krijg je natuurlijk nog de kosten voor het gekochte product erbij. Ik denk dus dat dit best veel is voor de klant. Ik pieker me suf hoe ik deze kosten kan verlagen, maar als ik de servicekosten weglaat dan verdien ik helemaal niets! Is er iets wat ik over het hoofd zie? Kan ik ergens op besparen? Of betalen mensen wel graag voor iets wat ze graag willen hebben en vinden ze het logisch de verzendkosten van € 15,- te betalen?

 

Alvast bedankt!

Groet, Debbie

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op HigehrLevel Debbie,

 

De informatie die je geeft is nogal summier.

Gaat het om verzending door heel Nederland ?

Zijn het spoedbestellingen of bederfelijke waar ?

Kun je zendingen bundelen ?

Wat is de verhoudingen verzendkosten productkosten ?

 

Mensen die spullen via internet bestellen zijn wel gewend aan bestelkosten, alleen dit moet wel in verhouding blijven tot het product.

Begrijp ik nou ook uit het verhaal dat je op het product zelf niets verdient ?

 

Is het eigenlijk jou bedoeling om hier een volledige broodwinning uit te halen ?

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi Debbie,

 

Denk je er om dat je over de verzendkosten die je de klant in rekening moet

brengen BTW moet afdragen ! Daar ben ik door schade en schande achtergekomen.

 

Gr.

FransD

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

De verzendingen zijn binnen Nederland. Het betreft geen spoedverzendingen (stelregel: binnen 3 dagen in huis).

Klopt, ik ga er niet veel aan verdienen vooral omdat het ook een dienst is. Zie het als een boodschappenservice voor mensen die niet in staat zijn deze zelf te halen. Daar kan ik niet te veel geld uittrekken omdat die mensen wellicht ook niet veel te besteden hebben.

 

Heeft iemand enig idee hoe een bedrijf zoals Wehkamp het regelt met pakketten die teruggestuurd worden? Die kosten dekken zij ook volledig?

 

Wat denken jullie, is het raadzaam een gesprek met een adviseur van de Kvk aan te gaan voor zulk soort zaken?

 

Het idee is gewoon goed, ik weet ook zeker dat er markt voor is, ik weet alleen niet hoe ik de kosten laag kan houden en er zelf nog wat mee kan verdienen. In eerste instantie is het niet de bedoeling om hier mijn broodwinning van te maken.

 

Bedankt de voor reactie!

Link naar reactie
  • 0

 

Klopt, ik ga er niet veel aan verdienen vooral omdat het ook een dienst is.

 

Heeft iemand enig idee hoe een bedrijf zoals Wehkamp het regelt met pakketten die teruggestuurd worden? Die kosten dekken zij ook volledig?

 

Wat denken jullie, is het raadzaam een gesprek met een adviseur van de Kvk aan te gaan voor zulk soort zaken?

 

Het idee is gewoon goed, ik weet ook zeker dat er markt voor is, ik weet alleen niet hoe ik de kosten laag kan houden en er zelf nog wat mee kan verdienen. In eerste instantie is het niet de bedoeling om hier mijn broodwinning van te maken.

 

Bedankt de voor reactie!

 

Tja Debbie,

 

Je zet toch een aantal tegenstrijdige zaken in je post.

 

De doelgroep die jouw klanten zijn hebben niet veel geld te makken, Volgens jouw berekening kun je er per zending ook niet veel op verdienen, en toch noem je het een goed idee.

Het bedrag wat je zelf noemt is al niet kostendekkend, je zult er zelf een administartie op na moeten houden, paketten verzendklaar moeten maken, enz..

 

Ik ben toch bang dat je dit hele verhaal moet laten varen, de enige manier om zendingen goedkoper te versturen is bundelen, en met bv DPD versturen.

Dit gaat echter nog steeds geen grote besparingen opleveren.

 

Als je dan nog retouren ook kunt verwachten, Wehkamp betaald die natuurlijk ook, dan lijkt het mij dat je hier niet verder over na hoeft te denken.

Als 1 op de 6 het pakket terugstuurd, dan ben je al meer kwijt dan je eruit haalt. Om nog maar te zwijgen over jouw tijd.

 

Sorry dat ik niet positiever ben, maar ja knikken heb je niets aan.

 

En natuurlijk kun je een gesprak aangaan met iemand van de KvK, die zal er ook doorheen prikken.

 

Kun je het product niet anders in de markt zetten zodat er wel voldoende marge overblijft ?

 

Suc6

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen die niet in staat zijn dingen zelf te halen hebben meestal al allerlei voorzieningen hiervoor getroffen- ze maken gebruik van bestaande bezorgservices en dingen die niet bezorgd worden laten ze door mantelzorg, welwillende buren en thuiszorg medewerkers halen.

Als er dan nóg dingen over zijn die ze niet via die weg kunnen krijgen en toch nodig hebben (geen idee wat je product is) dan zullen die verzendkosten ze het ook wel waard zijn.

 

Wat motiveert je trouwens om iets op te zetten waar je bijna niks aan overhoudt?

Link naar reactie
  • 0

Probeer het via een ander bedrijf. 'Easy Packs Distribution' is er zo eentje. Wanneer je je producten maar in een bepaald gebied afzet kan het zijn dat dat in het rayon van een van de franchisenemers van deze oprganisatie valt. Ik weet dan 100% zeker dat je de bezorgkosten hiermee flink kan drukken. Binnen het rayon zit er wel een bepaalde ruimte om over de prijs te onderhandelen (afhankelijk van de hoeveelheid bestellingen per week uiterraard. Bezorgkosten zijn denk binnen elk bedrijf wel een rot punt omdat door de hoge bedragen het eigenlijk niet meer met de dienst/het product in verhouding staat.

 

Succes Wim

Durf je leven te dromen en je dromen te leven!

Link naar reactie
  • 0

Eerlijkgezegd vind ik 15 euro voor iets dat 30 kilo weegt niet eens zo heel veel, in de regel zou ik er wel begrip voor hebben als dat gerekend werd.

 

Het maakt natuurlijk wel uit om wat voor product het gaat.. op een TV van 1000 euro zou ik het zonder problemen betalen, maar 60 liter tuinaarde van 10 euro zou ik niet op die manier laten bezorgen...

Link naar reactie
  • 0

Bij wehkamp en andere bedrijven lijkt het dat je die verzend- en administratiekosten niet betaalt, maar deze kosten hebben ze uiteraard wel meegerekend in de berekening van hun verkoopprijzen....en dat geldt ook voor pakketen die teruggestuurd worden, dat is gewoon ingecalculeerd! Ik heb zelf een antwoordnummer geopend voor mensen die dingen terug willen sturen en voor de ingevulde 1-malige machtigingen, deze kosten heb ik ook berekend in mijn administratiekosten en houdt inderdaad rekening mee dat je btw moet berekenen over die administratie- en verzendkosten!

 

Als je veel pakketen verstuurd kun je wel prijsafspraken maken, maar ik vind die prijzen nog meevallen ja en zoals anderen ook al gemeld hebben zijn er meerdere opties dan alleen TPG.

 

Ik weet niet helemaal verder wat je plannen zijn, want krijg hier niet echt een beeld van, maar het komt op mij over als iets wat je nog een keer goed moet doornemen voor jezelf. Het is natuurlijk leuk als je mensen met je internetwinkel wil helpen, maar je moet er uiteindelijk wel iets aan verdienen en niet op verliezen anders zijn die mensen nog niet geholpen.

 

Succes

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Veel reactie, er kampen dus toch meer mensen met de verzendkosten.

Wellicht is het een optie om 'partnerships' aan te gaan met andere bedrijven. Ik hoorde laatst iemand die pizzabezorgers in 'loze' uren inzette om producten in een bepaalde regio te bezorgen.

 

Afhankelijk van volume; ga eens praten met een accountmanager van TPG of een dergelijk bedrijf.

 

Daarnaast kun je, afhankelijk van de branche en het product, wellicht andere bronnen bekijken. Kijk bv. naar 'franchisenemers' per regio (CEBUCO indeling is gemakkelijk te hanteren), je kunt het natuurlijk ook per regio opzetten.....

 

 

Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.