• 0

bedrijfsruimte / atelier aan huis

dag allemaal,

de komende jaren moet ik nog sparen en zorgen voor goede jaarcijfers, maar ik droom toch al regelmatig over eigen huis met atelier, zodat ik aan huis kan werken (lekker geen reistijd/reiskosten, werken wanneer je wil en heel praktisch als ik ooit kinderen zou willen).

 

nou is mijn vraag: zijn er hier mensen die atelier aan huis hebben en zo ja, hoe hebben jullie die gevonden?

 

ik ben namelijk bang dat huizen met ateliers best lastig te vinden zijn, dat het nog lang zoeken zal zijn. ik denk niet dat er veel aanbod zal zijn...ook wil ik alvast rondkijken zodat ik een indruk heb hoeveel het meestal kost.

 

ik heb al gekeken naar www.funda.nl maar daar kan je dat niet als zoekeis aangeven.

 

enige waar ik nu aan denk is beslissen bij welke omgeving / provincie ik zou willen wonen en dan daar contact opnemen met makelaars, of ze het aan mij kunnen melden als er huizen met ateliers vrijkomen. ik denk er ook aan me op tijd bij hun aan te melden, omdat ik ook wel geinteresseerd ben in nieuwbouw.

 

graag hoor ik of iemand anders nog tips heeft. alvast bedankt. :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Huis met garage, nieuwe pui erin en lichtkoepel in het dak en je bent een heel eind. Of heb je heel specifieke wensen?

 

Kijk ook wat de regels zijn voor aftrek van kosten voor werkruimte. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die bijvoorbeeld een eigen ingang moet hebben. Fiscalisten hier kunnen daar vast meer over vertellen.

Link naar reactie
  • 0

In mijn omgeving, Bergen, zie je veel huizen met zomerhuis in soorten en maten, van een echt stenen huis t/m een omgebouwde fietsenberging.

Veel van die zomerhuizen worden gebruikt als bedrijfsruimte/atelier en soms in de zomer weer verhuurd (extra inkomsten!) aan toeristen.

Neem in je zoektocht dergelijke opties ook mee,wie weet.

Overigens is Bergen erg mooi maar ook ietwat prijzig ; )

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tips allemaal. :)

Huis met garage, nieuwe pui erin en lichtkoepel in het dak en je bent een heel eind. Of heb je heel specifieke wensen?

 

Kijk ook wat de regels zijn voor aftrek van kosten voor werkruimte. Ik meen ergens gelezen te hebben dat die bijvoorbeeld een eigen ingang moet hebben. Fiscalisten hier kunnen daar vast meer over vertellen.

een eigen ingang wil ik zeker, want er worden weleens +- 5 volle pallets gebracht. ;) vandaar dat ik wel veel ruimte wil...liefst niet 1 deur, maar zo 'n grote schuifdeur die naar boven open gaat ofzo.

 

boerderij heb ik ook al weleens van kennissen gehoord, maar ik heb zo 'n bange vermoeden dat dat heel mooi en groot is maar ook nogal prijzig. ;) maar zal dat zeker ook in de gaten houden.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tips allemaal. :)

een eigen ingang wil ik zeker, want er worden weleens +- 5 volle pallets gebracht. ;) vandaar dat ik wel veel ruimte wil...liefst niet 1 deur, maar zo 'n grote schuifdeur die naar boven open gaat ofzo.

 

(oude) bedrijfshal met bijbehorende woning?

bestemmingsplan is ook issue, zo gaat het er bij de produktie van grote installaties nogal anders aan toe dan bij kantklossen.

 

Link naar reactie
  • 0

sorry dat ik er niet aan dacht het te melden. ik heb een internetshop, geen werknemers en geen eigen productie (behalve dan verpakken). het atelier heb ik nodig voor bulk-opslag, voorraadruimte (van wat opgestuurd kan worden naar de klant) en het liefst ook bureau enzo om te werken. ik wil een werkruimte aan huis omdat je dan al helemaal kan werken wanneer je wil en geen reistijden heb.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het handig als je vermeld in welke regio je iets zoekt?!

 

Hoe meer informatie jij verstrekt, hoe makkelijker het voor anderen wordt om je te helpen...

 

Lokatie/omgeving, budget, basis-/minimumeisen, etcetera zijn bijvoorbeeld belangrijke factoren.

 

Wellicht zijn er dan nog bezoekers hier die een goede tip voor je hebben...

En misschien blijkt dan wel dat je helemaal niet jaren hoeft te sparen, maar je nu al een hypotheekje kan veroorloven :)

Life is like a roll of toilet paper. The closer you get to the end the faster it goes.

Link naar reactie
  • 0

hihi. ik heb er nog niet uitgebreid over nagedacht waar, het maakt mij niet uit, ga het liefst naar goedkoopste en redelijk rustige omgeving, alleen mijn vriend werkt meestal in utrecht, dus het is handig als het maxmaal half uur rijden is daarheen (kan file vermijden).

ik verwacht niet van jullie dat jullie voor mij gaan zoeken naar huizen met ateliers, vandaar dat ik er ook niet aan dacht al mijn eisen te posten. ik bedoel meer van hoe kan je dat soort aanbod zoal vinden. mijn belangrijkste eis is dus werkplek aan huis, werkplaats van grofweg geschat minimaal 50 m2. het hangt er qua grootte ook vanaf hoeveel het kost en wat voor hypotheek ik kan veroorloven. ;)

 

wel zijn tips, zoals boerderij, ook altijd welkom. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoe hoger, hoe goedkoper!

Wij zijn in Stadskanaal (Groningen, bijna in Drente) gaan wonen en ondernemen. Een kast van een huis met 9 kamers, een garage van 10x10, een loods, een schuur en een tuintje van 1000 m2.

We kunnen dus nog groeien.

Misschien kun je wat zoeken onderin Drente/Overijssel, dan zit je niet zo heel ver van Utrecht.

Het is hier niet alleen heel leuk en rustig wonen, het leven is ook veel minder hectisch. Daarbij komt nog het feit dat je fietsen, auto's, huizen niet of nauwelijks op slot hoeft te doen...

Ik weet de prijzen van Drente/Overijssel niet goed, maar hier in Groningen is alles een stuk goedkoper dan in steden zoals Rotterdam en Den Haag, waar we hiervoor woonden.

Ik heb gezocht bij Funda op huizen met veel kamers, daarop kon ik wel selecteren (uitgebreid zoeken). Dan krijg je vanzelf de grotere huizen te zien.

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een woonhuis met 50m aan bedrijfsruimte is vrij moeilijk te vinden.

Om de een of andere reden zet niemand een werkplaats van 50m2 neer, maar van minstens 100m2, wat prijs betreft maakt het bouwen namelijk weinig uit.

 

Enkele jaren geleden ben ik vanuit Soest verhuist richting de Betuwe omdat hier wel betaalbare woonhuizen met bedrijfsruimte te vinden zijn.

In eerste instantie zochten we naar een huis met 2 garages (40m2), maar dan beland je in de villa's, iets anders is er niet.

Je moet wat inventief met de zoekmachines van Funda e.d. omgaan om huizen met werkruimte te vinden.

Je kunt ook eens bij de agrarische makelaars zoeken.

Hier in de buurt staan meerdere huizen met grote (landbouw)schuur te koop. Vooral in regio's met veel kleine industrie vind je dit soort woningen.

Misschien te groot voor wat je nu wilt, maar extra ruimte is wel erg prettig. ;)

 

Suc6 met zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn ook van Tilburg naar Oude Pekela verhuisd omdat wij ook meer ruimte nodig hadden. Wij hebben een casco-huis gekocht en hebben een half jaar lang aan gewerkt. Wij wonen nu hier (1000 m2 grond en 900 m3 woon- en werkruimte aan het water in een rustige omgeving). 2/3 van het huis is al klaar; de rest ....

 

Die stap was voor ons niet erg moeilijk want het is geen vreemde omgeving; wijhebben familie en vrienden in de omgeving en de afstand is niet zo een probleem voor onze klanten. Het grote probleem was (is) de kinderen. Nieuwe scholen en nog geen vriendjes.

 

 

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zit ook met die kids en afstand tot in de Randstad wonende familie. In de Randstad kun je met je hypotheek een natte kartonnen doos kopen - net - terwijl je daar in Drenthe of Friesland nog als een koning van kan wonen. Maar ja, zeker buiten de steden of zelfs grotere dorpen zit je redelijk geisoleerd en dan zit je dus met scholen en vriendjes van de kinderen etc. Zou ook het liefst in 3 miljard quub ruimte wonen :)

 

Iemand mijn kinderen leasen tot ze volwassen zijn? En woningruil in Den Haag ;D

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.